تب و تاب گذرگاه‌های عشق و دلدادگی در ۵ روز مانده به اربعین

مرزهای زمینی شش‌گانه غربی کشور امروز در فاصله ۵ روزه تا اربعین حسینی شاهد جوش و خروش وصف‌ناپذیر عاشقان و ارادتمندان اباعبدالله(ع) هستند.

به گزارش مشرق، امروز جمعه دهم شهریورماه مرزهای زمینی غرب کشور شلوغ‌ترین روزهای خود در طول سال را شاهد است.

پنج روز مانده به اربعین حسینی تب و تاب خاصی در مرزهای شش‌گانه اربعین حکم فرماست و این پایانه‌ها به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران برای خروج از کشور و حضور در مراسم اربعین و ورود زائران به کشور هستند.

تب و تاب گذرگاه‌های عشق و دلدادگی در ۵ روز مانده به اربعین+ عکس و فیلم

مرز مهران| دقیقه‌ای ۱۰۰ نفر از مهران خارج می‌شوند

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای استان ایلام طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به صبح امروز تعداد ۲۴۰ هزار و ۲۸۴ زائر از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته اند که بیش از ۱۴۰ هزار نفر خارج و بیش از ۹۸ هزار نفر وارد کشور شدند.

تب و تاب گذرگاه‌های عشق و دلدادگی در ۵ روز مانده به اربعین+ عکس و فیلم

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که صبح امروز برای بازدید از مرز مهران و فرآیند خدمات‌رسانی به زائران به ایلام سفر کرده بود، از به کارگیری تمام توان و بضاعت سپاه برای تسهیل در تردد زوار اربعین و خدمات رسانی در همه مرزها سخن گفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: سپاه تا آخرین روزی که زائران در حال رفت و آمد باشند، برای خدمات‌رسانی پای کار است و با تلاش همه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی، امنیت کامل مرزها برقرار است و هیچ مشکلی امنیتی در مرزها نداریم.

تردد بیش از ۳ میلیون زائر از مرزهای شش گانه

به گفته فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در مرز مهران طبق آخرین آمار تا صبح امروز بیش از ۳ میلیون زائر در مرزهای شش گانه کشور تردد کرده‌اند و بیش از یک میلیون نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

تب و تاب گذرگاه‌های عشق و دلدادگی در ۵ روز مانده به اربعین+ عکس و فیلم

مرز خسروی| رکورد تردد زوار از مرز خسروی شکسته شد

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین و ۳۰۰ کیلومتری کربلا قرار دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران شده است.

سال گذشته مجموع آمار تردد در مرز خسروی ۵۳۰ هزار نفر بود که به گفته استاندار کرمانشاه تا به امروز (صبح جمعه) ۵۰۰ هزار نفر از مرز خسروی عازم عتبات شدند و به قطع طی ۵ روز آینده تا اربعین این رقم بسیار افزایش خواهد یافت.

رضایت زائران از میزبانی مرز خسروی

زائران اربعین که مرز خسروی را برای تردد انتخاب کرده‌اند، از حال و هوای مرز و میزبانی کرمانشاهی‌ها می‌گویند.

سردار سلامی: زیرساخت‌های مرز خسروی بسیار بهتر از سال‌های گذشته است

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز پس از حضور در مرز مهران وارد استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین شد.

سردار سرلشکر سلامی از پایانه بین‌المللی خسروی و جاده برکت بازدید و در گفت‌وگو با جمعی از زائران اربعین حسینی، آخرین وضعیت تردد زائران را از این مرز بررسی کرد.

تب و تاب گذرگاه‌های عشق و دلدادگی در ۵ روز مانده به اربعین+ عکس و فیلم

فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه این بازدید زیرساخت‌های ایجاد شده در مسیر خسروی را خوب توصیف کرد و گفت: نسبت به سال گذشته زیرساخت‌های بهتری در مرز ایجاد شده است.

تب و تاب گذرگاه‌های عشق و دلدادگی در ۵ روز مانده به اربعین+ عکس و فیلم

مرز شلمچه| موج بازگشت زائران از پایانه شلمچه

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد که امسال پس از مرز مهران رتبه دوم میزان تردد زوار را تا به اینجا به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار تا پایان روز گذشته، ورود ۲۱۱ هزار و ۷۶۷ زائر ایرانی و ۱۳ هزار و ۸۳۴ زائر خارجی در مرز شلمچه ثبت شده و همچنین در این بازه زمانی، ۷۲۱ هزار و ۳۱۲هزار زائر ایرانی و ۴ هزار و ۸۶ زائر خارجی از این مرز به مقصد عراق خارج شده‌اند که در مجموع، ۹۸۶ هزار و ۹۹۹تردد در مرز شلمچه ثبت شده است.

تب و تاب گذرگاه‌های عشق و دلدادگی در ۵ روز مانده به اربعین+ عکس و فیلم

اوج‌گیری بازگشت زائران در شلمچه

مرز شلمچه در کنار افزایش حضور زائران برای حضور در مراسم اربعین، امروز شاهد موج بازگشت زائران به خاک کشور است.

مرز چذابه| آمادگی پایانه چذابه برای حمل و نقل مسیر بازگشت زوار

مرز چذابه نیز یکی از مرزهای مهمی بود که امسال تردد اتباع خارجی از این مرز برای اولین بار صورت گرفت که با استقبال بسیاری همراه شد.

تب و تاب گذرگاه‌های عشق و دلدادگی در ۵ روز مانده به اربعین+ عکس و فیلم

در بازه زمانی ابتدای ماه صفر تا روز گذشته نیز مجموع ۳۹۶ هزار و ۳۱ تردد در مرز چذابه انجام شده که شامل ورود ۷۵ هزار و ۸۳۶ زائر ایرانی و سه هزار و ۸۴۳زائر خارجی و همچنین خروج ۲۵۴ هزار و ۵۶۹ زائر ایرانی و ۶۱ هزار و ۷۸۳ زائرزایر ایرانی خارجی است.

به گفته فرمانده قرارگاه چذابه تمهیدات لازم برای حمل و نقل درون و برون استانی زائران انجام شده است و همچنین تیم‌های امدادی و اورژانس در پایانه حضور دارند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی ستاد اربعین طی۱۴ روز گذشته در مجموع یک میلیون ۳۸۳ هزار و ۳۰ زائر از دو مرز بین‌المللی شلمچه و چذابه تردد داشته‌اند.

تب و تاب گذرگاه‌های عشق و دلدادگی در ۵ روز مانده به اربعین+ عکس و فیلم

مرز تمرچین| آب و هوای خوب و خلوتی دلیلی برای انتخاب تمرچین توسط زائران

پایانه مرزی تمرچین برای دومین سال متوالی میزبان عاشقان و دلباختگانی است که خود را از جای جای ایران به تمرچین رسانده و از آنجا راهی دیار نینوا می‌شوند.

به گفته استاندار آذربایجان غربی تا روز گذشته بیش از ۳۷ هزار نفر از این مرز وارد کشور عراق شدند و به طور متوسط روزانه ۶ الی ۷ هزار زائر از این مرز عبور می‌کنند.

فعالیت این مرز طی روزهای اخیر به صورت ۲۴ ساعته بوده و با توجه به موقعیت مکانی و نزدیکی به مرز بازرگان، زائرانی از کشورهایی همچون ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه و ... از طریق این مرز به عتبات مشرف خواهند شد.

مرز باشماق| دومین سال میزبانی مردم کردستان از زوار اربعین

امسال برای دومین سال است که زائران اربعین از مرز باشماق مریوان واقع در استان کردستان برای عزیمت به کربلای معلی استفاده می کنند و این پایانه در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

به گفته فرماندار مریوان از ۲۷ مرداد تا به روز گذشته بیش از ۴۵ هزار زائر از مرز باشماق عازم کربلای معلی و مراسم اربعین شدند.

تب و تاب گذرگاه‌های عشق و دلدادگی در ۵ روز مانده به اربعین+ عکس و فیلم

همچنین ۲۲ موکب در مرز باشماق و شهر مریوان و هفت پارکینگ در شهر مریوان و مرز باشماق با ظرفیت ۱۲ هزار خودرو آماده ارائه خدمات به زائران است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس