به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایرانیان کانادا، نگاهی به میزان خسارات وارد آمده از آتش سوزی در بریتیش کلمبیا منتشر کرد و نوشت:

آتش‌سوزی‌های امسال بریتیش کلمبیا مخرب‌ترین و گران‌ترین آتش‌سوزی‌های فصلی تارخ این استان بود.

فصل آتش سوزی 2023 رسماً زیان بارترین و مخرب‌ترین فصل ثبت شده آتش‌سوزی‌های بریتیش کلمبیا است.

با توجه سرویس آتشنشانی جنگلی بریتیش کلمبیا (BCWS)، در مجموع 2217 آتش سوزی در سال جاری در این استان شناسایی شده است که تقریباً 25 هزار کیلومتر مربع از درختان، مراتع و علفزارها را سوزانده است. این بدترین فصل آتش‌سوزی بریتیش کلمبیا از نظر مساحت است که نزدیک به دو برابر بیشتر از رکورد قبلی 13540 کیلومتر مربعی در سال 2018 است.

هزینه مبارزه با این آتش‌سوزی‌ها نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و به حدود 770 میلیون دلار در سال جاری رسیده که بیش از هر زمانی در تاریخ این استان است.

دولت بریتیش کلمبیا اعلام کرده است که هزینه‌های پیش‌بینی نشده برای مبارزه با آتش‌سوزی‌های جنگلی بر 2.5 میلیارد دلار کسری پیش‌بینی‌شده این استان در سال مالی جاری خواهد افزود.

سازمان آتش نشانی بریتیش کلمبیا می‌گوید که اکثر آتش سوزی‌های امسال، تقریباً 71 درصد، توسط رعد و برق به وجود آمده است، در حالی که در 23 درصد عامل انسانی دخیل بوده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    2 14
    تالاب هورالعظیم چند روزه داره می‌سوزه دودش توی شهر اهواز مردم رو داره خفه می‌کنه شب‌ها انقدر دود تو سطح شهر پخش میشه که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شیم قشنگ دود رو تو گلومون حس می‌کنیم بعد شما فکر بریتیش کلمبیا هستید
    • محسن IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      1 9
      سلام برادر نگران نباش اینجا ایرانه فعلا اینجوریه
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    مراتعی که گله های دامداری ها و گاو و گوسفند و غاز اجازه ندارند داخلش بروند ، گیاهان خشک بلند ، زیاد می شود و آتش سوزی های زیادی راه می افتد .
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    ایشالا حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس