کد خبر 1521102
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
اسرائیل

شبکه تلویزیونی المیادین از آماده باش نظامیان رژیم صهیونیستی در مرز شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرنگار شبکه المیادین گفت: نظامیان رژیم صهیونیستی در مواضع خود در مقابل منطقه کفرشوبا به حالت آماده باش درآمده اند. همچنین نظامیان صهیونیست یک پهپاد را هم اکنون بر فراز منطقه تپه‌های کفرشوبا به پرواز در آورده اند.

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان پس از بررسی پیش نویس قطعنامه ارائه شده در شورای امنیت در رابطه با تمدید ماموریت یونیفل، به صراحت مخالفت کشورش با فرمول فعلی را بیان کرد، زیرا به ضرورت و اهمیت هماهنگی عملیات یونیفل با ارتش این کشور، همانطور که در توافقنامه موسوم به SOFA تصریح شده، اشاره نشده است.

وی همچنین یادآور شد که تمدید سالانه ماموریت نیروهای بین المللی در جنوب لبنان به درخواست دولت لبنان صورت می‌گیرد.

بوحبیب همچنین مخالفت لبنان را با انتقال ماموریت یونیفل از ذیل فصل ششم منشور سازمان ملل متحد مطابق با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۶ که خواستار حل مناقشه از طریق راه‌های صلح‌آمیز است، به فصل هفتم این منشور اعلام کرد.

پیش‌تر روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی از تلاش و دشواری‌های تیم دیپلماتیک لبنان برای جلوگیری از مخدوش شدن بیش از پیش استقلال نیروهای حافظ صلح مستقر در جنوب لبنان موسوم به «یونیفل» در اثر فشار لابی واشنگتن و تل آویو در شورای امنیت برای تعدیل ماموریت این نیروها خبر داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس