روایت محمد عبدالسلام از جزییات مذاکرات انصارالله و عربستان

«محمد عبدالسلام» سخنگوی هیأت مذاکره کننده انصارالله یمن مذاکرات این گروه با هیأت عربستان در سفر به ریاض را تشریح کرد و گفت که در این گفت وگو ها نکات مهم اختلافی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای شبکه خبری "المسیره" یمن، عبدالسلام گفت: هیأت ما به محض ورود به ریاض دیدارهای فشرده‌ای را با طرف عربستانی و با میانجی‌گری برادران عمانی انجام داد.

وی گفت که در این دیدارها برخی گزینه‌ها و جایگزین‌ها برای پشت سرگذاشتن مسائل اختلافی که در دور هفتم مذاکرات وجود داشت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس هیأت ملی مذاکره کننده یمن افزود: نتیجه این دیدارها برای رایزنی به رهبران یمن انتقال خواهد یافت.

عبدالسلام اظهار کرد که این اقدام موجب تسریع در دریافت حقوق کارمندان یمنی و حل مسائل مربوط به مسائل بشردوستانه خواهد شد که ملت ما از آن رنج می‌برد و این اقدام شاید موجب یافتن یک راه‌حل عادلانه، جامعه و پایدار شود.

پیش از این نیز علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از بازگشت هیأت مذاکره کننده انصارالله با میانجی‌گرهای عمانی از ریاض به صنعا خبر داد.

وی از جدی و مثبت بودن مذاکرات با عربستان خبر داد.

القحوم گفت: امیدواریم گره‌ها در موضوعات بشردوستانه حل و فصل شود.

«حزام الاسد» یکی دیگر از اعضای دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» یمن نیز روز یکشنبه با بیان اینکه «مذاکرات صلح با عربستان سعودی آخرین دوری است که در ریاض برگزار می‌شود»، اعلام کرد که این مذاکرات «در فضایی مثبت» پیش می‌رود.

هیأت مذاکره کننده انصارالله قرار است نتیجه مذاکرات چند روزه خود در ریاض را برای تصمیم گیری به اطلاع مقامات صنعا برساند.

عربستان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که از هیاتی از انصارالله دعوت کرده است تا برای تکمیل مذاکرات درباره دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای پایان جنگ یمن، به ریاض سفر کند.

یک هیات عمانی اوایل آوریل (فروردین ماه) گذشته از مذاکرات در صنعا میان انصارالله و یک هیات رسمی عربستان به ریاست «محمد الجابر» سفیر این کشور در یمن که ۶ روز به طول انجامید، حمایت کرد و در مورد موضوع بشردوستانه، آتش بس در یمن و آغاز یک روند سیاسی جامع یمن گفت‌وگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس