جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا اولین جلسه مربوط به بررسی مدارک موجود جهت استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را روز پنجشنبه برگزار می‌کنند.

به گزارش مشرق، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده‌اند اولین جسله استماع مربوط به استیضاح «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور پنجشنبه ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) برگزار خواهد شد.

به گفته «جیمز کومر» رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، این جلسه جهت بررسی میزان ارزش مدارک جمع‌آوری شده و تحقیقات مرتبط با فساد مالی رئیس‌جمهور آمریکا به منظور استیضاح وی برگزار می‌شود و قرار است در آن تمام شواهدی که تا به امروز از سوی این کمیته در مورد فعالیت‌های مالی و غیرقانونی خانواده بایدن کشف شده، ارائه شود.

کومر در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ژانویه، کمیته‌های نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان به همراه قوه قضائیه فدرال آمریکا و وزارت دادگستری شواهد زیادی را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور بارها و بارها از مقام دولتی خود برای تامین منافع مالی خانواده‌اش، سو استفاده کرده و پسرش هانتر بایدن نیز به فساد مالی بسیار گسترده متهم می‌شود.

طبق اظهارات کومر تاکنون هزاران صفحه از سوابق مالی بایدن در قالب ایمیل‌ها، متن و اسناد مختلف جمع آوری شده که نشان می‌دهد جو بایدن به خانواده خود اجازه داده از نام وی به عنوان «یک برند» در سرتاسر جهان استفاده کنند تا ثروتمند شوند.

در بیانیه کومر آمده است کنگره آمریکا موظف است تا تحقیقات مربوط به استیضاح بایدن را در مورد فساد ادعایی وی آغاز کند چرا که این حق تمام مردم آمریکاست که از جریان مربوط به سواستفاده از یک منصب دولتی بسیار مهم باخبر شوند.

قرار است این جلسه به منظور بررسی فعالیت‌های مالی خانواده بایدن با حضور چند تن از کارشناسان حقوقی و مالی برگزار شود تا به ادعای جمهوری‌خواهان، جنایاتی را که وی در این زمینه در حق کشورش مرتکب شده، تایید کنند. طبق برخی از برآوردها، بایدن تحت تاثیر فعالیت خود میلیون‌ها دلار به ضرر منافع ملی ایالات‌ متحده عمل کرده است.

جلسه بررسی و استماع استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در حالی برگزار می‌شود که هفته گذشته وی نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان را به دلیل برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه استماع مرتبط با استیضاحش و درست چند روز پیش از اتمام بودجه دولت مورد انتقاد قرار داد و از تحقیقات «بدون شواهد و مدارک» آنها به عنوان «سیاسی‌کاری» یاد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس