اظهارات طعنه‌آمیز وزیر خارجه نتانیاهو درباره «لاپید» خبرساز شد!

یک رسانه عبری گزارش داد که وزیر امور خارجه تل‌آویو از دیدار «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با «عبدالله بن زائد» وزیر امور خارجه امارات ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری «جروزلم پست» شامگاه سه‌شنبه نوشت که «ایلی کوهن» وزیر امورخارجه تل‌آویو در پستی در شبکه حساب ایکس (توئیتر سابق) درباره دیدار «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین و رهبر اپوزیسیون تل آویو با «عبدالله بن زائد» وزیر امور خارجه امارات واکنش نشان داد.

خبرگزاری اسپوتنیک سه‌شنبه شب گزارش داد که ایلی کوهن، وزیر خارجه تل آویو در حساب کاربری خود در شبکه حساب ایکس درباره دیدار یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون کنست با همتای اماراتی خود ابراز ناخرسندی کرد.

بر پایه این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این دیدار در صفحه خود در توئیتر سابق در اظهاراتی طعنه‌آمیز نوشت: «دولتی سرکار است که معاهدات تاریخی صلح را به ارمغان می‌آورد و وزیر امورخارجه پیشین که دیده شدن را دوست دارد.»

وی تصریح کرد که ما متعهد هستیم که توافقات بیشتری را اجرایی کنیم و در این صورت، برای لاپید نیز این امکان وجود دارد که با افراد بیشتری عکس بیندازد.

لاپید و بن زائد روز سه‌شنبه در ایتالیا دیدار و دو طرف درباره همکاری راهبردی دوجانبه گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، لاپید در این دیدار تمایل خود را برای ادامه همکاری‌ها با هدف تعمیق و تقویت روابط مشترک ابوظبی و تل‌آویو اعلام کرد.

عبدالله بن زائد و یائیر لاپید از برگزارکنندگان نشست «النقب» بودند که در اسفندماه سال گذشته با حضور وزرای خارجه مصر، بحرین، مراکش و آمریکا در شهر النقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی برگزار شد.

پس از توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی که شهریور ۱۳۹۹ تحت نظارت دولت وقت آمریکا انجام شد، روابط ابوظبی و تل آویو گسترش یافت؛ توافقی که فلسطینی‌ها آن را خیانت و خنجر از پشت سر به ملت فلسطین خوانده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس