واکاوی رسانه‌های عبری از ابعاد پنهان سفر هیأت سعودی به رام الله

تحلیلگر مسائل عربی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: هدف از سفر هیأت سعودی به رام الله، دورنمای عادی سازی روابط با تل آویو در گفت‌وگو با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری زبان روز دوشنبه همزمان با ورود هیأت سیاسی جدید عربستان سعودی به رام الله (مرکز کرانه باختری) برای تسلیم استوارنامه سفیر جدید ریاض به محمود عباس از اهداف پشت پرده این سفر پرده برداشتند.

بر پایه این گزارش، رسانه‌های صهیونیستی هدف از سفر هیأت سعودی به کرانه باختری را گفت‌وگو با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در عادی سازی روابط با «اسرائیل» از رهگذر معرفی «نایف بن بندر السدیری» به عنوان سفیر جدید ریاض در کرانه باختری عنوان کردند.

در همین راستا، «حیزی سیمانتوف» تحلیلگر صهیونیستی جهان عرب در گفت‌وگو با کانال «۱۳» عبری عنوان کرد که سفیر جدید سعودی در نشست قریب الوقوع خود با محمود عباس علاوه بر تقدیم استوارنامه خود، مسئله دورنمای برقراری روابط دیپلماتیک با تل آویو را نیز رایزنی و بررسی خواهد کرد.

گفتنی است محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت که ریاض به عادی‌سازی روابط با تل آویو به شرط تحقق اهداف فلسطینیان نزدیک می‌شود.

خیز عربستان برای هسته‌ای‌شدن

از سویی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی در گزارشی با اشاره به اینکه ریاض یک گام دیگر در احداث نیروگاه هسته‌ای نزدیک شده به تلاش مقامات سعودی در این زمینه پرداخت.

به گزارش رسانه‌های عبری، ریاض آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از خروج خود از توافقنامه نظارتی قدیمی تعیین شده برای کشورهایی که دارای مقادیر کمی مواد هسته‌ای هستند، موسوم به (SQP)، (پروتکل مقادیر کم) مطلع کرده است.

به ادعای وبگاه عبری زبان «والا»، تصمیم عربستان نشان می‌دهد که عربستان سعودی «در نظر دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی خود را گسترش دهد» و «آماده است تا نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تأسیسات هسته‌ای در کشور پادشاهی سعودی را گسترش دهد.»

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی در اوایل ماه اوت گفته بودند که عربستان سعودی در حال تعیین شرایطی برای عادی سازی روابط با تل آویو از جمله کسب رضایت رژیم صهیونیستی برای غنی سازی اورانیوم، ساخت راکتور هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز، ایجاد اتحاد دفاعی بین ریاض و واشنگتن و سایر شرایطی است که پذیرش همه آن‌ها برای تل آویو تقریباً غیرممکن خواهد بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    4 0
    در آینده عربستان بمب اتمی هم میسازه ولی شما هنوز هم در توهم قدرت موشکی (قدرت متعارف بدون کلاهک اتمی) می مونید. حتی "هزار موشک بالستیک با کلاهک معتارف" هم برابر با قدرت عظیم "یک موشک با کلاهک اتمی" نیست! بمب اتم برای ایران وسیله تهاجم نیست، وسیله دفاع هست. بمب اتمی رو برای زدن نمیسازند برای اطمینان از اینکه کشورتون رو با بمب اتمی نزنند میسازنند! ان شاالله پروژه عماد/آماد هنوز ادامه داشته باشه و به نتیجه رسیده باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس