دعوت وزیرخارجه عربستان از امیرعبدللهیان برای تماشای فوتبال

وزیر خارجه عربستان با توجه به اهمیت تداوم مسابقات باشگاهی فوتبال میان دو کشور از امیرعبداللهیان برای حضور مشترک وزرای خارجه دو کشور در اولین بازی فوتبال در عربستان دعوت به عمل آورد.

به گزارش مشرق، در گفتگوی تلفنی فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، برخی موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های مختلف مناسبات دوجانبه مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت.

وزرای امور خارجه دو کشور بر ضرورت سرعت بخشیدن به همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و گردشگری تاکید کردند.

با توجه به دیدار مهم اخیر وزیر امور خارجه با ولیعهد و نخست وزیر عربستان در جده، طرفین اتفاق نظر دارند گام‌های لازم در این مسیر متناسب با روند مناسب روابط سیاسی دو کشور برداشته شود.

همچنین با توجه به اهمیت نقش همکاری‌های فرهنگی و ورزشی در تقویت فضای دوستی میان دو ملت، دو وزیر ضمن مشورت در خصوص تقویت این بخش از همکاری‌های دوجانبه، توافق کردند که به نهادهای ورزشی دو کشور توصیه کنند که مشکل اخیر بوجود آمده در جریان مسابقات باشگاهی دو کشور را در مسیر احترام متقابل، گفتگو و تفاهم حل و فصل کنند.

وزیر خارجه عربستان با توجه به اهمیت تداوم مسابقات باشگاهی فوتبال میان دو کشور در مسیر تقویت همکاری‌های همه جانبه، از امیرعبداللهیان برای حضور مشترک وزرای خارجه دو کشور در اولین بازی فوتبال در عربستان دعوت به عمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارگر IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    باسلام رفتن وزیر توهین به هزاران تماشاگری است که روز بازی سپاهان به ورزشگاه رفته بودند.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    سیبیلش منو یاد رضویان توی پاورچین میندازه، ورمچوی
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    این سعودی ها تنشون میخاره،میخوان فیلمی با بودجه ۱۴۰ میلیون دلاری درباره شکست لشکر ایران در نبرد قادسیه بسازند، بدبخت ها یمن با ۱۴۰ میلیون دلار سلاح ایرانی شما رو به غلط کردن انداخت
  • US ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    بیا باخت و از نزدیک ببین
  • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    در صورتی که عکس بن سلمان بود باید ورزشگاه را ترک کند
  • یزدان IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    دستتون انداخته البته اگه چیزی حالیتون باشه
  • BE ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ارباب صداتون زده برید دست بوسی؟
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    حالا اگر طریف از این صحبت ها میکرد میگفتن عجب منافقیه.
  • ش. AE ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    با دست پس میزنن با پا میکشن جلو
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    گفته می‌شود - و برخی از شواهد نیز حاکی از آن است- که وجود سردیس شهید قاسم سلیمانی در محوطه ورزشگاه نقش جهان علت خودداری تیم الاتحاد از حضور در ورزشگاه و انجام مسابقه بوده است! این گمانه در میان گمانه‌های مختلفی که مطرح شده است پُر تکرارترین گمانه است. این پرسش دوستانه از وزیر محترم امور خارجه کشورمان در میان است که با وجود شواهد مورد ‌اشاره، چرا در مذاکره با وزیر خارجه عربستان به «‌تکرار بازی لغو شده، در زمانی دیگر»! اشاره کرده‌اند؟! اگر آن‌گونه که شواهد یاد شده نشان می‌دهند تیم الاتحاد به علت وجود سردیس شهید سلیمانی بازی را ترک کرده باشد، نه فقط لیاقت تکرار بازی را ندارد بلکه باید برای همیشه از حضور در ایران و بازی با تیم‌های ایرانی در هر کجای دنیا محروم شود. سردار سلیمانی امضای حضرت بقیهًْالله ارواحنا له الفداء و امام خمینی و امام خامنه‌ای و ملت ایران پای شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی است. شهیدی که به دست شرورترین آدم‌نما‌(!) در جهان امروز به شهادت رسیده است. سرداری که تا آخرین نفس از جان و مال و نوامیس ملت‌ها (صرفنظر از دین و مذهب آنها و حتی مردم عربستان‌) دفاع کرده است و...  ممکن است برادر عزیزمان جناب امیر‌عبداللهیان بفرمایند که هنوز علت خودداری تیم الاتحاد از انجام مسابقه به درستی روشن نبوده است! که باید گفت؛  اولاً شواهد فراوانی از اعتراض آنها به وجود سردیس شهید سلیمانی در محوطه ورزشگاه حکایت می‌کند و ثانیاً برفرض که ترک بازی از سوی الاتحاد علت دیگری داشته است! در هر دو صورت، اعتراض به سردیس شهید سلیمانی یکی از گمانه‌ها و حتی اصلی‌ترین آنها بوده است، بنابراین چرا جناب امیر‌عبداللهیان به این نکته حیاتی توجه نکرده‌اند و پیش از روشن شدن موضوع، درباره آن اظهار نظر کرده‌اند؟! انتظار آن بود که جناب ایشان در اعلام نظر عجله نمی‌کردند و در همان حال با صراحت اعلام می‌کردند، اگر ترک بازی به علت وجود سردیس شهید سلیمانی بوده است برای همیشه بازی تیم‌های ایرانی با تیم الاتحاد را نه فقط در ایران بلکه در همه نقاط جهان تحریم می‌کنیم.  حسین شریعتمداری
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اونم دعوت کنید تکرار بازی تو همون استادیوم اگر قبول دارن اشتباه کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس