کد خبر 1531330
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
بالا گرفتن جدال میان بایدن و رئیس کنگره آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس کنگره این کشور را متهم به تبانی با حزب جمهوری‌خواه کرد.

به گزارش مشرق، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از سنا خواست هنگام طرح پیشنهادی برای لایحه توقف شکاف، نیازهای مردم آمریکا، نه نیازهای اوکراین را در اولویت قرار دهد.

مک کارتی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، نوشت: پس از ملاقات امروز عصر با جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان واضح شد که لایحه اشتباه سنا مسیری پیش رو ندارد و در بدو ورود مرده است. مجلس به کار شبانه روزی برای باز نگه داشتن دولت و اولویت‌بندی نیازهای مردم آمریکا ادامه خواهد داد.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مک کارتی را متهم کرده بود که با اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان که رویکرد محافظه کارانه‌تری نسبت به اقتصاد دارند، معامله‌ای وحشتناک انجام داده است تا در سمت خود باقی بماند.

مجلس نمایندگان آمریکا اکنون در دست اکثریت جمهوری‌خواه است و مجلس سنا و کاخ سفید در دست دموکرات‌ها قرار دارد. تصویب بودجه دولت فدرال باید در هر دو مجلس آمریکا انجام شود و جمهوری‌خواهان به دلیل تلاش برای کاهش هزینه‌های دولت در مسیر تصویب بودجه سنگ‌اندازی می‌کنند.

اگر اختلافات میان قانونگذاران جمهوری‌خواه و دولت بایدن بر سر تصویب بودجه تا چند روز دیگر حل و فصل نشود در نهایت دولت فدرال آمریکا برای چهارمین بار طی یک دهه اخیر تعطیل خواهد شد. با این حال، شواهد اندکی مبنی بر توافق طرفین در این باره مشاهده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس