مصوبه سنای آمریکا برای نحوه لباس پوشیدن قانونگذاران

پس از آنکه پوشش غیررسمی یکی از قانونگذاران آمریکایی به موضوعی برای مناقشه تبدیل شد سنای آمریکا طرحی برای ملزم کردن نماینده‌های کنگره به پوشیدن لباس‌های رسمی تصویب کرد.

به گزارش مشرق، مجلس سنای آمریکا امروز پنجشنبه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که لباس رسمی کار را به عنوان پوشش رسمی برای حضور در صحن کنگره معرفی می‌کند.

تصویب این قطعنامه به اتفاق آرا بعد از آن صورت گرفت که پوشش غیررسمی و عجیب یکی از سناتورهای دموکرات آمریکایی به نام «جان فترمن» در صحن سنا به موضوعی برای مناقشه تبدیل شد.

این طرح فراحزبی که «جو مانشین» از ایالت ویرجینای غربی و «میت رامنی»، نماینده ایالت یوتا مبتکران آن بوده‌اند اعضای مجلس سنا را به رعایت یک دستورالعمل واقعی برای پوشش – به جای مرسومات نانوشته- هنگام حضور در صحن سنا ملزم می‌کند.

مطابق این طرح، نمایندگان مرد مجلس سنا ملزم به پوشیدن کت، کراوات و شلوار به هنگام حضور در مجلس هستند.

چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «با آنکه ما هیچ‌وقت قوانین رسمی برای پوشش نداشته‌ایم حوادث هفته گذشته باعث ایجاد این احساس شده‌اند که گویی داشتن قواعد رسمی در این خصوص، مسیر درست رو به جلو قلمداد می‌شود.»

قبل از تصویب این قطعنامه، فترمن که نحوه لباس پوشیدن او عامل اصلی پیشنهاد این قطعنامه بوده در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت که مخالفتی با پوشیدن لباس رسمی کار هنگام حضور در صحن سنا ندارد.

بحث بر سر نحوه پوشش در کنگره سابقه‌ای دست‌کم چند ساله دارد. سال ۲۰۱۷، پال رایان، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا بعد از اعتراض بعضی از نماینده‌های زن کنگره به ممنوعیت نمایش بازوی برهنه قانونگذاران، برخی از قوانین پوشش را لغو کرد.

در سال ۲۰۱۹ هم برخی از محدودیت‌های پوشش در مجلس سنا برای زنان کاهش یافت. در آن زمان، «ایمی کلوبچار»، رئیس وقت کمیته قوانین مجلس سنا خواستار تغییر قوانین پوشش شد تا زنان بتوانند لباس‌های آستین‌کوتاه بپوشند.

میت رامنی، یکی از پیشنهاددهندگان قطعنامه جدید روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «کنگره آمریکا جایی بیشتر از مکانی برای کار است- کنگره، نماد آزادی و دموکراسی برای دنیا است.»

وی اضافه کرد: «ما بایستی در کسوت سناتور، احترام بالایی برای نهادی که در آن خدمت می‌کنیم قائل باشیم و لباس ما یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های احترام ما به شمار می‌رود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس