جام جهانی فوتبال زنان، میدان جدید سعودی‌ها برای تطهیر در ورزش

سعودی‌ها برای تطهیر چهره ضدحقوق‌بشری خود، این‌بار به عرصه فوتبال زنان ورود کردند.

به گزارش مشرق، رسانه آمریکایی نوشته تصمیم فیفا به اعطای سازمان دولتی گردشگری عربستان سعودی برای حمایت مالی از جام جهانی ۲۰۲۳ زنان، بی‌اعتنایی شوکه‌آور این نهاد به رنج‌ها و سرکوب مدافعان حقوق زنان در این کشور است.

رسانه «فوربز» در سرمقاله خود نوشته جام جهانی زنان که امسال قرار است به صورت مشترک در نیوزیلند و استرالیا برگزار شود، معتبرترین تورنمنت فوتبال زنان است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و ورزشکاران از سراسر جهان تمام دوران حرفه‌ای خود را برای شرکت در این مسابقات تمرین می‌کنند. حالا قرار است تبلیغات Visit Saudi به‌عنوان حامی مالی اصلی این مسابقات، در سراسر بازی‌ها، ورزشگاه‌ها و تبلیغات تلویزیونی نمایش داده شود.

رسانه آمریکایی نوشته عربستان سعودی در زمینه حقوق‌بشر و مخصوصاً حقوق زنان یک تافته جدابافته است و تا سال ۲۰۱۸ زنان و دختران حتی اجازه حضور در فعالیت‌های ورزشی در مدارس را نداشتند و بسیاری از فعالان حقوق زنان نیز بازداشت شده‌اند.

فوربز از فیفا خواسته به کشوری که سابقه حقوق‌بشری سیاهی دارد اجازه ندهد از بزرگترین رویداد ورزشی زنان در جهان که بیشترین بیننده را نیز دارد، برای تطهیر چهره خود استفاده کند.

پیشتر هم فدراسیون فوتبال آمریکا اعلام کرد نگرانی خود به فیفا بابت گزارش‌های مبنی بر حمایت مالی عربستان سعودی از جام جهانی زنان را ابراز می‌کند.

رسانه‌ها پیش از این هم خبر داده بودند عربستان سعودی با ورزش‌شویی و میزبانی و یا حمایت مالی از مسابقات ورزشی و رویدادهای فرهنگی و هنری قصد دارد سابقه تاریک حقوق‌بشری خود را در جهان پنهان کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    چهره ضد حقوق بشری ؟؟ والله شماها دیگه مرزهای پررویی رو جابجا کردین !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس