تحلیل‌گر صهیونیست: چشمانمان از این شکست پر از اشک است

«یوسی ورتر»، یکی از تحلیلگران رژیم صهیونیستی می‌گوید: «این شکست مایه شرمساری است و چشمان ما را پر از اشک می‌کند. نیروهای حماس به راحتی و با پای پیاده وارد اسرائیل شدند.»

به گزارش مشرق، روز گذشته عملیات «طوفان الاقصی» از سوی نیروهای حماس علیه نیروهای اشغالگر صهیونیستی، انجام شد؛ شدت و غافلگیری این عملیات، بی‌سابقه بود. به طوری که روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»، این عملیات را «سورپرایز» شدن نیروهای اسرائیلی دانست. بزرگ بودن این عملیات به قدری است که هاآرتص بر اساس آخرین آمارهای خود، گزارش داده است که «بیش از ۲۵۰ اسرائیلی کشته شده و ۱۸۰۰ نفر در اثر نفوذ غافلگیرانه حماس، زخمی شدند.» این آمار در طول چندین سال گذشته، بی‌سابقه بوده است.

تحلیل‌گر صهیونیست: چشمانمان از این شکست پر از اشک است
گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص از شدت حمله غافلگیرانه حماس به سرزمین‌های اشغالی

در این گزارش آمده است: «ده‌ها فلسطینی از غزه، از طریق زمین، دریا و هوا، به اسرائیل نفوذ کردند.

«یوسی ورتر»، یکی از تحلیلگران صهیونیستی، در گزارشی اعتراف کرده است که «حماس، با وجود آنکه یک سازمان کوچک است، برهنگی یک ابر قدرت منطقه‌ای، یعنی اسرائیل را، برملا کرده است.» او در تحلیل خود، پیش از هر چیز، این شکست را نتیجه ضعف اطلاعاتی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی توصیف کرده و نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این رژیم را، از عوامل اصلی آوردن جنگ به سرزمین‌های اشغالی دانسته است.

تحلیل‌گر صهیونیست: چشمانمان از این شکست پر از اشک است
اعتراف تحلیلگر اسرائیلی به شکست و ضعف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

او در تحلیل‌های خود نوشته است: «این شکست مایه شرمساری است و چشمان ما را پر از اشک می‌کند. نیروهای حماس به راحتی و با پای پیاده وارد اسرائیل شدند.»

«عامو هارل»، یکی دیگر از تحلیلگران رژیم صهیونیستی، در گزارشی با عنوان «شکست تمام سیستم‌ها همراه با بحران‌های سیاسی، مانند ۷۳ سال گذشته»، به این موضوع واکنش نشان داد.

تحلیل‌گر صهیونیست: چشمانمان از این شکست پر از اشک است
اعتراف تحلیلگر اسرائیلی به شکست ۷۳ ساله رژیم صهیونیستی

«زوی بارل»، از دیگر تحلیلگران این رژیم، در گزارشی نوشت: «حماس با حمله به اسرائیل، کنترل دستورکار خاورمیان را به تصرف خود درآورد.»

تحلیل‌گر صهیونیست: چشمانمان از این شکست پر از اشک است
اعتراف تحلیلگر اسرائیلی به برتری حماس و شکست رژیم صهیونیستی


اما سوال مهم این است که نتیجه و علل اصلی این حمله بزرگ و پیروزمندانه چه چیز است؟

عادی‌سازی روابط، خواب آشفته‌ای که تعبیر نشد

قطعا در این سال‌ها نام توافق ابراهیم (Abraham Accords) یا «عادی‌سازی روابط با اسرائیل» یا «صلح میان اعراب و اسرائیل» را شنیده اید. هدف از این طرح آمریکایی-اسرائیلی، این بود که کشورهای عربی و اسلامی منطقه، رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند و با او همچون یک کشور عادی تعامل کنند. همچنین، فلسطینیان از بازپسگیری سرزمین‌های خود دست بردارند و با صلح کردن با نیروهای صهیونیستی، کشور اسرائیل در منطقه اشغالی کنونی و کشور فلسطین در منطقه ناچیز باقی مانده، تشکیل شود.

تحلیل‌گر صهیونیست: چشمانمان از این شکست پر از اشک است

در این بین، برخی کشورها مانند بحرین و امارات، وارد این پیمان شدند. اما موضوع مهمی که چند سالی است آمریکا و رژیم صهیونیستی تمرکز ویژه‌ای بر آن دارند، پیمان صلح و عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل است. این توافق، به قدری اهمیت دارد که تمام معادلات منطقه غرب‌آسیا را دستخوش تغییر می‌کند، اما تاکنون موفق به انجام آن نشده اند. با این حال، تحرکاتی در این زمینه انجام شده بود؛ به طوری که یکی از اعضای دولت رژیم اسرائیل حدود دو هفته قبل، به عربستان سعودی سفر کرده بود.

تحلیل‌گر صهیونیست: چشمانمان از این شکست پر از اشک است


گزارش ایندیپندنت از سفر وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی به عبستان

نکته اول عملیات طوفان الاقصی، این است که معادلات را به سمت دنیایی برد که دیگر عادی‌سازی روابط میان اسرائیل با کشورهای مسلمان به ویژه عربستان، از دستورکار خارج شود.

موضوع آذربایجان و تغییر خطوط منطقه

مسئله مهم دیگر، اتفاقاتی است که در منطقه قففقاز در حال رخ دادن بود. رژیم آذربایجان به رهبری الهام علیف و با حمایت‌های ترکیه، قصد داشت تا با پشتیبانی اسرائیل، مرزهای منطقه را دستخوش تغییر کند و این اتفاق تاثیر مهمی بر ژئوپلیتیک منطقه و روابط و منافع ایران می‌گذاشت.

تحلیل‌گر صهیونیست: چشمانمان از این شکست پر از اشک است
تصویری از علیف، رئیس‌جمهور آذربایجان و هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی

حمله روز گذشته حماس، به اعتراف تحلیلگران اسرائیلی، ثابت کرد که رژیم صهیونیستی با تمام ادعاهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی، تا چه حد در برابر جوانان غزه که بهره‌ای از امکانات نظامی و اطلاعاتی مدرن ندارند، شکننده است و این رژیم نمی‌تواند از آذربایجان و علیف در برابر ایران، پشتیبانی کند.

قمار عادی‌سازی روابط، شرط‌بندی بر اسب بازنده

اما مسئله و موضوع بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که رهبر انقلاب در روز میلاد پیامبر اکرم در دیدار با سفرای کشورهای اسلامی، فرمودند که «قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، شرط‌بندی روی اسب بازنده است.» ایشان همچنین اشاره داشتند که «جوانان فلسطینی از همیشه آماده‌تر هستند.»

امروز، یعنی کمتر از یک هفته پس از بیانات رهبری، این موضوعات مهم برای همه جهان روشن شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    23 2
    گنبد آهنین یا آهن قراضه ؟ مسئله اینست
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      چشماشونو باید پر از پهن کرد تا برازندشون باشه
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 0
      گنبد آهنین واقعا گنبد آهنی هست شما چهارتا موشک شکسته درست میکنین بهش میبالید به یه دنیا تکنولوژی میگید آهن قراضه
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    11 0
    فليضحكوا قليلا وليبكوا كثيرا جزا بما كانوا يكسبون!
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    23 0
    چشماتونو در میاریم تا مشکلتون برطرف بشه
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    20 1
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    19 1
    رهبر انقلاب اعجاب انگیزه. شگفت انگیزه. بی نظیره. اینهمه قدرت و صلابت.الله اکبر از این خمینی ثانی .ایشان باعث دلگرمی و اطمینان خاطر ما مسلمانان است
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    7 2
    اشک تمساح.خودش را مظلوم و شکست خورده نشان می دهد که تا همین چند کیلو متر را هم به خاک خودش اضافه کند.پایان غزه
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      با قسمت آخر مخالفم این پایان رژیم صهیونیستیه به خواست و اراده خداوند این آخرین نبرد بین حق و باطل در فلسطین اشغالیه ، آیه ۴۹ سوره سبأ
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      باز معلوم نیست این موساد چه آشی میخاد بپزه حماس از زمین و دریا و هوا اومد و ماهواره های اسرائیل چیزی ندیدن و ما هم گوشمون دراز به قول یعقوب نیمرودی که چند روز پیش سقط شد اگر یکروزی به خبرنگاران بگویند که ما در تهران و ایران چکارهایی کرده ایم وحشت خواهند کرد
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    10 1
    ان شاء الله اسرائیل از امروز به بعد هر روز ضربات سهمگین تری خواهد خورد. وعده الهی حق است که باطل رفتنی است
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    24 0
    سالها فلسطینی‌ها خون گریه کردند. حالا دو روز هم شما گریه کن.
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    3 5
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند و هر کس تسلیم بشود نظامی و غیرنظامی کشته نمیشود و امثال آن در این موضوع در همه چزز مطالب و اینکه جنازه دشمن را با لگدمالی و عکس و فیلم تحقیر میکنند از تاکتیکها و تکنیکهای جنگ برای تسلیم طرف مقابل است و در ضمن تاییدی بر صحت نادرستی منش و مذهب و شخصیت دشمن است ولی عقل نفسانی و شیطانی نمیفهمد و هیجان زده با فقط احساسات ظاهری و از روی ترحم غیر عقلانی و به خاطر ترس از جان خود و هم کیشانش آن را محکوم میکند و یا اصلا از ترس خفه میشود و هیچ چیزی نمی گوید و کار حزب الله و نیروهای مقاومت و حماس و جهاد و سرایا و غیره و ... عقلانی و شرعی و قانونی و درست است و امثال آن در همه چیز مطالب شما زمانی که طرف کشته میشود اعتراضی نمیکنی و نداری ولی با عکس مشکل داری قلبت منافق است مشکلت این است و اسراییل بینهایت برابر فلسطین در این هشتاد سال در مکانهای مختلف از غیرنظامیان ملتهای منطقه را قتل عام کرده است از جمله زنان و کودکان را بینهایتی توطئه گر اااابببلللهههه ناتوان زپرتی ابتر معنوی و مادی و غیره ....مشرق از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن بی انصافی نکن ...
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      تورو به جدت اینقدراین جمله کپی و کلیشه ای را همه جا تکرارنکن!!! کی گفته چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید واز تو جواب خواسته؟؟؟
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      ما که متوجه نشدیم چی نوشتی!!! ولی ایشالله خیره.
  • رضا IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    2 1
    اگه فقط چشم باشه مشکلی نیست ،پایینم نگاه کن
    • رضا IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 0
      یخورده سنگین بود:///
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    8 0
    او در تحلیل‌های خود نوشته است: «این شکست مایه شرمساری است و چشمان ما را پر از اشک می‌کند. نیروهای حماس به راحتی و با پای پیاده وارد اسرائیل شدند.» .................انشاء الله مقاومت کمرتان را هم خرد کند
  • علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    6 1
    صهیونیستی های جنایتکار ( اشک) ندارند که بریزند چه آدمکشی ' قتل و شرارت در ژن آنها نهفته است.میلیونها انسان زیر ساطور صهیونیست ها در آمریکا' اروپا'و همه جای عالم است 'بدون ذره ای احساس.این اشک نیست؛ غرق ' خفت و شکست است.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    ایشالله برای همیشه پراشک بمونه!
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    واردسرزمین خودشون شدندابله
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    قدررهبری که هم سیاست ودین را بسیار عالی می فهمد وانرژی وتوان خود از چشمه اذلی یعنی خداوند می گیرد بدانیم که مدیریت ایشان بود که فلسطین در مسیر پیروزی قرار گرفته،،، زندباد رهبرایران آیت الله خامنه‌ای زنده باد فلسطین....
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    خدا رو شکر،بیشتر از این ها گریه کنید
  • مهراوه IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    بزرگترین دستآورد این پیروزی برای مقاومت اینه که بت پوشالی اسرائیل شکسته شد ودیگه هیچ صهیونیستی در اراضی اشغالی احساس امنیت نمیکنه و باید کوله بارشو جمع کنه و طبق وعده ی الهی آواره و بی وطن ،وجب به وجب، دنیا رو برای یه متر زمین بچرخن.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    ایشالله چشات در بیاد تا نتونی اشک تمساح بریزی
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    گزیه بکن همراه گریه تو بمیر
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    لبیک یا امام خامنه ای
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    درمیدان نبرد رزمنده می جنگد نه علی اف که بخاطر منافع ومصالح کشور معامله میکند جوانان تورک آزری در جبهه جنگ با اسرائیل غاصب یقینا پشت مسلمانان وحماس هستند
  • شادی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    بقیه گریه هاتو جمع کن ببر جهنم . حوصلمونو سر بردین . 😜😂🤣
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    سیف الله، سیف الاسلام، وسیلة انتقام الله،( ایران) وعده خداوند دارد ان شاالله به وسیله‌ی ایرانی ها محقق می‌شود به خاطر این نعمت عظیم و مهیب خدایا شکرت ان شاالله تداوم داشته باشه ونابودی خیانت کاران وعاملان وضعیت اقتصادی کشور
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    زارت تو چشمات
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    چشمانتن خون خواهدگریست
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    به درک چشمات اب مروارید بگیر از حدقه در بییاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس