فیلیپین بار دیگر سربازانش را در «دریای جنوبی چین» مستقر می‌کند

ارتش فیلیپین امروز شنبه اعلام کرد که با هدف مشروعیت بخشیدن به حاکمیت مناطق دریایی اش، بار دیگر درصدد استقرار و تجهیز سربازان خود در «دریای جنوبی چین» است.

به گزارش مشرق، میدل آگویلار سخنگوی نیروهای ارتش در بیانیه ای گفت : «این رزمایش با هدف حق حاکمیت و مشروعیت ما ترتیب داده شده و نشانه اعتقاد محکم ما به قوانین مبتنی بر نظم بین الملل که زیربنای صلح و ثبات منطقه است.

وی افزود مانیل از تمامی طرف های مربوط به این مسئله می خواهد تا به حق حکمیت و مشروع مناطق دریایی اش احترام بگذارد و از توافقی صلح آمیز بر سر مناقشات مربوط به دریای جنوبی چین حمایت می کند.

سفارت چین در مانیل تاکنون دراین باره اظهارنظری نکرده است. گارد ساحلی چین ۷ اوت ( ۱۶ مرداد) خاطرنشان کرد به فیلیپین اعلام کرده بوده تا کشتی هایش را به شائول که حامل مواد ساخت و ساز برای تعمیر و تقویت کشتی های جنگی بوده نفرستند.

فیلیپین تعمدا در سال ۱۹۹۹ ناو جنگی را به عنوان بخشی از ادعای مالکیت خود در منطقه شائول مسقر کرد که در ۲۰۰ مایلی منطقه اقتصادی انحصاری اش قرار گرفته است.

ارتش فیلیپین تاکید کرد ماموریت برنامه ریزی شده تجهیز دوباره نمایشی روشن از تصمیم ما برای برخاستن در برابر تهدیدها و اجبار و همزمان نشانگر تعهد ما در حفظ قوانین است.

در ماه جاری میلادی مانیل اعتراض دیپلماتیک علیه پکن پس از اینکه گاردساحلی چین از قایق هایش تحت اقدامی " خطرناک " برای جلوگیری از ارسال تجهیزات فیلیپین به سربازانش در جزیره سکند تامس شائول استفاده کرد اعلام کرد.

چین ادعای ماکیت بیشتر بخش های دریای جنوبی چین را دارد که به شکل بین المللی رد شده است. این درحالی است که مالزی، ویتنام، برونئی، تایوان و فیلیپین نیز ادعاهای متعددی درباره مناطق مشخصی از این دریا دارند. در سال ۲۰۱۶ در حکمی بین المللی بخش های بزرگی از ادعای چین برای مالکیت تقریبا سراسر دریای جنوبی چین را باطل کرد اما چین این داوری را به رسمیت نمی شناسد و جزیره های مصنوعی با فرودگاه و سطحی برای پرتاب موشک زمین به هوا در دریای چین جنوبی ساخته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    الان سران چین از ترس پس افتادن. فیلیپین رحم کن نخورشون
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    انصافا چین داره قلدری میکنه امریکا هم با استفاده از این موضوع داره نفوذ خودشو گسترش میده حتی با ویتنامی که اونجا رو به خاک و خون کشید روابط دوستانه برقرار کرده!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    انصافا چین داره قلدری میکنه امریکا هم با استفاده از این موضوع داره نفوذ خودشو گسترش میده حتی با ویتنامی که اونجا رو به خاک و خون کشید روابط دوستانه برقرار کرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس