کد خبر 1522652
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
میزان ورود و خروج زائران اربعین برابر شده است

فرمانده کل انتظامی گفت: میزان ورود و خروج زائران اربعین حسینی ایرانی برابر شده است و این یک مورد استثنایی بود.

به گزارش مشرق، سردار احمدرضا رادان پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران مستقر در مرز چذابه اظهار کرد: مرز چذابه امسال یک ویژگی خاص‌تری نسبت به سال گذشته داشت و آن اینکه با همکاران طرف عراقی به این توافق رسیدیم که اتباع خارجی از این مرز عبور کنند.

وی افزود: در حال حاضر برای اتباع افغانستانی مشکلی هست و آن هم بواسطه این است که معمولاً برخی از آنها مدارک مثبت شأن کامل نیست، همکاران بنده در دهلاویه تلاش می‌کنند افرادی که به اصطلاح مدارک مثبت شأن کامل نیست را بررسی کنند و تا حد امکان مشکل آنها را رفع کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: غیر از این موضوع اتباع افغانستانی خوشبختانه تردد زوار ایرانی و تردد زوار پاکستانی به راحتی صورت می‌پذیرد و هیچ مشکلی از نظر رفت و آمد نیست.

وی ادامه داد: تا الان خروج زوار از مرزها به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر هم برگشتند.

این مقام ارشد انتظامی کشور با اشاره به این موضوع که مردم توانستند این سفر معنوی خود را مدیریت کنند، گفت: امروز یک اتفاق عجیب افتاد و آن هم این بود که تا به الان میزان خروج از کشور و میزان ورود به کشور تقریباً عدد ۵۰ را نشان می‌دهد یعنی ۵۰ درصد آنچه که خارج شده‌اند وارد کشور شده اند و این یک چیز استثنایی بود که نشان داد که کسانی که اولین روزهای سفر خودشان را آغاز کردند الان دارند به پایان می‌رسانند.

سردار رادان در خصوص کلیه مرزهای کشور گفت: مرز خسروی سومین مرز ما در رابطه با ورود و خروج زوار است که به نظر می‌رسد در سال آینده مرز خسروی یکی از مرزهای مهم ما باشد. از مرز باشماق هم ورود و خروج دارد بیشتر می‌شود اما همچنان مرز مهران رتبه اول و مرز شلمچه رتبه دوم از نظر تردد زوار را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس