کد خبر 1531595
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
تلفات 690 نفری ارتش اوکراین در 24 ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه از تلفات ۶۹۰ نفری ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته در شش جبهه درگیری در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد، ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته تلفاتی ۶۹۰ نفری شامل سربازان کشته و زخمی شده در درگیری‌ها در شش جبهه را متحمل شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که در تشریح تلفات و خسارات وارد شده به اوکراین منتشر کرد نوشت: «تلفات دشمن در جبهه دونتسک در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۳۰ کشته و زخمی رسیده و چهار خودروی رزمی زرهی و دو خودروی نظامی دیگر خود را نیز از دست داد. در جریان درگیری توپخانه‌ای نیز یک توپ هوویتزر آمریکایی M۷۷۷، یک توپ هوویتزر لهستانی Krab و یک توپ خودکششی Gvozdika منهدم شدند.»

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود نوشت:«نیروهای روسیه در جبهه جنوب دونتسک دو حمله نیروهای اوکراینی را دفع و ۱۲۰ نیرو، دو وانت پیکاپ، یک توپ هوویتزر آمریکایی M۷۷۷ و یک توپ هوویتزر لهستانی Krab ارتش اوکراین را از بین بردند.»

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در جبهه زاپروژیا بالغ بر ۳۰ سرباز خود را از دست داد و یک توپ هوویتزر آمریکایی M۱۱۹، یک توپ هوویتزر انگلیسی FH۷۰، دو توپ هوویتزر D-۳۰ و یک توپ هوویتزر Msta-B این ارتش هدف گرفته شدند.

ارتش اوکراین علاوه بر آن، حدود ۴۰ سرباز و سه خودروی خود را در جبهه خرسون و بالغ بر ۲۰ سرباز، دو خودرو، یک توپ هوویتزر آمریکایی M۷۷۷، یک توپ هوویتزر Msta-B و یک توپ هوویتزر Gvozdika را در محور کوپیانسک از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین تشریح کرد، ارتش روسیه در محور خرسون سه انبار مهمات اوکراین را در نزدیکی دو روستای این منطقه و همچنین در نزدیکی شهر کراماتورسک از بین بردند. ارتش روسیه در جبهه «کراسنی لیمان» دو حمله ارتش اوکراین را دفع کرده و به موجب آن ۵۰ سرباز و شش سامانه تسلیحاتی این ارتش را از بین برد.

این تلفات و خسارات در حالی به ارتش اوکراین وارد شد که چند روز پیش روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام دفاعی آمریکا گزارش داد که اولین سری از تانکهای آبرامز چند ماه زودتر از موعد تخمین زده شده به دست اوکراینی‌ها رسیده است. این مقامات دفاعی آمریکایی گفتند، واشنگتن قرار است تانکهای آبرامز ام-۱ بیشتری طی ماههای آینده برای ارتش اوکراین ارسال کند.

ارسال این تانکهای آمریکایی برای اوکراین در شرایطی انجام شد که ضدحملات ارتش اوکراین به مدت چندین ماه متوقف مانده و به کندی پیش میرود. همچنین اخبار زیادی از شکار تجهیزات نظامی ارتش اوکراین به ویژه تانکهای اهدایی کشورهای غربی مثل تانکهای لئوپارد به این کشور از سوی روسیه شنیده می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    6 1
    مگه جمعیت اوکراین چقدره که روزانه این همه تلفات میده؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      1 3
      همین الان در ایران که جنگ هم نیست روزانه حداقل 2000 نفر در امریکا روزی 10 هزار در چین و هند بالای 30 هزار نفر میمیرند تازه در ده - 15 سال اینده با میانسال شدن دهه 60 تی ها مرگ روزانه ایران احتمالا به 5 هزار نفر در روز هم برسه
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      2 1
      11:44 نگفته مرده هاش! گفته کشته هاش! آمارمرده هاش که جداست
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    5 4
    فکر کنم روسها تو قهوه خونه چای میخردند. که تلفات ندادند
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      من از زمانی که چندین موشک خورد تو عین الاسد و یک نفر هم به گفتهٔ یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش حتی خراش بر نداشت، هرکی بگه ما دوسال جنگیدیم یک نفر هم کشته ندادیم قبول میکنم!!!! خخخخخخخخخخ
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      فکر کنم باز رفتی سر منقل
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    3 4
    حیف که کوکائینی هستند وگرنه منطقه ای که 690 نفر از اینها دفن میشن زمین خوبی برای کشت و زرع میشد و خاک غنی میگردید ولی الان آلوده میشه
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      10:44 احسنت ، دمت گرم!! البته فکر کنم بعد از جنگ میشه زمین‌هایی رو که اینارو توشون چال کردن به یانکی‌ها اجاره داد تا توش دوباره کوکائین بکارن، فکر کنم اون عمل بیاد!!! خخخخخخخخخخ
    • محسن IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      تو ساندیس خور کی بودی ...
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      3 0
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • وطنم ایران IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    8 3
    غربگداها خودتون برید جای اوکراین فدای امپریالیسم کاخ سفید (ناتو) شید
    • پدی از پیج همسایه🙂 IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      ادم غربگدا باشه شرف داره به شرقگدا بودن اونم روسیه ی پوتین.حداقل چین گدا باش تندروی طالبان مسلک.چین حداقل یه اقتصاد خوب و تکنولوژی وکشور زیبا داره.
    • حسن IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      3 2
      بابا شما که داداشیتان با امریکا علنی شده است
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    به فکر داخل کشو ر باش سر هر خیابون افغانی ها بیشتر از ایرانی ها هستند الان باید مذهب رسمی اسلام سنی اعلام کنید
  • کیوان IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    2 1
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      یه طوری ابراز احساسات میکنید انگار شما سرباز روس هستید آمار روس ها کاملا مبهم و مملو از تناقض هست روس ها با حیله گری آمریکا گرفتار باتلاقی بنام اوکراین شدند.
  • عمیر IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    2 0
    مرگ بر روسیه
  • ایرانی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    شاید هم عملیات فریب بوده .توسط سرداران وفرماندهان با معدل 19 اقتصاد
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • US ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    روسیه چقدر به فکر ارتش اوکراینه! :)) تلفات خودش اصلاً مهم نیست ، آخه می‌دونه اونا آدم نیستند
  • محمد IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    جوری که روسا اعلام میکنن باید تا الان جمعیت اوکراین تموم شده باشه. جالبه این همه اوکراینی میمیره ولی بازم هرچند خیلی کم اما به صورت مداوم در حال پیشروی اند و دارن خاکشون رو آزاد میکنن. پس مطمئنا روسا بیشتر میمیرن.
    • سعید IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      0 0
      ینی واقعا تحلیل آبکی به این میگن شما برو از هرکسی که تو مسائل جنگ آشناس بپرسی بهت میگه همیشه طرفی ک پیشروی میکنه تلفات بیشتری داره تا طرفی که داره دفاع میکنه
  • عاشق ایران IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    کامنت وظیفه شما!!...پاسخ مابستن دهان یاوه گوئی چون شماست!خب ضدروسی !باش توهینت نابجاست!!البته وظیفه غیرقابل تغییرت رامیدانیم ورجوع میکنیم به مثل، جواب ابلهان خاموشی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس