عذرخواهی رئیس فدراسیون والیبال از مردم ایران/ داورزنی: با یک مربی طراز اول دنیا، پرقدرت‌تر از همیشه برمی‌گردیم

اینکه وزارت ورزش و جوانان به تخصص ویژه فردی نیاز داشته باشد حرفی نیست ولی اینکه شخصی از وزارت ورزش با توجه به احراز شرایط بازنشستگی به دستگاه دیگری مأمور شود محل ایراد و اشکال است.

به گزارش مشرق، این روزها مباحثی راجع به بازنشستگی داورزنی و حضور یا عدم حضور وی در مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال مطرح می‌شود. بدیهی است در این راستا باید مسئولین ذیربط شفاف سازی کنند که مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال با کدام اساسنامه برگزار خواهد شد؟ درک این موضوع چندان دشوار نیست که رعایت مفاد اساسنامه فدراسیون و آیین نامه انتخابات در این موارد صراحت دارد و کاندیداها باید واجد شرایط حضور در انتخابات باشند و رعایت قوانین داخلی الزامی‌ است .

در همین راستا روشن است که داورزنی باید بازنشسته شود. این درست که بخشنامه سال ۹۸ سازمان اداری و استخدامی‌ کشور تصریح می‌ کند که دستگاههای اجرایی مکلفند افراد با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر را با ۳۵ سال خدمت و هر سنی بازنشسته کنند اما این امر در مورد ریاست محترم فدراسیون والیبال اعمال نشد.‌

قطعاٌ روشنگری در این خصوص حائز اهمیت خواهد بود. داورزنی در سال ابلاغ بخشنامه ۴۰ سال سابقه خدمت داشته است و با ورود دستگاههای نظارتی مکاتبات با ریاست محترم جمهور وقت توسط وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۹ صورت پذیرفت و مجوز مربوطه جهت یکسال مأموریت وی در فدراسیون والیبال اخذ گردید. این عمل در سال ۱۴۰۱ توسط دولت فعلی هم صورت پذیرفت که تا پایان دوره چهار ساله این مأموریت ادامه یابد ولی به گفته داورزنی در مدت چهار ساله ریاست وی دو سال از مأموریت ایشان تمدید نگردیده است!

اینکه وزارت ورزش و جوانان به تخصص ویژه فردی نیاز داشته باشد حرفی نیست ولی اینکه شخصی از وزارت ورزش با توجه به احراز شرایط بازنشستگی به دستگاه دیگری مأمور شود محل ایراد و اشکال است. در این خصوص کمیسیون موجود در سازمان اداری استخدامی‌ باید اظهارنظر نماید زیرا فدراسیونها نهاد عمومی‌ غیر دولتی هستند که خیلی از افراد واجد الشرایط می‌توانند ریاست آنرا به عهده بگیرند و نیاز به مأموریت ویژه به شخصی توسط وزارت ورزش نیست. بدیهی است این مسئله شائبه ایجاد انسداد و انحصار را فزونی می‌ بخشد.

در همین راستا، نایب رئیس محترم فدراسیون والیبال طی مصاحبه ای که روز گذشته با یکی از خبرگزاری‌ها داشت اشاره به سن آقای داورزنی داشتند که به ۶۵ سال نرسیده و در قانون جدید تا ۶۵ سال فارغ از سنوات خدمتی ایشان می‌توانند با میل شخصی بازنشسته شوند شایان ذکر است که سندی در رابطه با این ادعا موجود نیست ولی با فرض درستی مطلب، همانطور که اشاره شد در صورت نیاز به تخصص ایشان توسط وزارت ورزش شاید منعی در جهت اشتغال ایشان در دستگاه مورد نظر نباشد ولی در رابطه با مأمور کردن ایشان به فدراسیون والیبال منع قانونی وجود داشته و دارد. از سویی در یکی از مکاتبات سازمان اداری و استخدامی‌ کشور به سال ۱۳۹۹ با وزارت ورزش و جوانان ، صرفاً با یکسال مأموریت نامبرده موافقت شده است و این شرط وجود داشته که مدت مأموریت در ۲ سال خدمت منتهی به بازنشستگی مشارالیه نباشد.

با توجه به اینکه داورزنی ۶۳ ساله بوده و به گفته نایب رئیس محترم تا ۶۵ سال می‌تواند به خدمت ادامه دهد چون در دو سال منتهی به بازنشستگی است، منع قانونی جهت مأموریت به فدراسیون والیبال جدا از مسائل عنوان شده، با توجه به نامه مکتوب سازمان اداری و استخدامی‌ کشور وجود دارد.

داورزنی هم اکنون ۴۴ سال سابقه خدمت دارد و تمدید مأموریت وی محل اشکال قانونی است بنابراین انتظار می‌ رود وزیر محترم ورزش و جوانان که خود فردی قانونمند است مسئله را پیگیری و حق مطلب را ادا کند.

به عبارت دیگر و تحت هر شرایطی که محاسبه شود داورزنی امکان حضور در انتخابات را ندارد پس لطفاً آدرس غلط ندهیم و به قوانین و اصول اخلاقی پایبند باشیم.

* مجید کریمی‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس