اسرائیل

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل تاکید کرد: در حالی که ایران برای توافق عجله ندارد، توافق اخیر آمریکا با ایران نشانه کاهش یافتن نفوذ سنتی اسرائیل بر کاخ سفید است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: این روزنامه نوشت: قرارداد ایالات متحده و ایران، به معنای توافق کامل هسته‌ای در گام بعدی نیست، اما حد و مرز اسرائیل را مشخص می‌کند. ایران اکنون دلیل چندانی برای شتاب به جانب یک قرارداد جدید ندارد، اما توافق هفته گذشته نشان می‌دهد نفوذ دولت نتانیاهو بر سیاست واشنگتن در خصوص ایران در حداقل است. مقامات اسرائیل از پی قرارداد هفته گذشته میان ایالات متحده و ایران که طبق آن تهران، پنج زندانی آمریکایی را در ازای آزادسازی میلیون‌ها دلار دارایی مسدود شده ایران را آزاد خواهد کرد، چندان خوشحال به‌نظر نیامدند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در بیانیه‌ای گفت «توافقاتی که زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را برنچیند، برنامه هسته‌ای آن را متوقف نخواهد ساخت و فقط پولی را در اختیار آن می‌گذارد که به جیب عناصر تروریستی تحت حمایت ایران خواهد رفت». او تنها صدایی در اسرائیل نبود که سر نخ معامله زندانیان را با برنامه هسته‌ای گره می‌زد. دو مقام اسرائیلی در گفت‌وگو با نیویورک تایمز گفتند تبادل [زندانی] بخشی از رشته تفاهمات بیشتر میان تهران و واشنگتن است که در راستای قراری غیررسمی برای محدود ساختن برنامه هسته‌ای ایران فعالیت می‌کنند. اما مقامات رسمی ایالات متحده ارتباط دو موضوع را تکذیب کردند.

رز زیمت، کارشناس ایران انستیتوی مطالعات امنیت ملی در تل آویو گفت ایران دلیل تازه‌ای برای نگرانی ندارد. زیمت افزود «تقریباً به همان‌جایی که دو ماه پیش بودیم، بازمی‌گردیم.»

در ماه ژوئن گزارش‌هایی رو آمدند که نشان می‌داد ایالات متحده و ایران در مراحل نهایی تفاهمی غیررسمی و محدود به منظور تثبیت وضع موجود کنونی و ممانعت از فاجعه جنگی بالقوه، قرار دارند. مقامات اسرائیلی معتقدند آن تدابیر اکنون به اجرا در آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    کاش سرمایه های صهیونی ها در ایران اندازه یک ارزن عقل و شعور داشتند و این چیزها را می توانستند کمی بفهمند !!!!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    هنوز دربنده داداش
  • سید IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 1
    کاش سرمایه های صهیونی ها در ایران اندازه یک ارزن عقل و شعور داشتند و این چیزها را می توانستند کمی بفهمند !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس