کد خبر 1521922
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
«البرهان» در نخستین سفر خارجی بعد از آغاز درگیری‌ها عازم مصر شد

فرمانده ارتش سودان در نخستین سفر خارجه خود از زمان آغاز درگیری‌ها در این کشور عازم مصر شد.

به گزارش مشرق، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان امروز سه شنبه در نخستین سفر خارجه خود از زمان آغاز درگیری‌ها در این کشور میان ارتش و شبه نظامیان پشتیبانی سریع در آوریل گذشته عازم مصر شد.

قرار است البرهان در جریان این سفر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار و در خصوص آخرین تحولات سودان و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کند.

راه‌های تقویت روابط مشترک میان سودان و مصر و پرداختن به مسائل مورد توجه دو کشور از دیگر موضوعاتی است که البرهان در سفر خود به قاهره با مقامات این کشور بررسی خواهد کرد.

البرهان ۲ روز قبل وارد شهر پورت سودان مشرف بر دریای سرخ واقع در شرق سودان شده بود تا از آنجا نخستین سفر خارجه خود را آغاز کند.

مصر طرحی را برای آتش بس در سودان ارائه کرده که خواهان گفتگوی همه گروه‌ها به جز حزب منحل شده کنگره ملی شده است.

منابع مطلع احتمال دادند که البرهان به عربستان به عنوان مسئول مذاکرات بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع سفر کند. وی ممکن است به امارات نیز سفر کند.

سفر خارجی البرهان در حالی انجام می‌شود که درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع همچنان ادامه دارد. تلاش‌های عربستان و آمریکا برای وادار کردن طرفین درگیر به آتش بس تاکنون راه به جایی نبرده است. ۱۱ آتش بس در سودان از زمان شروع درگیری بی نتیجه بوده است. درگیری میان نیروهای دو ژنرال وارد پنجمین ماه خود شده است و این درگیری بیش از سه هزار کشته برجای گذشته که بیشتر آنها از غیرنظامیان هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس