روسیه: اوکراین افزون‌ بر ۲۴۰ نظامی و ۳۱ پهپاد را از دست داد

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ارتش این کشور در مسیر دونتسک ۶ حمله نیروهای کی‌یف را دفع کرد و اوکراین بیش از ۲۴۰ سرباز و ۳۱ پهپاد را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داد.

به گزارش مشرق، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «مجموع تلفات دشمن در مسیر دونتسک بیش از ۲۴۰ سرباز کشته و زخمی، یک تانک، یک خودروی جنگی پیاده‌نظام، ۲ دستگاه خودرو و یک هویتزر Msta-B بوده است.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته این وزارتخانه، روسیه در جهت جنوب دونتسک، ۲ دستگاه خودرو و یک هویتزر ردیابی خودکششی کراب (Krab) ساخت لهستان را از بین برده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۲ موشک از سامانه‌های هیمارس (HIMARS) و ویلخا (Vilkha) را رهگیری و ۳۱ پهپاد اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز گزارش داد که مزدوران خارجی در ارتش اوکراین هنگام درگیری‌های شدید، قرارداد خود را فسخ کرده‌اند.

دیمیترو کوستیوک ستوان ارتش اوکراین در این باره گفت: جوخه من با کمبود نیرو مواجه بود و از همین رو، جنگجویان خارجی به ما پیوستند. آن‌ها [نیروهای خارجی]درک نمی‌کنند که وارد چه چیزی می‌شوند. نمی‌دانند که چقدر توپخانه وجود دارد و تمام روز، زیر آتش هستیم.

وی ادامه داد: آن‌ها برخلاف اوکراینی‌ها، به راحتی می‌توانند قراردادشان را فسخ کنند و برای [نیروهای]من این موضوع بسیار اتفاق افتاد.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک به تازگی با اشاره به «وابستگی فزاینده اوکراین به مزدوران خارجی»، نوشت: پس از شکست «حمله تابستانی» ارتش اوکراین که تخمین زده می‌شود تلفات نیروهای کی‌یف بیش از ۹۰ هزار نفر باشد، خطوط اوکراین همچنان پا برجاست و یکی از عوامل اصلی آن، حضور هزاران مزدور خارجی در ارتش اوکراین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عمیر ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    از امار متجاوزای روسی هم بزار البته اگ به اربابت برنخورهه 😉😂
  • عمیر ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    اوکراین زیباترین عشق جهان
    • ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      0 0
      درود بر جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه و مرگ بر زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش!!!
  • عمیر ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    امار تو فاقد اهمیته ، متجاوز همیشه محکوم بفناست 💛💙
  • عمیر ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    امار تو فاقد اهمیته ، متجاوز همیشه محکوم بفناست 💛💙

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس