هنگام عزاداری یوم‌العباس قرآن به همراه داشته باشید

«مهدی رسولی» از عزاداران مراسم یوم‌العباس در زنجان خواست تا در محکومیت اهانت به قرآن کریم در هنگام عزاداری قرآن به همراه داشته باشند.

به گزارش مشرق، مهدی رسولی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت با انتشار فیلمی نوشت: سلام به همه همزبان های عزیزم در سراسر عالم. برای ما زنجانی ها، یوم العباس روز انقلاب قلوب است. خدا را شاکریم که توفیق شد امسال نیز در ضیافت حضرتش حاضر شویم و آن را درک کنیم اما از طرفی نیز قلبمان جریحه دار مصیبت عظمایی است که اخیراً اتفاق افتاده و آن هم جسارت به محضر قرآن کریم است. در مکتب شیعه، قرآن و عترت از هم جدا نمی شوند و ما نیز که امسال پیراهن عزای عترت الهی را به تن داریم، به همان اندازه عزادار مصیبت جسارت به قرآن کریم هستیم.

وی افزود: اجتماع عظیم و مثال زدنی حسینیه اعظم در یوم العباس، فرصت بسیار خوبی است که مکتب واقعی قرآن و عترت را به جهانیان نشان دهیم و نیز پیام حمایت از قرآن و غیرت خود بر روی تک تک محکمات و متشابهاتش را به همه مخابره کنیم. ما همان شیعیانی هستیم که در دو سال غمبار کرونا، دو محرم ماندگار را رقم زدیم و نشان دادیم خط قرمز ملتِ امام حسین(ع)، عزای امام حسین است؛ اکنون نیز نوبت آن است که نشان دهیم خط قرمز مکتب امام حسین(ع)، مانیفست (مرامنامه) این مکتب یعنی قرآن کریم است.

رسولی افزود: بیایید امروز، هشتم محرم ۱۴۴۵ با به همراه داشتن قرآن کریم در دسته حسینیه اعظم زنجان، نشان دهیم که هم عزادار عترتیم و هم حامی قرآن. این کار شاید ساده و کوچک باشد؛ اما اثر عمیق و بزرگی را می تواند در پی داشته باشد.

حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبی شیعیان و از مراکز سوگواری محرم در ایران به شمار می رود که در جنوب شهر زنجان واقع شده است و از زمان وقف این حسینیه حدود یک قرن می گذرد. مراسم دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان جزو اولین آثار ثبت شده در کشور است، این مراسم دی‌ماه سال ۸۷ با شماره ۱۰ در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد و پس از آن نیز در شهریورماه سال ۹۱ دسته عزاداری زینبیه اعظم با شماره ۷۲۲ به ثبت ملی رسید.

دسته روز هشتم مسجد حسینیه اعظم زنجان از جهات مختلف اهمیت بسزایی دارد، این دسته در عین حال که به عنوان نمونه ای خاص از عزاداری های پر شور است به عنوان دومین قربانگاه جهان بعد از منا در مکه همواره مورد توجه بوده است. مردم عزادار شرکت کننده در برنامه های عزاداری حسنیه اعظم زنجان از راههای دور و نزدیک قربانی های متعددی را به عنوان نذر برای قبولی حاجات خود به حسینیه اعظم اهدا می کنند، از گوسفند گرفته تا شتر در دسته حسینیه اعظم زنجان ذبح یا به این دسته اهدا می شوند.

پلیس سوئد چهارشنبه گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد. «سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

روز جمعه نیز عضو گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند. روز گذشته (سه شنبه) نیز پنج نفر روبروی سفارت مصر در کپنهاگ قرآن را به آتش کشیدند که سومین حادثه مشابه در این کشور اروپایی در کمتر از یک هفته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس