تدارک دانشگاه‌های فلسطین اشغالی برای شروع اعتصاب‌ها

دانشگاه‌های واقع در فلسطین اشغالی ازتدارک برای اعتصابات آتی در اعتراض به اصلاحات قضایی کابینه این رژیم خبر دادند.

به گزارش مشرق، در ادامه ناآرامی‌ها در فلسطین اشغالی، رسانه‌ها از اعتصابات در دانشگاه‌های این رژیم خبر دادند.

روزنامه «جروزالم پست» روز چهارشنبه نوشت که دانشگاه قدس اشغالی ، دانشگاه تل آویو، دانشگاه حیفا در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی برای اعتصاب احتمالی آماده می‌شوند.

«موسسه علوم وایزمن»، «دانشگاه بن گوریون» و «دانشگاه بار ایلان» نیز از احتمال مشارت در این اعتصابات خبر دادند.

«امیر پاردو» رئیس پیشین سرویس جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی اخیرا از عملکرد کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به شدت انتقاد کرد و گفت که این کابینه صهیونیست‌ها را به نابودی خواهد کشاند.

پاردو در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گفت: «هر روز که می‌گذرد به پایان رؤیای صهیونیسم نزدیک می‌شویم. مسیحیان و فاشیستها، حریدیهای مخالف صهیونیسم را به نخست وزیری گره زده‌اند که تغییر رنگ داده و حزب خود را به یک دیکتاتوریِ ارتدوکسِ نژادپرست بدل کرده است.»

در حال حاضر رژیم صهیونیستی با تظاهرات گسترده‌ای روبروست و این هفته، سی و یکمین هفته متوالی بود که هزاران اسرائیلی در اعتراض به قانون تغییرات قضایی به خیابانها آمدند. تغییرات قضایی مد نظر نتانیاهو، اختیارات دیوان عالی قضایی برای نظارت بر تصمیمات دولت را کاهش می‌دهد.

مخالفان تغییرات قضایی در رژیم صهیونیستی می‌گویند که تصویب تغییرات قضایی نتانیاهو به منزله «کودتای قضایی» و حمایت از نتانیاهو است که در چند پرونده متهم است.

اعتراضات جامعه صهیونیستی به تغییرات قضایی به ارتش و افسران ذخیره این رژیم نیز رسیده و تاکنون هزاران نظامی ارتش صهیونیست، خدمت خود در نظام را به حالت تعلیق درآورده‌اند. علاوه بر آن، اخیرا، بیش از ۶۰ افسر شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو اعلام کردند که حاضر به ادامه خدمت نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    2 0
    صحنه های دانشگاه شریف پارسال سرمستشون کرده بود خدا خوب گذاشته توکاسشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس