ادامه تخلیه‌ شهرک‌های شمال غرب کانادا با گسترش آتش‌سوزی

در پی پیشروی آتش‌سوزی‌های گسترده در کانادا، قلمروهای شمال غربی این کشور با هزاران نفر جمعیت در حال تخلیه است.

به گزارش مشرق، آتش‌سوزی‌های گسترده در مناطق شمال غربی کانادا، روز گذشته (جمعه)، مقام‌های محلی این کشور را مجبور کرد که کل شهرک «هی ریور»، جامعه‌ای با حدود چهار هزار نفر جمعیت در رود «گریت اسلیو» (Great Slave)، را تخلیه کنند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، دولت قلمروهای شمال غربی کانادا به تمامی ساکنین از جمله کارگران دستور داد تا به فرودگاه «مرلین کارتر» شهرک هی ریور رفته و منتظر دستورالعمل‌های ثانویه باشند.

دولت قلمروهای شمال غرب کانادا در یک پیام هشدارآمیز که ساعت ۱۵:۲۳ بعدازظهر جمعه به وقت محلی منتشر شد، گفت: «هرکسی که در هی ریور باقی مانده است، مسئولیت جانش برعهده خودش است. هیچ‌گونه خدمات اضطراری یا پاسخگویی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت».

کانادا یکی از بدترین فصل‌های آتش‌سوزی‌های جنگلی و گسترده خود را تجربه می‌کند و در هفته گذشته، بیش از ۵۰ هزار نفر از جمله کل جمعیت «یلونایف»، مرکز و بزرگ‌ترین شهر استان نواحی شمال غرب کانادا مجبور به فرار از خانه‌های خود شدند.

دولت قلمروهای شمال غربی کانادا در یک پیام هشدارآمیز گفته است که خدمات پستی به جوامع متعدد در مناطق شمال غربی نیز تحت تأثیر آتش سوزی قرار گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که همچنان صدها آتش‌سوزی در شمال غربی کانادا در جریان است و هیچ‌گونه گزارشی در خصوص زمان احتمالی مهار این آتش‌سوزی‌های گسترده ارائه نشده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تغییرات اقلیمی بعنوان یکی از عوامل مهم سوختن بیش از ۱۴ میلیون هکتار جنگل در کانادا در سال جاری میلادی، عنوان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    ما موفق نمیشیم، من میدونم. گلامپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس