ادعای بولتون: آمریکا تحریم‌های ایران را کاهش داده است

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا ادعا کرد این کشور با توافق اخیر مقابل ایران ضعف نشان داده است.

به گزارش مشرق، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای ادعا کرد به نظر او واکنش‌ها در آمریکا به توافق مبادله زندانیان منفی بوده است، زیرا این توافق به معنای نشان دادن ضعف در مقابل ایران است.

براساس گزارش العربیه، او در ادامه مدعی شد: دولت آمریکا تحریم‌ها علیه تهران را با آزادسازی شش میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی عملا کاهش داده است. ما در واقع در مقابل آزادی هر زندانی که هنوز آزاد نشده اند، یک و نیم میلیارد دلار پرداخت کرده ایم.

توافقی که ماه‌ها درباره آن صحبت می‌شد و مقامات رسمی کشورمان و همچنین آمریکایی‌ها مدت‌ها روی آن متمرکز بودند نهایتا رو پنجشنبه هفته گذشته جمع‌بندی و اعلام شد. کارشناسان در این باره می‌گویند دولت بایدن بیش از هر دوره‌ای به توافق با ایران نیازمند بود تا بتواند یک مورد موفق در خصوص آزادی زندانیان آمریکایی در خارج از کشور را به کارنامه نه چندان موفق سیاست خارجی خود اضافه کند. بایدن نه در پرونده دفاع از اوکراین به موفقیت رسید و همینطور نتوانست آن طور که ادعا می‌کرد، پیشروی اقتصادی چین را متوقف کند و خفت‌بار دستور عقب‌نشینی نیروهای خود از افغانستان را صادر کرد.

آزادی زندانی‌ها می‌تواند ظاهرا تبدیل به یک نقطه قوت برای دولت او جهت حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری شود، هرچند که جمهوری‌خواهان سعی دارند تا فن بدل را اجرا کنند و برای افکار عمومی خود این حقیقت را جا بیندازند که این ایران است که برنده واقعی این معامله بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    وتو هم از غصه بمیر ای پیر مرد آنگلوساکسونی
  • عمیر IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    درود به شرفت 💙💛
  • US ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    خاک تو سرتون امریکا و اروپا که مماشات میکنین با این حکومت چون این حکومت بهتون باج میده
  • محسن IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    نگذاشتند دو سال و نیم پیش روحانی با بایدن توافق کند و کسی نیست که این همه زیان و فجایع اقتصادی به ملت ایران رو رو از مسببین آن مطالبه کند.
  • ایرانی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    همینکه بولتون سوزش گرفته برای ایران موفقیت حساب میشه
  • سید IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    البته یانکیستان هرچه تحریم های مثلاً جدید هرچند روز یک بار وضع می کند! بهتر است اذعان کنند که ایران تحریم ها را تضعیف یا کم اثر کرده است و این همان حقیقت تلخی است که جان اصلاخ طلبان تهوع آور را به لب رسانده است که طومار برجامشان را دارد در هم می پیچاند !!!!
  • کریم IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    به آنجای خانواده ات خنده ای ، ای سیبیل پشمکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس