قانونگذار آمریکایی: حماس به سلاح‌های اهدایی آمریکا به اوکراین دست یافته است

نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا این احتمال را که کمک‌های تسلیحاتی ارسالی واشنگتن برای اوکراین به دست نیروهای مقاومت فلسطین و حماس افتاده‌اند مطرح کرد.

به گزارش مشرق، «مارجری تیلور گرین»، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در پستی در فضای مجازی نوشت، که احتمالا سلاح‌های آمریکایی که نیروهای حماس در عملیات علیه صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند از افغانستان و اوکراین آمده‌اند.

تیلور گرین گفت، که احتمالا نیروهای جنبش حماس در عملیات اخیر طوفان الاقصی علیه مواضع دشمن صهیونیستی به تسلیحات آمریکایی دسترسی داشته و از آنها در این عملیات استفاده کرده‌اند.

این نماینده جمهوریخواه در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «باید با اسرائیل در خصوص ردیابی شماره سریال‌های هر سلاح آمریکایی که حماس علیه اسرائیل استفاده کرده همکاری کنیم. آیا این سلاح‌ها از افغانستان آمده‌اند؟ آیا از اوکراین آمده‌اند؟ به احتمال زیاد از هر دوی آنها آمده‌اند.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «یان گاگین»، یک مشاور رئیس جمهوری خلق دونتسک در شرق اوکراین نیز گفت، تسلیحاتی که غربی‌ها برای کمک به اوکراین ارسال کردند، احتمالا علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته خواهند شد.

او بیان داشت: «این نسبتا عجیب است که این اسرائیل به همراه شرکایش در ناتو بودند که اخیرا همه نوع تسلیحاتی را به اوکراین دادند. مقدار زیادی از این کمک‌های نظامی توسط مقام‌ها و پرسنل ارتش اوکراین مجددا بدون اینکه هیچ نظارتی بر آنها وجود داشته باشد فروخته شده‌اند. سربازان اسرائیلی به شکل مضحکی حالا هدف گلوله‌های سلاح‌ها و تفنگ‌های خودشان که توسط ناتو به اوکراین فرستاده شد، قرار می‌گیرند.»

گاگین تصریح کرد، اینکه حماس تسلیحاتش را از کجا می‌خرد مشخص نیست، اما سازمان‌های نظامی دیگر که اعضایی در اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا دارند می توانند به تسلیحات اوکراین دست یابند.

نیروهای مقاومت فلسطین از روز گذشته عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۷۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن نزدیک به دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

این عملیات موفق، به اندازه‌ای برای صهیونیستها غیر قابل باور و شوکه کننده بوده است که بسیاری از مسئولان و کارشناسان اسرائیلی از آن تحت عنوان «یازده سپتامبر اسرائیل» یاد می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    3 0
    خو کمک نکنین. هم اوکراین از چنگتون درمیاد هم فلسطین چقدر مفلوکین شما سالها ادعا و الان از هر روزتون توخالی تر پخمه ها، بی عرضه ها، بوگندوها، بدبختها، ذلیل ها واقعا از بعد از این کی به شما اعتماد می کنه
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    2 0
    این کاملا مشخص هست که این حجم از اصلاح ارسالی به اوکراین حتما در بازار سیاه سر در خواهد آورد که یکی از خریداران حماس و گروههای فلسطینی هستند. هیچ شواهدی که حماس از سلاح ایرانی استفاده کرده در دست نیست و تماما تبلیغات صهیونیست ها علیه ایران هست. ایران مدافع معنوی مردم فلسطین بوده هست و خواهد بود.در ضمن ایران هیچ گونه ارتباط مالی با گروههای فلسطینی ندارد و عریان گویی صهیونیست ها همیشه در برابر ایران بوده چون ایران مخالف لیبرالیسم صهیونیسم هست و این ربطی به موضع ایران برای مردم فلسطین ندارد.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    2 0
    بدبختها موندن این شکست رو چجوری ماست مالی کنند. فک میکنن فقط امریکاست که سلاح داره
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    1 0
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند و هر کس تسلیم بشود نظامی و غیرنظامی کشته نمیشود و امثال آن در این موضوع در همه چزز مطالب و اینکه جنازه دشمن را با لگدمالی و عکس و فیلم تحقیر میکنند از تاکتیکها و تکنیکهای جنگ برای تسلیم طرف مقابل است و در ضمن تاییدی بر صحت نادرستی منش و مذهب و شخصیت دشمن است ولی عقل نفسانی و شیطانی نمیفهمد و هیجان زده با فقط احساسات ظاهری و از روی ترحم غیر عقلانی و به خاطر ترس از جان خود و هم کیشانش آن را محکوم میکند و یا اصلا از ترس خفه میشود و هیچ چیزی نمی گوید و کار حزب الله و نیروهای مقاومت و حماس و جهاد و سرایا و غیره و ... عقلانی و شرعی و قانونی و درست است و امثال آن در همه چیز مطالب شما زمانی که طرف کشته میشود اعتراضی نمیکنی و نداری ولی با عکس مشکل داری قلبت منافق است مشکلت این است و اسراییل بینهایت برابر فلسطین در این هشتاد سال در مکانهای مختلف از غیرنظامیان ملتهای منطقه را قتل عام کرده است از جمله زنان و کودکان را بینهایتی توطئه گر اااابببلللهههه ناتوان زپرتی ابتر معنوی و مادی و غیره ....مشرق از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن بی انصافی نکن ...
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    1 0
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس