کد خبر 1527869
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
اتهام‌زنی بی‌پایه و اساس وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های دوگانه این کشور در قبال تهران، اقدام جمهوری‌ اسلامی ایران در بازداشت آمریکایی‌ها را نقض قوانین‌ بین‌الملل خواند.

به گزارش مشرق از تارنمای خبری آمریکایی «ای‌بی‌سی‌نیوز»، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از حضور زندانیان آمریکایی در قطر و گفت‌وگوی تلفنی با آنها خبر داد.

وی با تکرار ادعای نخ‌نما شده دیگر مقامات آمریکایی درباره گم شدن «رابرت لوینسون» در ایران، جمهوری اسلامی را به گروگان‌گیری و نقض قوانین بین الملل متهم کرد.

این مقام آمریکایی قانون موسوم به «لوینسون» برای جلوگیری از بازداشت آمریکایی ها در خارج از این کشور را بازدارنده دانست که زمینه را برای برخورد قاطع با بازداشت آمریکایی‌ها در کشورهای دیگر فراهم خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در حالی مدعی نقض قوانین بین المللی توسط ایران است که دولت این کشور، هزاران شهروند ایرانی و غیرایرانی را در طول دهه های گذشته و به دلایل واهی بازداشت و تحت شدیدترین شکنجه ها قرار داده است. زندان های گوانتانامو و ابوغریب از معروف ترین زندان‌های آمریکاست که در آن، زندانیان بی گناه زیادی به اتهام واهی «مقابله با تروریسم»، تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفتند.

رئیس‌جمهوری آمریکا نیز امروز در ادامه سیاست‌های دوگانه این کشور در قبال ایران همزمان با استقبال از آزادی زندانیان آمریکایی خواستار تحریم بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ضمن تایید آزادی زندانیان آمریکایی در ایران، از تحریم محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق ایران و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز خبر داد.

وی، آزادی پنج زندانی آمریکایی از ایران را یک دستاورد برای دولت این کشور عنوان و از دولت های قطر، عمان، سوئیس و کره جنوبی برای کمک به آزادی زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران تقدیر کرد.

پیشتر، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ان‌ان»، مدعی شد: در صورت استفاده ایران از دارایی های آزاد شده خود برای اهداف غیربشردوستانه، آمریکا می تواند جلوی انتقال پول ها به دولت ایران را بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    ظاهرا امریکا ازاین مرض بدخواهانه ودشمنی ها دست نمی کشند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس