کد خبر 1514995
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
اوکراین: تا در جنگیم، لهستان دوست نزدیک ماست

مشاور ریاست‌جمهوری اوکراین گفت بعد از جنگ، رقابت با لهستان ازسرگرفته می‌شود و کی‌یف به شدت از منافع خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «میخائیل پودولیاک» مشاور ریاست‌جمهوری اوکراین تاکید کرد کی‌یف، ورشو را تا پایان جنگ به عنوان دوست نزدیک خود در نظر خواهد گرفت اما بعد از آن شدیداً از منافع خود دفاع خواهد کرد.

او به یک شبکه اوکراینی گفت: لهستان نزدیک‌ترین شریک و دوستی است که این روزها داریم. و به طور کلی، تا پایان جنگ همینطور خواهد ماند. بعد از پایان جنگ، البته، ما رابطه رقابتی خواهیم داشت. قطعاً برای بازارها، مشتریان گوناگون و غیره رقابت خواهیم کرد. ما به وضوح مواضع طرفدار اوکراین اتخاذ خواهیم کرد، از این منافع حفاظت خواهیم کرد و به شدت از آن‌ها دفاع می‌کنیم.

این مقام ارشد اوکراینی در اشاره به تنش اخیر با لهستان افزود: اختلاف‌نظرهایی که بین ورشو و کی‌یف ایجاد شده صرفاً بحث است که منجر به جدایی نمی‌شود.

اخیراً لهستان و اوکراین به دلیل تصمیم ورشو برای حفظ ممنوعیت غلات اوکراین با یکدیگر دچار تنش شدند. اوکراین این تصمیم را غیردوستانه و پوپولیستی خواند. اما لهستان گفت بر اساس منافع ملی خود عمل می‌کند. «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان گفته بود ورشو پس از خروج روسیه از توافق غلات دریای سیاه، در نظر ندارد درهای بازارش را به روی غلات اوکراین باز کند.

«مارسین پرزیداچ» رئیس بخش سیاست بین‌المللی در دفتر ریاست‌جمهوری لهستان ۳۱ ژوئیه گفت اوکراین کمک قابل توجهی از لهستان دریافت کرده و خوب است که قدردان نقشی باشد که برای اوکراین در چند ماه و سال گذشته ایفا کرده و می‌کند.

در پی این اظهارات، سخنگوی وزارت خارجه اوکرین از احضار سفیر لهستان خبر داد. کی‌یف اعلام کرد در دیدار با سفیر لهستان تاکید شد که اظهارات درباره ناسپاسی ادعایی اوکراینی‌ها در قبال کمک‌های لهستان انعکاس واقعیت نیست و غیر قابل قبول است.

روز بعد از احضار سفیر، «پاول یابلونسکی» معاون وزیر خارجه لهستان گفت در حال حاضر روابط با اوکراین به دلیل اظهارات مقام‌های این کشور، در بهترین وضع خود قرار ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    2 2
    کوکائین پیوند دهنده این دو دولت و ملت دوست و برادر هست
    • عمیر IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      2 1
      از کوکایین زیاد خاطره داری
  • عمیر IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    3 2
    زنده باد اوکراین مقتدر
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 0
      عه پس بابات مرد. مقتدرانه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    2 1
    مردمی که تاریخ نمی دانند، محکوم به تکرار دوباره آن هستند.مردم و سیاستمدران آلمان، لهستان و فرانسه از قربانیان اصلی جنگ جهانی دوم هستند. با این وجود به علت نبود عقل سلیم در بین این کشورها باز هم شاهد رودررویی دوباره آنها با جبهه شرق هستیم. در تاریخ ثبت شده که هر کشوری که به جنگ جبهه شرق رفت در اخر شکست خورده و نابود خواهد شد، از ناپلئون فرانسوی گرفته تا هیتلر آلمانی. حالا نوبت آمریکایی ها و سگ نجس آنها رژیم اوکراین است. ارتش سرخ روسیه با هیچکس سر شوخی ندارد و نخواهد داشت.
    • عمیر IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 0
      ساندیس بزن روسگدا 😂😂😂😂😂😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس