ld,vl

تاکر کارلسون، روز دوشنبه مصاحبه‌ای با سرهنگ مک‌گرگور منتشر کرد که توضیح می دهد چرا جنگ در اوکراین، ایالات متحده را در آستانه یک "جنگ فاجعه‌بار قرار داده است که می‌تواند به راحتی آمریکا را نابود کند".

به گزارش سرویس جهان مشرق، مجری و خبرنگار آمریکایی، تاکر کارلسون، روز دوشنبه مصاحبه‌ای با سرهنگ داگلاس مک‌گرگور، مقام سابق دولت ترامپ منتشر کرد که توضیح می دهد چرا جنگ در اوکراین، ایالات متحده را در آستانه یک "جنگ فاجعه‌بار قرار داده است که می‌تواند به راحتی آمریکا را نابود کند".

کارلسون گفتگو را با یک جمله جسورانه شروع کرد:

"تقریباً هر آنچه NBC و نیویورک تایمز در مورد جنگ در اوکراین به شما گفته اند دروغ است."

جنگ در اوکراین به خاک آمریکا کشیده خواهد شد/ ارتش اوکراین حتی توان تخلیه‌ی مجروحین خود را ندارد

آن‌ها ادعا می کنند: "ارتش روسیه بی کفایت است"؛ "اوکراین یک دموکراسی است!"؛ "ولادیمیر پوتین هیتلر است" و "او در تلاش است تا جهان را تسخیر کند!" یا این که "خوشبختانه، اوکراینی ها برنده هستند."

کارلسون گفت:

"هر ادعایی، به خصوص آخرین ادعا، نادرست است. در واقع، ارتش اوکراین باخته است، بد هم باخته است. اوکراین در حال نابودی است و جمعیت ان در حال از بین رفتن است."

مک گرگور هم‌راستا با او تاکید کرد:

" بیشتر آمریکایی ها چیزی در مورد اوکراین نمی دانند. اگر آن‌ها از تاریخ شرق اروپا می دانستند می گفتند همین حالا «بیرون بیایید». چون در طول قرن‌ها جنگ و خونریزی و نفرت ادامه داشته و این چیزی است که ما نمی توانیم آن را حل کنیم."

با ادامه بحث، لحن نظرات مک گرگور بدتر هم شد.

جنگ در اوکراین به خاک آمریکا کشیده خواهد شد/ ارتش اوکراین حتی توان تخلیه‌ی مجروحین خود را ندارد
سرهنگ داگلاس مک‌گرگور

او خاطرنشان کرد که بایدن «پرداخت رزمی»(combat pay) را فعال کرده است که به معنای حضور مستقیم نیروهای آمریکایی در میدان جنگ در اوکراین است.

این سرهنگ بازنشسته با اشاره به این که روس‌ها با حملات موشکی دقیق اخیر در نزدیکی مرزهای لهستان و مولداوی پیامی را ارسال کردند، توضیح می دهد:

"اشتباه است اگر فکر کنیم نیروهای روسی نمی دانند کجا هستند. {پیام این است}فکر کردید که می توانید از ما پنهان شوید، اگر وارد این‌جا شوید، اگر از این مرزها عبور کنید، شما را نابود خواهیم کرد."

او با اشاره به این که بسیاری از آمریکایی‌ها او را بابت این نظراتش «غیروطن‌دوست» می دانند، تاکید کرد:

"ما باید با این واقعیت‌ها کنار بیاییم، زیرا نمی‌توانیم آن را شکست دهیم."

مک‌گرگور وضعیت اوکراین را به طور مختصر خلاصه کرد:

"اگر ما این جنگ با روسیه را به سمت مرکز اروپای شرقی هل دهیم، این جنگ در ایالات متحده به ما خواهد رسید."

به گفته مک گرگور، "هوشمندانه ترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که اکنون به این جنگ پایان دهیم" و افزود: "روس ها هرگز نیروهای ناتو را در خاک اوکراین تحمل نخواهند کرد."

او سپس وضعیتی وخیم از ارتش اوکراین ترسیم کرد:

"نیروهای اوکراین به صورت تکه تکه هستند و تسلیم روس ها می شوند، نه به این دلیل که آن‌ها نمی خواهند بجنگند، به این دلیل است که آن‌ها دیگر نمی توانند بجنگند، آن‌ها آن‌قدر مجروح دارند که نمی توانند آن‌ها را تخلیه کنند ...شاهد خواهیم بود که این ارتشی که ما برایش هزینه‌ی سنگینی کرده‌ایم، ذوب می‌شود."

جنگ در اوکراین به خاک آمریکا کشیده خواهد شد/ ارتش اوکراین حتی توان تخلیه‌ی مجروحین خود را ندارد

در اشاره به تجهیزات ارسال شده به اوکراین، مک گرگور گفت که "بسیاری از تجهیزاتی که ما به آن‌جا فرستادیم، کاملاً رک و پوست کنده بگویم، منسوخ شده‌اند... بسیار قدیمی هستند، جدید نیستند."

او از قریب‌الوقوع بودن یک تهدید بزرگ در جنگ اوکراین سخن گفت:

"پدافند هوایی یکپارچه{روسیه} تقریباً هر چیزی را که از آسمان پرواز می‌کند، نابود خواهد کرد. پس از آن به بازدارندگی هسته‌ای می رسیم - یک سلاح هسته‌ای تاکتیکی که فلسفه‌ی آن، این است که اگر به پیشروی ادامه دهید، باید از یک بازدارنده هسته‌ای استفاده کنیم. یعنی سلاح اتمی. ما نمی خواهیم به آن‌جا برسیم، زیرا این تصور وجود دارد که سلاح هسته‌ای تاکتیکی وجود دارد که مثلا « فقط یک سلاح هسته ای کوچک است و اصلا جنگ هسته ای را تسریع نمی کند». {اما صریح بگوییم} استفاده از هر گونه سلاح هسته‌ای باعث تسریع خواهد شد. تشدید تنش بسیار سریع خواهد بود."

کارلسون از مک گرگور در مورد «مرد چپ‌گرای آمریکایی با لباس زنانه» که اکنون سخنگوی اوکراین است و ادعا می‌کند «ولاد پوتین خون‌آشامی است که در خون کودکان اوکراینی غسل می‌کند» سؤال کرد. منظور او زن ترنسی با نام «سارا اشتون کریلو» است که یک آمریکایی‌ است و سخنگویی ارتش اوکراین را به او سپرده‌اند.

جنگ در اوکراین به خاک آمریکا کشیده خواهد شد/ ارتش اوکراین حتی توان تخلیه‌ی مجروحین خود را ندارد

مک گرگور پرسید "آیا این مرد تراجنسیتی است؟" که کارلسون پاسخ می دهد: "بله، این مردی است که سینه های مصنوعی دارد."

مک گرگور پاسخ داد:

"خب من فکر می کنم هر چیز دیگری هم ساختگی است... این جنگ یک فاجعه است... آدم‌هایی که در خون حمام می کنند، در کیف و واشنگتن هستند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    46 7
    ای اصلاحصلبان نادان و خائن اینها را که جمهوری اسلامی نگفته!
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      11 33
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      27 8
      وظیفه تک شما غربگداه برای حفظ ابروی ارباب امریکا ونوچه اش اوکراین وارد عمل شوید درصورت شکست اربابتن شمابی سرپرست می شوید درضمن گوربابای روسیه روس پرست وجود ندارد اما غرب پرست پردنیا ست بخصوص نوکرای داخلی ارباب درایران نوکرای حلقه به گوش ارباب برخیزید وقتی نوکری رسیده
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      5 2
      امریکا بازار انرژی اروپا را از دست داده بود و برای جلوگیری از وابستگی بیش از حد المان و دیگر کشورهای اروپایی به بازار انرژی روسیه راهی جز ایجاد جنگ بین روسیه و اروپا نداشت .
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      7 3
      اری غربگرایان بازم سرشون در زیر برف کردند
    • حسین IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      0 0
      اصلا آمریکا فردا نابود شد اسراییل هم روش . مشکلات بیکاری فقر فلاکت مسکن گرانی و..... در ایران حل میشود ؟
  • بابک IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    28 4
    اینم از خود آمریکایی ها که دارند نیت خودشون رو برملا میکنند ولی الان یک مشت کدخدا پرست بنفش میان میگن نه دروغه.
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      7 4
      آرزو بر جوانان عیب نیست 😂 بعد از آزادی مسکو نوبت پکنه که آزاد شه
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      0 10
      منم به عنوان یک ایرانی نیت شوم ایرانو برملا میکنم
  • ناشناس IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    18 5
    غرب لیس ها بگیرید خالا هی دم از دلقک بزنید
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    20 4
    زلنسکی معتاد همجنس باز ، چشم و چراغ اصلاحات چی ها ستون پنجمی و امید غرب گدایان داخلی
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      5 31
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      5 15
      از زلنسکی کبیر عصبانی باشید و از این عصبانیت دسته دسته شهید بشید
    • CA ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      17 1
      اونی که گفت « زلنسکی کبیر »، تو خیلی خیلی خیلی حقیررررری😱
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    15 1
    چه مقاله جالبی، آفرین مشرق
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 23
    آمریکا واقعا کشور خوبیه. به راحتی همه میتونن اظهار نظر کنند و بر خلاف سیاست های رییس جمهور، میزگرد و نشریه و شبکه های تلویزیونی ایجاد کنن. حتی همین خبرنگار که خودشم میدونه بسیاری از آمریکایی‌ها نسبت بهش چه نظری دارن.
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      12 2
      نه اینکه اینجا اون مدلی نیست، کلا مرغ همسایه برا یه عده غاز، ولی یه سوال آیا همین فرد میتونه علیه هر سیاستی حرف بزنه؟ فکر میکنید هیچ خط قرمزی برای اونها وجود نداره
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      5 2
      ایران که بهتره اگر اونجا فقط نظر می دن اینجا تا مرز براندازی هم پیش میرن نیروهای پلیس را شهید میکنن و... حالا دیدی ایران آزادتر و دمکراسی بهتری داره پس دستت رو شد
    • علی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      5 1
      اگه کسی عرضه داره برعلیه منافع یهود در رسانه چیزی بگه درجا به فنا میره...
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      1 2
      چرت و پرت نگید و ننویسید. شماها تحمل فرهیختگان ، که از قضا ، از جنس خودتون هست را هم ندارین و میخواین درش تخته شه . اینجا کجا و آمریکا کجا
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 3
    درسته که اونا(ناتو و دوستان) توی خون حمام میکنن، ولی خود همین کارلسون و مک‌گرگور، اگه به قدرت برسند زمان جمهوری خواها، خدا رو بنده نیستند که هیچ، اینم فقط برنامه‌ی تبلیغاتی انتخاباتیه و...میتونم انصاف بخرج بدم بگم 10 درصدش هم دلسوزیه!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    13 4
    خداییش درد و بلای این جناب تاکر کارلسون بخوره تو فرق سر هرچی غربگدای احمقه که هر چی اون زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی بلغور میکنه اینا غرغره میکنن!!!
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      5 15
      فضاپیمای لونا_۲۵ روسیه در برخورد با ماه منهدم شد. تسلیت به روسگداها خخخخ
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      6 12
      درد و بلای تک تک مدافعین وطن پرست اوکراینی بخوره تو سر هر چه طدفدار متجاوزه
    • محمد IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      0 6
      خدایش خودت می دونی چی بلغور میکنی؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    7 16
    مشرق این همه مال کشی یه متجاوز را نکن متجاوزی که بارها هم به تازگی بهتون خیانت کرده اخه کی دیگه میخواین عقل در کنید....
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 3
    صنایع نفت تولید که دارند حقوقا کمشون چهل یا پنجاه ملیونه ولی صنایع دیگر چون تولید کم حجم دارند حقوقا بسیار پایین است این درست نیست حقوق صنایع نفت بی عدالتی است ، حقوق شرکت های دولتی نفتی را درست کنید ظلم صنعت نفت را متوقف کنید نه نرم افزاری استفاده می کنند نه نوآوری و نه ابتکاری ، صنعت نفت دولتی را شفاف کنید ، وزارت نفت را شفاف کنید. می گویند مدیران سفارشی، نه با این مدل کار بدون همت علمی و صرف مصرف گرایی کالای بیگانه ، سفارشی می شوند . سفارش کالای اروپایی و امریکایی از نماز شب برایشان لذیذ تر می شود. صنعت نفت بعد از چهل سال شده سفارش خانه کالاهای خارجی برای نفت
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 2
    این مصاحبه و مقاله ناشی از دعوای حزب جمهوری خواه و دموکراته. تاکر کارلسون جمهوری خواهه. اگه جنگ اوکراین زمان ترامپ اتفاق میفتاد الان همین تاکر کارلسون تمام قد از اوکراین دفاع ميکرد
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    4 20
    فضاپیمای لونا_۲۵ روسیه در برخورد با ماه منهدم شد. تسلیت به روسگداها خخخخ
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      2 8
      یه تسلیت دیگر هم برای روسگدا ها اس چهارصد روسیه منهدم شد
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      9 0
      روس گدا وجودندارد درعوض غربگدا فراوان خخخ
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      0 0
      به ما چه مگه ما اون سفینه رو ساختیم.
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      1 0
      کشور رو مستعمره روسیه کردید بعد میگید روس گدا وجود نداره
    • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      چرادروغ میگی!!مابقیش خورددیروزبه کره زمین که اونم همه متوجه شدن غیرازخودت !!
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      روسها خودشون ایران گدا هستن... خاک برسر غربزده ها
  • نژاد اریایی US ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 12
    تمام رسانه های جمهوری اسلامی وابسته
  • رضا IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    دارن منطقه را برای یهودی ها پاکسازی می کنند تا در اینده اونجا مستقر بشن فقط باید اوکرینی ها اونجا رو با جنگ تخلیه کنند همین
  • US ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 1
    فقط صدا وسیما
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 9
    اس چهارصد روسیه منهدم شد پدافند هوایی که روسیه ادعا داره بهترین است منهدم شد روسیه یه دروغ گو بزرگ است
  • FR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    7 1
    خدارا شکر این جنگ غربگداها در ایران را به روز سیاه و زباله دانی سیاسی خواهد کشاند … وگرنه مگر به این آسانی از درگاه برجام کدخدا که با لگد بیرون انداخته شده بودند هم دست میکشیدند
  • سعید IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 8
    در جنگ روسیه و اوکراین ، هر نتیجه‌ای هم که حاصل بشه ؛ باز این پوتین و روسیه است که بازنده اصلی به حساب میآد ؛ در واقع روسیه داره با خودش می جنگه
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    5 1
    خاک تو سر بعضی از اصلاح طلبان خائن
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 15
    مشرق جان خواهشا این توهمات را نشر نده امریکا تقربیا به کل جهان تسلط کامل داره و قدرت این کشور روز به روز در حال افزایش است.
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      6 0
      اون مغز شماست که آمریکا بهش تسلط کامل داره
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      0 0
      همین که توانسته کار پیچیده ای چون نفوذ بر اذهان را انجام بده یعنی بر کار ساده تری مانند تسلط بر دنیا توانایی داره
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 2
    هرکس هرنظری داره بده رهبرمون همون اولش آخرقضیه روخونده .یه حرف میزنه تاآخرش هم روحرفش هست دقیقا هم درست ازآب درمیاد .
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 1
    کشیده شدن جنگ به داخل باغ سبز اروپا وآمریکا خواسته اولیه اسرائیل و زلنسکی یهودی است تا باغ سبز اروپا بسوزد وانتقام کشته شدن شش میلیون یهودی که اروپا در جنگ جهانی دوم کشت را بگیرد
  • علی US ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 1
    آرزو دارم نابودی آمریکا و رژیم صهیونیستی راببینم...و همه مشاهده کنندکه چگونه ترامپ قماربازوپامپئو درخاک خودینی آمریکا تیکه تیکه می‌شوند..
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 2
      آرزو بر جوانان عیب نیست
  • علی US ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    5 1
    آرزو دارم نابودی آمریکا و رژیم صهیونیستی راببینم...
  • عمیر IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 4
    مرگ بر متجاوز بیشرف
  • DE ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 1
    :)) چی میزنی ؟! خخخخخخخخ
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    4 0
    جالب اینجاست که آمریکا و آمریکایی ها خودشان نگران و وحشت زنده هستند ولی یک عده از همه جا بی خبر خیال می‌کنند وقتی ب انها میگن کلاه بیار باید سر بیارند.
  • لل IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    کارخانه های سلاح سود میکنن با خون مردم اکراین به همین سادگی
  • مخلص IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    سیاست اصلی آمریکا دو رویی و دو گانگی است اما در راستای امپراطوری و تک قطبی و سلطه گری و در نهایت قلدری از هر راه ممکن
  • 🧚‍♀️ IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    اوکراین نباید هرگز بسمت غرب میرفت. بهای سنگینی پرداخته برای پس زدن ریشه های فرهنگی خود. درس عبرتی باشد برای بقیه که فدراسیون های مادر را اعلام کنند هم اینک برای به هم پیوستگی هرچه بیشتر نواحی فرهنگی زمین و پاسداشت فرهنگهایمان که همواره منشأ مهر و برکت بوده اند و فراموش کردیم از فرهنگهای زمين و از طبیعت قدردانی کنیم، که هرچه داریم از آنها آمده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس