نخست‌وزیر ژاپن تهدید هسته‌ای روسیه را محکوم کرد!

نخست وزیر ژاپن در هفتادوهشتمین سالروز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما، آنچه را که «تهدیدهای هسته‌ای روسیه» خواند، محکوم کرد!

به گزارش مشرق، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در هفتادوهشتمین سالروز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما که حدود ۱۴۰ هزار کشته برجا گذاشت، آنچه را که «تهدید هسته‌ای روسیه» خواند، محکوم کرد!

اولین و آخرین حمله اتمی تاریخ که ششم آگوست ۱۹۴۵ به دست آمریکا انجام شد، حدود ۱۴۰ هزار تن را به کام مرگ کشاند. سه روز بعد نیز آمریکا در حمله‌ای دیگر، این‌بار به ناگاساکی، حدود ۷۴ هزار تن را قربانی کرد. چند روز بعد از این حملات، جنگ جهانی دوم به پایان رسید.

کیشیدا در جریان مراسمی در هیروشیما گفت: ژاپن به عنوان تنها کشور و ملتی که در جنگ، زجر بمباران اتمی را تجربه کرده است، همچنان به تلاش‌ها در راستای جهان عاری از سلاح هسته‌ای ادامه خواهد داد.

وی افزود: مسیر نیل به این مقصود روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود و دلیل آن هم شکاف در جامعه بین‌الملل بر سر خلع سلاح هسته‌ای و تهدید اتمی روسیه است! باتوجه به این شرایط، بازگرداندن جامعه بین‌المللی به مسیر درک و تحقق جهان عاری از سلاح اتمی، بیش از هرچیزی اهمیت دارد.

کیشیدا که خانواده‌اش اهل هیروشیما هستند، تاکید کرد: ویرانی که سلاح هسته‌ای برای هیروشیما و ناگاساکی به‌بار آورد، هرگز قابل تکرار نیست.

اظهارات کیشیدا بازتاب گفته‌های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد است. گوترش در سالروز بمباران اتمی هیروشیما اعلام کرد که «برخی کشورها بدون ملاحظه و بی‌مهابا، بار دیگر بر طبل جنگ هسته‌ای می‌کوبند و به استفاده از این سلاح ویرانگر تهدید می‌کنند.»

در این مراسم، هزاران تن از خانواده‌ها، بازماندگان، بستگان و نمایندگانی از ۱۱۱ کشور، حضور پیدا کرده و خواستار صلح جهانی شدند. روسیه و بلاروس به دلیل عملیات نظامی مسکو در کی‌یف، برای دومین سال متوالی به این مراسم دعوت نشدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به‌تازگی در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ تأیید کرده بود که اولین محموله کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس مستقر شده‌ است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس نیز اندکی بعد از آغاز دریافت محموله‌های تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی از روسیه خبر داد و گفت که برخی از این سلاح‌ها سه‌برابر قدرتمندتر از بمب‌های اتمی است که آمریکا بر سر هیروشیما و ناگاساکی ریخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    ژاپن چرا جو می دهد تنها کسی که تلویحا تهدید به استفاده از اتم کرد مدودف بود که اون هم بیشتر دلقک و نوچه شخص جناب آقای پوتین رئیس جمهور محترم و معزز روسیه بوده و حرف هایش اعتباری ندارد. بنابرین بهترین کار برای ژاپن این است که مواظب حرفهایش باشد.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    1 6
    نشانه های کم آوردن روسیه است
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      1 0
      آره، ژاپن.... نمیکنه به اربابای یانکیش بگه چرا بمب اتم انداختین رو ژاپن بعد این نشونه کم آوردن روسیه هست!!!! خخخخخخخخ
  • پری مجرد44 ساله IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    7 1
    خاک بر سر ژاپنی ها که نوکر آمریکا هستند و سربازان آمریکایی در کشورشان به ناموسشان تجاوز می کند و این ها از فرط نجابت هیچ واکنش غلاظ و شدادی به این خواری و رسوایی نشان نمی دهند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    8 7
    بر کمونیسم جنایتکار لعنت
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      4 1
      مطالعه زیاد کن بیسواد کمونیست به موزه رفته روسیه مسیحی
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 0
      بر بی ناموس های خود خوانده و اربابای همجنس بازشون لعنت!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس