کد خبر 1511642
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
هشدار پاکستان درباره پشت پرده هتاکی به مقدسات

«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در پیامی توییتری، هتاکی به مقدسات اسلامی در کشورهای اروپایی را محکوم کرد و خواستار اقدام دولت‌ها برای پایان دادن به چنین اقدامات شیطانی شد.

به گزارش مشرق، هتاکی دوباره به مقدسات اسلامی در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ پایتخت دانمارک، واکنش نخست‌وزیر پاکستان را به دنبال داشت.

شهباز شریف روز سه شنبه (امروز) با انتشار یک پیام توییتری هتاکی روز دوشنبه (دیروز) یگ گروه افراطی در دانمارک علیه مقدسان مسلمانان را به شدت محکوم کرد.

او نوشت: «آخرین حادثه هتک حرمت به قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در دانمارک مسلمانان سراسر جهان را به شدت ناراحت کرده است. ما در پاکستان در درد و ناراحتی عمیقی هستیم».

نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به اقدامات هتاکانه سریالی اخیر علیه مقدسات اسلامی در سوئد و دانمارک، این اقدامات را «شنیع و شیطانی» خواند و درباره اهداف پشت پرده عاملان آن هشدار داد.

شهباز شریف تصریح کرد: «الگوی تکرار شونده این حوادث شنیع و شیطانی طرحی شوم دارد: صدمه زدن به روابط بین ادیان، آسیب رساندن به صلح، هماهنگی و ترویج نفرت مذهبی و اسلام هراسی».

وی افزود: «من به ویژه از دولت‌ها و رهبران دینی می‌خواهم که به این اعمال منفور پایان دهند. اجازه ندهیم یک مشت آدم گمراه و شرور احساسات میلیاردها انسان را جریحه‌دار کنند و اجازه ندهید دستور کار پلید خود را دیکته کنند».

روز دوشنبه (دیروز) بود که در ادامه هتاکی‌ها به مقدسات اسلامی در برخی کشورهای اروپایی، یک گروه افراطی با تجمع در برابر سفارت عراق در کپنهاگ پایتخت دانمارک، به ساحت قرآن کریم اهانت کردند.

هتاکی گروه موسوم به «میهن پرستان دانمارک» در شرایطی انجام شد که همنی گروه جمعه هفته گذشته ضمن تجمع در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، علیه مقدسات مسلمانان جهان هتاکی کرده بودند.

تشدید اقدامات هتاکانه علیه مقدسات اسلامی ابتدا از سوئد آغاز شد که طی آن یک سوئدی عراقی تبار به نام «سلوان مومیکا» با مجوز پلیس این کشور در برابر سفارت عراق در استکهلم پایتخت سوئد، دست به هتک حرمت کلام الله مجید زد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، با انتشار بیانیه‌هایی درباره عامل هتاک به قرآن کریم در سوئد خبر داده بود که سلوان مومیکا برای سال‌ها با رژیم صهیونیستی ارتباطاتی داشت و در سال ۲۰۱۹ را رسماً به خدمت دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    دولت پاکستان از عوامل پشت پرده توهین به مقدسات اسلامی هست و سعی میکنه خودشو مقدس مأب جلوه بده
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    کسانی که در پیشتازی توهین به مقدسات مشهورند بیانیه دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس