کد خبر 1521248
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
دلخوشی زلنسکی به وعده امنیتی ۲۰ کشور

زلنسکی اعلام کرده است که بیش از ۲۰ کشور به بیانیه G۷ در مورد تضمین‌های امنیتی اوکراین پیوسته‌اند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی مدعی شد که بیش از ۲۰ کشور به بیانیه گروه هفت (G۷) در مورد تضمین‌های امنیتی بلندمدت به کیف پیوسته‌اند.

زلنسکی در بیانیه ویدئویی گفت: «از امروز، بیش از ۲۰ کشور به بیانیه G۷ در مورد تضمین‌های امنیتی اوکراین پیوسته‌اند. تیم ما به کار خود ادامه می‌دهد. اکنون در مجموع ۳۰ [کشور] از جمله G۷ وجود دارد که به اوکراین تضمین امنیتی داده‌اند.» او همچنین یادآور شد که اوکراین قبلاً مذاکراتی را در مورد یک سند دوجانبه در مورد ضمانت‌های امنیتی با انگلیس، کانادا و ایالات متحده آغاز کرده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین اسامی کشورهای همراه شده با گروه هفت درباره ضمانت امنیتی به اوکراین را شامل این کشورها عنوان کرده است: «بلژیک، دانمارک، ایرلند، ایسلند، اسپانیا، لتونی، هلند، نروژ، پرتغال، رومانی، فنلاند، جمهوری چک، سوئد و یونان.»

اوکراین همچنین اعلام کرده است که با آتن درباره آغاز مذاکرات دوجانبه برای تضمین‌های امنیتی به توافق رسیده است. زلنسکی همچنین آمادگی خود را برای آغاز کار بر روی چنین سندی با پرتغال اعلام کرد.

این ادعای مقامات اوکراینی در حالی مطرح شده است که «کاتالین نواک»، رئیس جمهور مجارستان ابراز اطمینان کرد که به زودی تغییراتی در حل مناقشه در اوکراین رخ خواهد داد، اگرچه هنوز هیچ شرایطی برای اعلام یک طرح صلح مشخص وجود ندارد.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به تأثیر منفی کمک‌های نظامی غرب به اوکراین هشدار داد. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که برنامه کشورهای اروپایی برای ارسال جنگنده اف- ۱۶ و بالگردهای «میگ -۲۴ بی» به کی‌یف از مشارکت فزاینده آنها در درگیری اوکراین حکایت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد که ارتش جمهوری چک قصد دارد بالگردهای روسی «میگ -۲۴ بی» را پس از دریافت بالگردهای جنگی ساخت آمریکا به اوکراین ارسال کند.

زاخارووا ادامه داد که هفته گذشته، پس از سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به کشورهای اروپایی اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه هلند، دانمارک، نروژ و سوئد قصد دارند جنگنده‌های اف- ۱۶ را در اختیار کی یف قرار دهند.

دیپلمات ارشد روس تاکید کرد که همه این اقدامات حاکی از نگرش خصمانه غربی‌ها نسبت به روسیه و مشارکت فزاینده آنها در نبرد اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که کی‌یف به منظور منحرف کردن توجه حامیان غربی خود از مشکلاتی که در خط مقدم با آن‌ها روبه‌رو است، به حملات به تأسیسات غیرنظامی در روسیه ادامه می‌دهد، حملاتی که به طور گسترده از سوی رسانه‌های اوکراینی و خارجی پوشش داده می‌شوند.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داده بود که این کشور به حملات ارتش اوکراین به مسکو پاسخ خواهد داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!
  • ش. AE ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    ۲۰ تا که هیچ اگر ۱۰۰ تا کشور هم به تو دلقک ضمانت کتبی بدن باز تاریخ اوکراین محکوم به تکه تکه شدن دقیقا مثل یوگسلاوی
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    میگم کوکائین ناب آمریکایی خوب به این زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی ساخته ها، آب رفته زیر پوستش!! 🤣🤣🤣🤣🤣
  • عمیر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    زنده باد اوکراین مقتدر 💙💛
  • سید IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • عمیر IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 0
      درود 🤣☝🏽
  • خسرو IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    چرا همه چیز رو برعکس تیتر می کنید . اون بیست کشورند که برای تضعیف روسیه متوسل به اوکراین شدند . مثل جنگ ایران و عراق که برای تضعیف شیعه های جهان بهش دامن زده شد . کلی شیعه از بین رفت . بعد دلمون خوش بود به پیروزی . هم جنگ و هم پیروزیش سر رسید داشت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس