رئیسی پوتین

رؤسای جمهور ایران و روسیه طی یک تماس تلفنی در خصوص اوضاع قره‌باغ کوهستانی گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه در پاسخ به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، روند مراودات دو کشور را مطلوب ارزیابی و بر تسریع در اجرای توافقات و طرح‌های مشترک فیمابین، از جمله در زمینه‌های ترانزیت، حمل و نقل، تبادل انرژی و تکمیل کریدور شمال ـ جنوب تاکید کرد.

رئیس جمهور با قدردانی از حمایت روسیه برای عضویت ایران در گروه بریکس گفت: بریکس یکی از سازمان‌های نوظهور موثر در شکل‌دهی به جهان چند قطبی و زمینه‌ای مناسب برای گسترش تعاملات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، روسیه و دیگر کشورهای عضو است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی اظهار داشت: حجم تجارت دو کشور در سال گذشته شاهد رکوردشکنی بود.

رئیس جمهور روسیه با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن هر چه زودتر خط‌آهن رشت ـ آستارا و اتصال خطوط ریلی ایران، آذربایجان و روسیه به یکدیگر و با اشاره به تاثیر قابل ملاحظه آن بر افزایش تبادلات تجاری بین این کشورها، ایران را شریک راهبردی روسیه دانست.

روسای جمهور ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای بر لزوم حل و فصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی در گفتگو میان دو کشور و نیز گفتگوها در قالب «۳+۳» و پرهیز از دخالت بیگانگان در موضوعات مربوط به منطقه تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    6 5
    آقای رئیس رئیسی سرتو کلاه گذاشتن دل به تحلیل های آبدوغ خیاری دور و وری ها خوش نکن، به اسم غرب ستیزی راه ایران رو به اروپا می بندن که هیچ 100000 درصد نفوذ ایران در قفقاز جنوبی بلاخص آذربایجان هم کمرنگ میشه و ایادی صهونیست و سیستم اطلاعاتی روس یه ضربه محکم دیگه در حد ترکمانچای به ايران می زنند
  • US ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 1
    زنگزور رو بحث نفرمودید؟! یعتی دالان مد نظر اردوغان خان را؟!
  • US ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    مهم‌ترین دغدغه باکو و آنکارا در حال حاضر، نگرانی از احتمال سقوط دولت پاشینیان است. به همین دلیل توافقی در پشت پرده بود که جنگ سوم قره‌باغ بیش از یک روز ادامه پیدا نکند. با انسداد کریدور لاچین از ۹ ماه پیش و تسلیم قره‌باغ، توافقنامه ۲۰۲۰ مسکو در عمل فروپاشیده است. سقوط احتمالی دولت پاشینیان نیز می‌تواند خط بطلانی بر همه توافقات آشکار و پنهان طرفین بکشد. بنابراین باکو و آنکارا همان‌طور که برای پیروزی پاشینیان در انتخابات زودهنگام پارلمانی خرداد ۱۴۰۰ تلاش کردند، برای جلوگیری از سقوط وی نیز تلاش می‌کنند.
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    6 1
    سلام علیکم پیشنهاد من به مقامات سیاسی کشورمان این هست که با کمک دولت ارمنستان و روسیه، ارامنه آواره و اخراج شده از منطقه قره باغ در استان سیونیک ارمنستان و دیگر مناطق ارمنستان که در مسیر ترانزیتی ایران به ارمنستان قرار دارند اسکان داده شوند. لطفا این نظر بنده را سانسور نکنید. لااقل اجازه بدید عده ای از صاحب نظران این پیشنهاد را ملاحظه کنند. ممنونم
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    ارباب جدید
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      0 0
      گمشو بابا
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 2
    خداوکیلی اگه آذربایجان بخواد زگزور رو بگیره؛ ایران هم وارد جنگ میشه یا شوخی می کنید. آخه قیافه تون به این حرفها نمی خوره.
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      0 1
      بله میشه برا همین آذربایجان جرات نکرده طرفش بره، قره باغ رو هم خود پاشینیان قبول کرد مال آذربایجان که ربطی به ایران نداشت
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 1
    سلام علیکم پیشنهاد من به مقامات سیاسی کشورمان این هست که با کمک دولت ارمنستان و روسیه، ارامنه آواره و اخراج شده از منطقه قره باغ را در استان سیونیک ارمنستان و دیگر مناطق ارمنستان که در مسیر ترانزیتی ایران به ارمنستان قرار دارند اسکان دهند. این آواره ها از نظر تعداد و بخصوص از نظر انگیزه های درونی پتانسیل فوق العاده قدرتمندی برای بر هم زدن نقشه های انگلستان و اردوغان و اسرائیل هستند. امیدوارم که این پیشنهاد بنده به استحضار مقامات مربوطه رسانده شود. ممنونم
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 1
    سلام ماشالله به رییس جمهور مردمی
  • مقدس IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 1
    در موضوع تحميل جنگ و ارتكاب جنايت توسط حاكمان صهيونيست باكو عليه ارمنستان فرمول اجرائى توسط دولت جناب دكتر رئيسى بسيار دقيق و استراتژيك بوده ، هم تركيه دزد سرگردنه دقيقا متوجه شد بدون حضور و اراده ايران هيچ وزنه اى در منطقه على الخصوص قفقاز جنوبى نيست ، همينطور حاكم متوهم دست نشانده انگل ستان در باكو و نخست وزير نكبت ابله وابسته به غرب ارمنستان هم متوجه شدند نميتوانند با ادعاهاى واهى پوچ و جعلى و سناريو سازى به منافع ايران در منطقه ضربه وارد نمايد .
    • من IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      1 0
      اون دکتره مریضش هم تویی
  • US ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 1
    جنگ زنگزور بهترین موقعیت برای ساخت بمب اتم ایرانی یا واردات بمب اتم تاکتیکی از روسیه
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 1
    در اولین گام سفیر ایران در آذربایجان را عوض کنید./ خودتان دلیلش را می دانید/ فنجان قهوه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس