کد خبر 1532649
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

سیاست بازی و مطابق راهبرد بیگانگان نوشتن، انسان را کور و کر می کند؛ مثل همین نوشته عباس عبدی در روزنامه اعتماد:

"لغو بازی در ورزشگاه اصفهان نشان داد رسیدن به عادی‌سازی شرایط ایران فراتر از اقدامات موردی است و نیازمند آسیب‌شناسی و اصلاح رویکرد عمومی حکومت است.

این که ماجرا تقصیر کی بوده و در نهایت چه حکمی صادر خواهد شد، در روزهای اینده مشخص می‌شود، ولی پیش از این که هر حکمی صادر شود، یک مساله به نسبت روشن است. سیاست در ایران میل به تصرف همه عرصه‌ها دارد و هر شیء یا موقعیت و حتی افرادی، فقط یک ابزار برای پیشبرد هدف سیاسی است، و برای هیچ حوزه‌ای، استقلال قائل نیست.

این رفتار تا هنگامی که در تقابل با تعهدات بین‌المللی قرار نگرفته به ظاهر مشکلی ایجاد نمی‌کند. ولی در عرصه بین‌المللی بویژه ورزش مشکل‌آفرین می‌شود.

رویکرد غالب در ایران نمی‌خواهد بپذیرد که سیاست مثل هر حوزه‌ دیگر، هر چند مرتبط با سایر حوزه‌هاست، ولی استقلال نسبی و مرزهای شناخته‌ شده‌ای دارد".

اولا نویسنده به اذعان خودش، قبل از این که بداند ماجرا چه بوده، پیشداوری کرده؛ یعنی قضاوت غرض ورزانه و سوگیرانه.

ثانیا بهانه تیم سعودی برای بازی نکردن مقابل تیم سپاهان، اگر به خاطر فشفشه بازی و ترقه بازی پر هیجان تماشاگران باشد -که ظاهرا همین هم هست- ماجرا چه ربطی به سیاست دارد؟!

اگر بهانه، حضور سردیس شهید سلیمانی باشد، بلا تشبیه، تصاویر حکام سعودی هم در ورزشگاه های عربستان خودنمایی می کند و این قاعده در بسیاری از کشور های دیگر هم جاری است.

بنایراین چرا باید تصویر قهرمان ملی ایرانی و فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه باید، نویسنده روزنامه اعتماد را اذیت کند؟ اگر تصاویر نباید، در همه استادیوم های دنیا نباید؛ و اگر باید، چرا تایید بهانه جویی حریف؟! مگر اعتماد، روزنامه ای سعودی و یار دازدهم الاتحاد است؟

ثالثا از نویسنده (محکوم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان) هیچ عجیب نیست که ادعا کند ورزش سیاسی نیست و حال آن که در قبله امثال وی در غرب، ورزش به شکل گل درشتی، ابزار سیاست بازی شده است؛ فقط چند سند از هزاران نمونه را مرور کنید:

آلمان نازی و فرانسه، با وجود ارتکاب جنایات و نسل کشی های بی سابقه- در جام جهانی ۱۹۳۸ و فرانسه در جام های جهانی دهه ۱۹۵۰ حضور پیدا کردند.

هیچ تحریم ورزشی علیه حکومت نظامی آرژانتین که مردم را بازداشت و در استادیوم‌های فوتبال اعدام می‌کرد، اعمال نشد. فیفا سال ۱۹۷۸ از دیکتاتور آرژانتین جانبداری کرد و ضمن اهدای جام به تیم آرژانتین، جنایت‌های ژنرال «ویده‌لا» را به حاشیه برد.

روسیه از برخی مسابقات از جمله جهانی فوتبال محروم شد. اگر اتهام جنگ افروزی، دستاویز درست و بیطرفانه ای بود، فیفا و دیگر فدراسیون های جهانی باید در موارد مشابه، آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه، آلمان و عراق (صدام) را محروم می کردند.

اگر ورزش جهانی، سیاست زده نبود، رژیم آپارتایدی و اشغالگر صهیونیست نباید به هیچ میدان ورزشی راه داده می شد.

برخی معارضان جمهوری اسلامی (از جمله افراطیون مدعی اصلاح طلبی) ادعا می‌کردند نباید ورزش را سیاسی کرد. اما وقتی تیم ملی ایران به جام‌جهانی راه یافت، خواستار حذف تیم از جام‌جهانی شدند؛ خیانت منحصر به فردی که در هیچ کشور دیگری نظیر نداشت!

دولت قطر، ورود نمادهای حمایت از همجنس بازی را در حاشیه جام جهانی فوتبال ممنوع کرده بود، اما وزیر کشور آلمان در مسابقه ای که تیم کشورش باخت، به ترویج نمادهای همجنس بازی پرداخت.

هنگامی که جودوکار مصری حاضر نشد با جودوکار اسرائیلی دست بدهد، از مسابقات اخراج شد. اما زمانی که ورزشکار زن اوکراینی حاضر نشد با حریف روسی‌ دست بدهد، اخراج نشد، بلکه مورد تحسین رسانه های غرب هم قرار گرفت.

وقتی ورزشکاران کشورها از مسابقه با ورزشکاران صهیونسیت امتناع می‌کنند، غرب و غربگرایان فریاد می زنند ورزش سیاسی نیست. اما وقتی ورزشکار اوکراینی از دست دادن با ورزشکار ایرانی خودداری و توهین کرد، همان محافل، طرف ورزشکار توهین کننده را گرفتند!

فیفا، مانع از حضور تیم ملی فوتبال روسیه در جام جهانی قطر شد، اما در مقابل، اندونزی را به خاطر جلوگیری از ورود تیم فوتبال رژیم اشغالگر فلسطین، از میزبانی جام جهانی فوتبال جوانان محروم کرد.

ورزش سیاسی نیست، اما آمریکا بارها در مسابقات مختلف گروکشی کرده و به ورزشکاران ایرانی ویزا نداده است. در چنین مواردی می بینید که امثال آقای عبدی خود را به ندیدن و فرو رفتن در خوابی عمیق می زنند.

چرا روزنامه اعتماد به جای محکوم کردن شانتاژ تیم حریف، طرف ایرانی را سرزنش می کند؟ چون "الاعتماد"ی است، در کنار "الاتحاد" سعودی؟! کانال این روزنامه پر است از تبلیغات برای عربستان؛ آیا سعودی ها اسپانسر اعتماد هم هستند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 33
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    12 47
    بجای تندیس اسانسوروچمن وبخش تماشاچی که برای چهاردهه قبله رودرست کنین یعنی چی ارزوی ما صلح وگسترش تبادل وتجارته برجام وتجارو وشکلی مداری . اینم ازحرمت مهمان وقتی دوست ندارن ویادجنگ افرینی وتحریکات می افتن خوب برش دارین
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      35 8
      داعش تو رو یاد جنگ آفرینی نمیندازه؟ کسی داعش رو جمع کرد جنگ آفرینه؟ بی هویت
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 0
      داعش وضعیتی خاص بود که بخاطرادامه جنگ ایران وعدم صلح تانابودی عراق باعثش شد وقتی القائده وداعش درست شد باید باهمکاری کشورهای منطقه جلوگیری میشد که شدربطی به داعش نداره
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      17 8
      خفه شو. به این منطق هیچ جمله دیگه ای به ذهنم نمیرسه بگم
    • محمد قزل IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
      0 0
      معلومه از اون وطن فروشان خائن هستی
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    27 3
    العباس العبدی
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    28 3
    👍👏👏👏ایول جناب ایمانی.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    همصدایی و همراهی اینها با غرب انقدر بدیهی و عیان شده که نوشتن درباره اش مثل این هست که درباره روشن بودن روز بخوایم مطلبی بنویسیم. اما چه کنیم، باید نوشت و به روشون آورد.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    اینکه لیبرال های چپی هر چیزی رو حتی دفاع مقدس و سرداران شهید و قهرمانان ملی را سیاسی میبینند این مشکل خودشون هست. اینها اصلا چیز های سیاسی نیست که به عنوان امر سیاسی و هزینه مرتبت با ان مورد نگوهش قرار بگیرد. هیچ کس در کوبا به خاطر نصب مجسمه چگوارا به عنوان فردی سیاسی کار بازخواست و سرزنش نمیشود
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    بی شرف بود اگر قاب عکس میشد میشد امثال عباس عبدی
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    عباس عبدی دیوار نورد سفارت آمریکا نمیخواد اشکاح تمساح بریزی نگران غرب نباش برا امثال شما تره ام خرد نمیکنن
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    هرچندمقصرالاتحاده ولی نتیجه میگیریم شعارجدایی ورزش ازسیاست عوام فریبیه
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    "الاعتماد" رو خوب اومدی خووووب
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    نکنه فکر می کنید امثال عبدی و تاج زاده و حجاریان و ... دلسوز وطن هستند؟؟؟ اینها نمونه عینی و به روز منافقین صدر اسلامند. همون قدر مزور و پلید. همون قدر خائن و بی شرافت. اینکه از ترک دیوار هم بهانه بتراشی برای کوبیدن انقلاب و جمهوری اسلامی و .... فقط از چنین پلیدهایی بر میاد. نفرین به همشون و خیانت های آشکار و پنهانشون
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    آقای ایمانی با این آسمون و ریسمون بهم بافتن نمی توان آب را گل آلود کرد. دشمن شناسی و حرکت های به موقع عنصری است که در نوشتار شما کاملا غیبت آن احساس می شود. اگر خیلی به مساله سردیس اهمیت می دادید و مردم آزاری مدنظرتان نبود، به خاطر هفته ی وحدت تمثالی از حرم پیامبر می گذاشتید
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    آقای ایمانی با سلام دوستانه عرض می کنم : لطف کنید در مسایل چند وجهی اول مطالعه کرده و بعد مطلب منتشر کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس