کد خبر 1514223
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
روش های عجیب جاسازی موادمخدر/ از بطری گرفته تا رومیزی

قاچاقچیان موادمخدر از روش‌های عجیب و غریب زیادی برای انتقال مواد و رساندن آنها به دست فروشندگان و مصرف کنندگان استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، رواج مواد مخدر در جامعه موجب شده است که علاوه بر مشکلات و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی، از نظر قانونی مورد توجه قرار گرفته و جرم انگاری شود. به این معنا که هر گونه عملی که با انواع مواد مخدر در ارتباط باشد اعم از مصرف، فروش، حمل، تولید و…، از جمله مواردی هستند که جرم تلقی می‌شوند و قانون برای آن‌ها مجازات در نظر گرفته است.

مخدرها، موادی هستند که انواع مختلفی دارند و شامل یک ترکیب شیمیایی یا طبیعی هستند، که موجب تغییرات و اختلال در سیستم عصبی و مغز می‌شوند که علاوه بر ایجاد مشکل در عملکرد مغز باعث اعتیاد در مصرف می‌شوند.

میزان و نوع این تأثیرات با توجه به نوع مخدر متفاوت است که وجه مشترک در تمامی آن‌ها اعتیاد و اختلال در عملکرد مغز است.

روش های عجیب جاسازی موادمخدر/ از بطری گرفته تا رومیزی

توقیف خودروهای حامل موادمخدر

هر زمانی که قاچاق کالا و یا جا به جایی مواد مخدر با استفاده از خودرویی انجام شود، نیروی انتظامی بر اساس قانون این اجازه را دارد که هم کالا و مواد مخدر را پس از کشف ضبط کرده و هم آن خودرو را توقیف کند.

خودروهای سبک سنگینی بسیاری در مبادی ورودی شهر تهران که قبل از پیاده و توزیع مواد به فروشندگان و خریداران توسط پلیس با تعقیب و گریز توقیف شده‌اند.

روش های عجیب جاسازی موادمخدر/ از بطری گرفته تا رومیزی

توقیف این خودروها توسط پلیس بعد از شناسایی قاچاقچیان ابتدا اخطارهایی برای توقف به آنها داده می‌شود که توجهی به اخطارها نمی‌کنند و سعی بر فرار داشتند اما شلیک‌های دقیق پلیس به لاستیک خودرو مانع حرکت آنها می‌شود به ناچار متوقف می‌شوند و راننده در همان لحظه تعقیب و گریز دستگیر می‌شود.

با شجاعت پلیس و تعقیب و گریزها در نهایت با تیراندازی به لاستیک، خودروی حامل متوقف و ۳۰۰ کیلو مواد مخدر از آن کشف و ضبط می‌شود.

خودروهایی توقیف شده مزایده و دوباره فروخته نمی‌شوند و با توجه به قانون، به قانون و دادگاه مصادره می‌شوند.

روش های عجیب جاسازی موادمخدر/ از بطری گرفته تا رومیزی

ادعای طالبان

در دنیا خیلی‌ها شعار مبارزه با مواد مخدر جلوگیری از کشت آن را می‌دهند اما تنها کشوری که صادقانه با با کشت تولید توزیع مصرف مواد مخدر مبارزه می‌کند جمهوری اسلامی ایران است.

دولت طالبان که اعلام کرده بود جلوی کشت و توزیع مواد مخدر را گرفته و کنترل کرده است نه تنها تغیری نکرده بلکه باز هم شاهد ورود مستقیم مواد از افغانستان هستیم که با روش‌های مختلفی وارد کشور ما می‌کنند.

به دلیل تجهیزاتی که در مرزها وجود دارد عبور مواد سخت و ناممکن است و به روش‌های دیگری چون پرتاپ مواد مخدر با دستگاهی شبیه به منجنیق از افغانستان به آن سمت مرز یعنی داخل کشورمان منتقل می‌کنند.

روش های عجیب جاسازی موادمخدر/ از بطری گرفته تا رومیزی

روش‌های عجیب جاسازی مواد مخدر

قاچاق مواد مخدر در همه جای دنیا همیشه پر سر و صدا بوده و معمولاً قاچاقچیان برای جاساز کردن مواد مخدر از ترفندها و شگردهای عجیب و غریبی استفاده می‌کنند تا دستگیر نشوند.

آنها به روش‌های عجیبی و کاملاً خلاقانه در انواع و اقسام بسته بندی‌ ها و در وزن‌های مختلف مواد را جاساز می‌کنند؛ که اگر این خلاقیت‌ها را در راه‌های درست استفاده می‌کردند قطعاً موفق می‌شدند.

یکی از ابزارهای کشف مواد مخدر توسط پلیس استفاده از سگ‌های موادیاب است که شهروندان از دیدن پلیس همراه با سگ در داخل پارک‌ها و اماکن دیگر این را با یک هنجار شکنی دیگر اشتباه نگیرند.

قاچاقچیان برای فرار از پلیس و سگ‌های مواد یاب، مواد را به صورتی جاساز می‌کنند که بو از آن خارج نشود.

روش های عجیب جاسازی موادمخدر/ از بطری گرفته تا رومیزی

جاسازی داخل بطری که کاملاً آن را پلمپ می‌کنند و روی آن را چندین لایه پلاستیک بسته بندی می‌کنند تا بویی از آن متصاعد نشود و سگ‌های پلیس متوجه آن نشوند به دام نیافتند.

جاسازی مواد در لباس‌ها و رومیزی‌های سنتی که به عنوان سوغاتی و هدیه انتقال داده می‌شود یا در پوشش بسته‌های قهوه که قاچاقچیان با این روش‌ها قصد سوءاستفاده از اعتماد مأمورین و یا به انحراف کشاندن مأمورین را دارند.

جاسازی در لباس و رومیزی معمولاً برای موادمخدر نرم مثل شیشه و هروئین که در لایه‌های بسیار نازک و به عنوان استر در داخل لباس قرار داده می‌شود که پلیس با تیزبینی که دارد قاچاقچیان مواد را در هر نوع پوشش جاساز باز هم کشف و دستگیر می‌کند.

روش های عجیب جاسازی موادمخدر/ از بطری گرفته تا رومیزی

بسته بندی مواد

مواد مخدر از نوع تریاک معمولاً به شکل اصلی خودش وارد کشور می‌شود که قاچاقچیان داخلی موادهایی که قابلیت سوختن و رنگ شبیه به تریاک را دارد به آن اضافه می‌کنند که بسیار خطرناک و سرطان‌زا است و مشکلات زیادی را برای فرد مصرف کننده ایجاد می‌کند.

این افراد برای سوددهی بیشتر این مواد خطرناک را اضافه می‌کنند تا وزن بیشتری بگیرد و سود بیشتری داشته باشد.

البته در برخی از موارد هم بسته بندی‌ ها به صورت فابریک از خارج بسته بندی و وارد کشور می‌شود.

توزیع داخلی در بسته بندی‌ها با وزن‌های مختلف صورت می‌گیرد قاچاقچیان بسته‌های بزرگ را به فروشندگان خرد توزیع می‌کنند و این فروشندگان در وزن‌های مختلف ۵ صدم، یک گرم، ۲ گرم و ۵ گرمی بسته بندی می‌کنند که اینها بسته‌های کوچک آماده توزیع و مصرف هستند.

و در آخر سرنوشت این توزیع کنندگان خرد در سطح شهر و بوستان‌ها زندان است.

روش های عجیب جاسازی موادمخدر/ از بطری گرفته تا رومیزی

مبارزه با مواد مخدر

پاک سازی پارک‌ها و بوستان‌های بزرگ از فروشندگان و خریداران مواد مخدر و به خصوص فروشندگان خرد که معمولاً در بوستان‌ها زیاد هستند و ایجاد امنیت کامل برای شهروندان تا به راحتی به همراه خانواده به پارک‌ها بروند از اقدامات پلیس است.

و همچنین رصد فضای مجازی و مبارزه با کسانی که سعی می‌کنند فضای مجازی را با فروش و تبلیغ مواد مخدر آلوده کنند از دیگر اقدامات پلیس است برای مبارزه با مواد مخدر که با تلاش پلیس و اقدامات اطلاعاتی و پایش فضای مجازی ۶۷ کیلو انواع مواد و ۱۶ نفر دستگیر شدند که این اقدام پلیس همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    موادمخدرمثل نقل ونبات دراماکن تفریحی شهرهاخریدوفروش می شودکجای کارید
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 2
    سگ مگه نجس و حرام نبود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس