واکنش «بایدن» به‌عدم حضور رییس‌جمهور چین در نشست گروه-۲۰

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد از اینکه همتای چینی وی در اجلاس سران گروه- ۲۰ در دهلی‌نو شرکت نمی‌کند، «مایوس» شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که از اینکه شی جین‌ پینگ، رئیس‌ جمهور چین در اجلاس سران گروه- ۲۰ در دهلی نو شرکت نمی‌ کند، «مایوس» شده است.

رئیس‌ جمهور آمریکا در این خصوص گفت: از اینکه شی در اجلاس سران گروه- ۲۰ که نهم و دهم سپتامبر به میزبانی هند برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد، مایوس شدم؛ اما با او دیدار خواهم کرد.

جو بایدن مکان و زمان دیدار با شی جین‌ پینگ را اعلام نکرد.

وی که قرار است قبل از نشست سران گروه- ۲۰ در هند به ویتنام سفر کند، اعلام کرد که خواستار روابط نزدیک تر و هماهنگی بیشتر با هر دو کشور است.

مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی روزانه که در پکن برگزار شد، اعلام کرد که نخست وزیر این کشور در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد که نمی تواند در اجلاس سران گروه ۲۰ شرکت کند. به جای می قرار است سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این نشست حضور یابد.

مائو نینگ امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: به دعوت دولت هند، نخست وزیر لی چیانگ در هجدهمین نشست سران گروه ۲۰ در دهلی نو شرکت خواهد کرد.

هند در اول دسامبر ۲۰۲۲ ریاست گروه- ۲۰ را برعهده گرفت. دهلی نو در نشست امسال میزبان بیش از ۲۰۰ نشست گروهی ۲۰ کشور عضو خواهد بود، نقطه اونج این گردهمایی نشست پایانی سران گروه- ۲۰ خواهد بود و پس از آن ریاست به برزیل منتقل می شود.

پیش از این رویترز به نقل از «منابع آگاه در دولت چین و هند» اعلام کرده بود که «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین احتمالاً در نشست سران گروه ۲۰ (G۲۰) در هند شرکت نخواهند کرد.

این منابع آگاه بدون اشاره به علت غیبت رئیس‌جمهور چین به رویترز گفته‌اند که «لی چیانگ»، نخست‌وزیر چین در نشست سران گروه ۲۰ شرکت می‌کند. دو مقام هندی، یک دیپلمات مستقر در چین و یک مقام رسمی که برای دولت یکی دیگر از کشورهای گروه ۲۰ کار می کند این خبر را به رویترز اطلاع داده‌ بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    بایدن ...
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    اینقدر این بیچاررو مسخره نکنید تو اون دنیا ازتون شکایت میکنه
  • عمیر IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 1
    بایدن رهبر مقتدر جهان آزاد ❤️🇺🇲❤️😉
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
      0 0
      آب بخواید بخورید باید بایدن اجازه بده
    • مسعود IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      مزدور کاخ سیاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس