کد خبر 1512362
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
برگزاری مراسم عاشورای حسینی در رم

مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در مرکز اسلامی المهدی (ع) در رُم ایتالیا برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این مراسم ابتدا زیارت عاشورا قرائت و سپس ویدئویی با زیر نویس ایتالیایی در مورد واقعه کربلا به نمایش گذاشته شد.

شیخ عباس دی پالما امام جماعت مرکز اسلامی المهدی (ع) طی سخنانی در جمع عزاداران حسینی به گوشه هایی از ایثار و فداکاری شهدای کربلا در سال ۶۱ هجری اشاره کرد و عاشورای حسینی را مکتبی نجات بخش و تاثیر گذار در همه طول تاریخ خواند.

وی با بیان اینکه عاشورا فقط یک واقعه تاریخی مربوط به گذشته نیست خاطر نشان کرد: عاشورا یک مکتب با جهان بینی خاص خود است که پس از گذشت قرن ها همچنان زنده و الهام بخش است.

سایر سخنرانان نیز در این مراسم، بر اهمیت زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) و تبیین آرمان‌های کربلا تاکید کردند. پس از آن مراسم سینه زنی و ذکر مصیبت آن حضرت، با نوحه خوانی مداح اهل بیت، برگزار شد.

با آغاز ماه محرم، ایرانیان و دیگر شیعیان مقیم رُم هر شب با حضور در مرکز اسلامی المهدی (ع) به یاد شهدای کربلا بر سر و سینه زدند و برای مظلومیت و جانفشانی‌های کاروان حسینی در دشت کربلا، اشک ماتم ریختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس