خطوط هواپیمایی آمریکا پروازها به اسرائیل را متوقف کردند

پس از خطوط هواپیمایی فرانسه، خطوط هواپیمایی آمریکا نیز اعلام کردند که تا اطلاع ثانونی تمام پروازها به اراضی اشغالی را به حالت تعلیق درمی‌آوردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که در پی تشدید درگیری‌ها بین نیروهای حماس و اسرائیل، خطوط هواپیمایی بین‌المللی آمریکا پروازها به تل‌آویو را متوقف کردند.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی یونایتد ایرلاینز، دلتا ایرلاین و امریکن ایرلاینز اعلام کردند که پروازهای مستقیم خود را به حالت تعلیق درآورده اند. خطوط هوایی آمریکا معمولاً پروازهای مستقیمی را از مناطق بزرگ شهری از جمله نیویورک، شیکاگو، واشنگتن، دی سی و میامی به اسرائیل را انجام می‌دهند.

خطوط هواپیمایی یونایتدایرلاینز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو پرواز برنامه‌ریزی‌شده از اسرائیل به آمریکا در اواخر روز شنبه و اوایل یکشنبه انجام داده است، اما این خدمات تا زمانی که شرایط اجازه از سرگیری آنها را بدهد «به حالت تعلیق باقی می‌ماند.»

دیروزدولت فرانسه نیز اعلام کرد خطوط هواپیمایی ایرفرانس تمام پروازها به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده است. الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه دراین‌باره در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی BFM گفت: ایرفرانس پروازهای خود به تل آویو را به حالت تعلیق درآورده است.

وی همچنین گفت: در سایه تحولات منطقه خاورمیانه، امنیت اطراف کنیسه‌ها و مدارس یهودی افزایش یافته است. ما تدابیر امنیتی را در مکان‌های مذهبی و مدارس افزایش داده‌ایم. در این مرحله هیچ تهدید خاصی وجود ندارد، اما ما به شدت هوشیار خواهیم بود.

در همین راستا وزیر دفاع لهستتان اعلام کرد: ارتش ما آماده آغاز عملیات خارج‌کردن شهروندانمان از اسرائیل با هواپیمای نظامی است.

عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی از دیروز شنبه آغاز شده و بنابر گفته بسیاری از کارشناسان منطقه و اذعان رسانه‌های صهیونیستی این عملیات شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای این رژیم است؛ رژیم صهیونیستی هم در پاسخ مناطق مختلف غزه را بمباران کرده و امروز یکشنبه نیز حزب‌الله لبنان مواضع نیروهای رژیم را هدف قرار داد و مسئولیت آن را نیز به عهده گرفت.

بنابر اذعان منابع عبری تنها طی ۲۴ ساعت اخیر در جریان عملیات نظامی مقاومت فلسطین در غزه تحت عنوان طوفان الاقصی دستکم ۶۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۲۰۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. همچنین ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود شده اند که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارش IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    حتی امریکا پشت متحدشو خالی کرد میدونه بعد نوبت اون هست اسرائیل که همین روزها رفتنی با این نبردی که حماس انجام میده تلاویو که هیچی نیویورک لندن هم فتح میشه.اونم توهمین ماه واقعا پیشروی خوبی هست اان عملا توشهرها هستند و خیلی از شهرها فتح شده
  • ارش IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    امریکا از ترسش پشت متحدشو خالی کرد اما نوبت امذیکا و اروپا هم هست به زودی چند روز اینده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس