ریشی سوناک

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه (امروز) اظهارات منتسب به «گرانت شاپس» وزیر دفاع این کشور درباره اعزام نیروی نظامی انگلیس به اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اظهارات وزیر دفاع انگلیس درباره احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین خبرساز شده است، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی ندارد.

منابع رسانه‌ای در انگلیس شامل «ایندیپندنت» و روزنامه «میرُر»، روز یکشنبه (امروز) خبر دادند که نخست‌وزیر این کشور، هر گونه برنامه لندن برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین را تکذیب کرد.

طبق گزارش‌ها، «ریشی سوناک» انتشار گزارش‌ها درباره سخنان «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس مبنی بر تدارک لندن برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین را، «اشتباه» خواند.

در خبرها آمده بود که وزیر دفاع جدید انگلیس اعلام کرد، برای آموزش نظامیان اوکراین در میدان نبرد، تعدادی از خدمه نیروی زمینی انگلیس را به اوکراین اعزام می‌کند. وی در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» توضیح داد که استقرار نیروی نظامی انگلیس در اوکراین هم‌اکنون تحت بحث و گفت‌وگو با سران ارتش لندن قرار دارد تا برنامه آموزش نظامیان اوکراینی از خارج، به داخل این کشور و در میدان جنگ با روسیه منتقل شود.

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس با رد احتمال اعزام نیروی نظامی این کشور به اوکراین برای آموزش نیروهای اوکراینی گفت که کشورش در خاک انگلیس در حال آموزش نظامیان اوکراین است.

وی تصریح کرد: «آنچه وزیر دفاع گفته بود این بود که شاید یک روز در آینده ما در اوکراین (به نظامیان این کشور) آموزش بدهیم اما این یک موضوع در دراز مدت است و مساله مربوط به الان نیست».

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «هیچ سرباز بریتانیایی برای جنگیدن در جنگ کنونی اعزام نخواهد شد و این اتفاقی است که قرار باشد بیافتد. کاری که ما داریم می‌کنیم آموزش دادن اوکراینی‌ها است و و ما این کار را در بریتانیا داریم انجام می‌دهیم».

پیش از این، انتشار اظهارات وزیر دفاع انگلیس درباره برنامه این کشور برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین، واکنش تند «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه را به دنبال داشت و او تهدید کرد که نیروهای اعزامی انگلیس هدف حملات نیروهای مسلح روسیه قرار می‌گیرند.

مدودف در پُستی در تلگرام در واکنش به سخنان گرانت شاپس وزیر دفاع انگلیس درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین هشدار داد: «(این) مربیان آنها را به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل خواهد کرد. به خوبی درک می‌کنند که آنها بی رحمانه نابود خواهند شد البته نه به عنوان مزدور، بلکه به عنوان متخصصان انگلیسی ناتو».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 1
    واکنش های مردمی در انتخابات و تظاهرات در کشورهای اروپای شرقی انگلیس را به غلط کردن انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس