.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر خبر داد که توافق تبادل زندانیان بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا که قطر در آن نقش میانجی را ایفا کرد، اجرایی شده است.

به گزارش مشرق، ماجد الانصاری سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه قطر امروز سه‌شنبه درباره توافق تبادل زندانیان بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا گفت که تماسها بین طرفین همچنان در جریان است.

منابع خبری روز ۱۹ مردادماه از توافق مبادله زندانی میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خبر دادند. روزنامه نیویورک‌تایمز، به عنوان اولین رسانه‌ای که این خبر را منتشر کرد گزارش داده بود پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانی‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند از زندان آزاد خواهند شد.

روزنامه العربی الجدید به نقل از الانصاری گزارش داد، توافق تبادل زندانیان که قطر در آن نقش میانجی را ایفا کرد، اجرایی شده، ولی هنوز زود است که درباره محل تبادل و اینکه آیا در دوحه صورت خواهد گرفت یا خیر یا واریز پولهای بلوکه شده ایران به بانکهای قطر سخن بگوییم.

وی همچنین تأکید کرد که در زمان مناسب، این مسائل اعلام خواهد شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم روز گذشته درباره روند مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا اظهار داشت: بازه زمانی مشخص در این ارتباط از سوی مقامات ذیربط ایران اعلام شده بود. حداکثر بازه زمانی برای این کار حدودا تا سقف دو ماه بود و توافق بین دو طرف شکل گرفت و روند اجرایی در مسیر توافق در حال پیشرفت است. گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای یا اظهارنظرها در این خصوص خیلی محل اعتبار و توجه نیست.

وی گفت: ما به روند کار توجه داریم و خوشبین هستیم در بازه زمانی تعیین شده روند انتقال انجام شود. مبتنی بر توافق،‌این روند با روند خوبی در حال انجام است و امیدواریم در سقف نسبی زمانی تعیین شده، این توافق به صورت کامل اجرایی و زمینه لازم و اعتمادسازی لازم برای پیشرفت روند کار در حوزه‌های دیگر مدنظر شکل بگیرد.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه (۱۹ مرداد ماه)، در پی انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی اعلام کرد که فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که چند سال است به‌ طور غیرقانونی توسط آمریکا توقیف شده، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده‌است. آزادی چند ایرانی که به‌طور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در این چارچوب است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    چرا تا قبل تبادل اخبار پخش میشه خب کارتون رو بکنید پولو بگیرین بعد به همه بگید چه کاریه این موش و گربه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس