رادان

فرمانده کل انتظامی کشور در اولین همایش پلیس گمرک، مبارزه با جرایم اقتصادی کلان، کشف هوشمند اموال قاچاق و مقابله جدی با احتکار را مورد تاکید قرار داد و گفت : سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان است.

به گزارش مشرق، سردار احمدرضا رادان در اولین همایش کشوری پلیس گمرک گفت: اثر پلیس امنیت اقتصادی و پلیس گمرک در چرخه مقابله با پدیده زشت و شوم قاچاق کالا خودش را نمایان می‌کند و باید در آینده نزدیک این تاثیرگذاری را نه تنها نمایان بلکه به رخ بکشاند؛ ریل گذاری ها، جهت گیری‌ها و ترسیم از آینده‌ای که توسط پلیس امنیت اقتصادی صورت گرفته همه حکایت از این دارد که در آینده نزدیک به اهداف مدنظر در این حوزه خواهیم رسید.

وی افزود: زمانی که از امنیت اقتصادی صحبت می‌شود، وظایف و ماموریت‌های شما نیز دو چندان می‌شود؛ پلیس امنیت اقتصادی صرفا "مبارزه گر" و "مقابله‌گر" نیست بلکه پلیسی است که در ابتدای امر ضرورت دارد حامی، مدافع حقوق تولیدکنندگان و صادرکنندگان و همچنین صاحبان سرمایه‌های درست و واقعی باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مهم است که تولید کننده یا صادرکننده در پیچ و خم‌های اداری و تشریفاتی و قانون‌های دست و پا گیر قرار نگیرد، در اینجاست که می‌توان به نقش مهم و تاثیرگذار پلیس امنیت اقتصادی اشاره کرد؛ بنابراین یکی از وظایف و ماموریت‌های شما در سال ۱۴۰۲ این است که از این افراد حمایت کنید و اجازه ندهید حذف شوند.

سردار رادان افزود: در این حالت است که پلیس امنیت اقتصادی می‌تواند خود را به رخ تولیدکنندگان، صادرکنندگان، صاحبان سرمایه و کارآفرینان بکشاند؛ در این مهم پلیس امنیت اقتصادی باید به این افراد ثابت کند که حرف‌های آن‌ها را می‌شنود و در راستای حل مشکلات آن‌ها قدم‌های جدی بر می‌دارد و اینگونه است که امنیت از جنس اقتصاد حاصل می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی به جنبش علمی و پژوهشگرانه در حوزه امنیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: در "امنیت اقتصاد" علاوه بر حال، باید به آینده دور و نزدیک نیز نگاه داشته باشید که به دنبال این امر جنس کار شما تحلیلی می‌شود و در ادامه آن واقع نگر می‌شوید و آینده را می‌توانید تشخیص دهید و برای راه حل مشکلات نیز پیشنهادات خود را ارائه می‌دهید؛ در نتیجه شما یک مطالبه گر علمی برای حل مشکلات احتمالی آتی می‌شوید.

سردار رادان با تاکید بر اینکه جنس پلیس امنیت اقتصادی "جهادی"، "نهادی" و "همه جانبه" است، افزود: پلیس امنیت اقتصادی دائما باید در حال رصد باشد، پیش بینی کند و هشدار بدهد و زمانی که فعلی انجام نشده پیشگیری کند دراین صورت است که می‌تواند به تولید کنندگان و صاحبان سرمایه کمک کند.

وی با بیان اینکه افق‌های جدید پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ در برنامه است، گفت: بدترین شکل ممکن در موضوع اقتصاد "احتکار" است، عده‌ای به دنبال ایجاد ناامنی اقتصادی هستند و با احتکار این ناامیدی را دوچندان می‌کنند که ضرورت دارد پلیس امنیت اقتصادی در این حوزه با انجام اقدامات مهم از جمله کشف، شناسایی و مقابله قدم‌های جدی و اثرگذار بردارد.

افزایش کشفیات در سال ۱۴۰۲

سردار رادان در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه "امنیت اقتصاد" برخورد با خودروهای شوتی است که بایستی با یک روش علمی، متقن و حساب شده در این رابطه قدم بردارید؛ از سویی کشف هوشمند اموال قاچاق از دیگر مواردی است که می‌توانید با ارتقاء اشراف اطلاعاتی، تعامل و هم افزایی و به روز رسانی تجهیزات اقدام چشمگیری در این راستا انجام دهید.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش کشفیات در چهار ماهه سال ۱۴۰۲ افزود: بحمدالله اقدامات خوبی در حوزه کشفیات در پلیس امنیت اقتصادی انجام شده، اما این مقدار کافی نیست و بایستی بیش از پیش تلاش کنید.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین گفت: یکی از موضوعات مهم این است که برای افزایش کشفیات باید به سمت دانه درشت‌ها و کلان‌ها برویم و موضوعات خرد را کنار بگذاریم؛ برخی از قاچاق‌ها حاصل یک فرآیند بد است (مثل قاچاق سوخت) که آن فرآیندها بایستی اصلاح شود و این مهم با اشراف اطلاعاتی بالا ممکن است.

وی افزود: ضرورت دارد برای پیشبرد و محقق شدن اهداف از هوشمندسازی، به روز بودن تجهیزات، افراد حرفه‌ای و متخصص، آموزش‌های مستمر و ... بهره ببریم.

سردار رادان به مبارزه با جرایم اقتصادی کلان پرداخت و گفت: مبارزه با جرایم اقتصادی کلان به ویژه کالای قاچاق در مبادی رسمی و غیررسمی در تمام نقاط کشور (از جنس سازمان یافته و کلان) جزو اولویت‌های ماموریت‌های فراجا است؛ ضرورت دارد پلیس گمرک اقدامات پیشگیرانه را قبل از اقدامات مقابله‌ای انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    مواد مخدر سنتی بایستی تحت کنترل آزاد و قانونی شوند. این کار دیر یا زود انجام خواهد شد. هر چه زودتر، مضراتش کمتر و محاسنش بیشتر.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 1
    پلیسی باید مشاغل سخت باشد
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 1
    قاچاق کنترل شود تقاضای دلار کم میشود و تورم کم می‌شود
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    اگر یارانه بنزین و شکر و ارد برداشته شود. این کالاها به خارج از ایران قاچاق نمی شود/ اگر نان کیلویی فروخته شود لازم به بازرسی از نانوایی ها نیست/ اگر باشگاه های دولتی و شرکت های خصولتی وجود نداشته باشند. بدهکاری و ضرر و زیان همیشگی شان از جیب بیت المال داده نمی شود / تکلیف گلوگاه های قاچاق را مشخص کنید/ از پهپاد اطلاعاتی و رزمی هم در مرزها و در بیابان ها و مکان های صعب العبور استفاده کنید
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 1
    منظور از قاچاق چی برادران قاچاق چیه یا چارتا پابرهنه که به نون شب محتاجن
  • مادر بچه ها ومعلم مدرسه DE ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    کوچه خیابان های تهران را برای عابران امن کنید امروز برای چندمین مرتبه تهرانپارس کوچه نقلی اصفهانی تقاطع آیت الله خوشوقت شاهد خفت گیری بودم محض رضای خدا دزدها را مجازات عبرت آموز کنید زندگی مردم عادی در تهران مختل شده از شر دزدان حتی درخانه احساس امنیت نمی کنیم،طبقه اول قفل آپارتمان راشکستنددواموالش را بردند.....
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    به اسم قاچاقچی میخان سرکوب کنن
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 1
    امیدوارم درود بر نیروی انتظامی و سردار رادان #عفو_نکنید #اعدام_کنید #مجازات_اشرار_مسلح
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    زنده باد ایننرنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس