ارتش اوکراین همانند افراط گرایان از سپر انسانی استفاده می کند

مشاور سابق پنتاگون در سخنانی اعلام کرد که ارتش اوکراین تاکتیک های افراط گرایان در خاورمیانه را اتخاذ کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، داگلاس مک گرگور سرهنگ بازنشسته و مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا، تاکتیک‌های ارتش اوکراین را در استفاده از «سپر انسانی» به تاکتیک‌های افراط گرایان در خاورمیانه تشبیه کرد.

این مقام نظامی خاطرنشان کرد که ارتش اوکراین از محدودیت حرکت، کمبود ضد هوایی و پوشش هوایی رنج می‌برد و همین مسئله باعث می‌شود نظامیان در شهرها و بین مردم مخفی شوند.

وی ادامه داد: این شبیه چیزی است که ما در خاورمیانه دیدیم. زمانی که ما افراط گرایان را شکست می‌دادیم، آنها به شهرها فرار می‌کردند و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند تا شکست نخورند. من فکر می‌کنم این همان چیزی است که امروز در حال رخ دادن است و ارتش اوکراین از مردم برای جلوگیری از شکست استفاده می‌کند.

این سرهنگ بازنشسته گفت: نیروهای روسی فعال در اوکراین مایلند تا حد امکان دقیق عمل کنند تا تلفات را کاهش دهند. مک گرگور همچنین تاکید کرد که شکست نیروهای مسلح اوکراین اجتناب ناپذیر است، اما ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تلاش می‌کند تا این شکست را با تمام امکانات به تعویق بیندازد.

مک گرگور با اشاره به اینکه اصرار روسیه بر بی طرفی دولت اوکراین یک خواسته مشروع است، تاکید کرد که این امر به نفع آمریکا نیز می‌باشد زیرا این کشور به نوعی به منطقه حائل بین واشنگتن و مسکو تبدیل خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    ترحم ارتش روسیه در حق ارتش اوکراین باعث سو استفاده کردن اوکراین شده. نباید به این بی وجدانها ی وحشی رحم بشه .
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    منابع خبر ..روسیا یوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس