به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، از يكسو دارندگان رتبههاي ممتاز به صراحت ميگويند هرگز از محصولات آموزشي يا كلاسهاي آموزشگاهها استفاده نكردهاند، ازسوي ديگر تبليغات اغوا كننده، جنجالي و پرهزينه مؤسسات كنكور، جوانان را به شدت مشتاق حضور در اين كلاسها مي كند، كلاسهايي كه گاهي تامين هزينه آنها براي خانوادههايشان آنان را به استيصال و درماندگي ميكشاند.
دارنده رتبه 323 کنکور رشته علوم انسانی سالجاری در این خصوص گفت: کسب این رتبه در کنکور سراسری بدون شرکت در هیچ یک از آموزشگاههای کنکور بوده است چرا که این کلاسها در تضاد با اهداف آموزشی مدرسه است.
"فاطمه نادری" افزود: دبیران آموزشگاههای کنکور به خوبی آموزش نمیدهند و به دليل اينكه بسياري از مطالب و تستهای این آموزشگاهها، توسط معلمان گفته میشود ضرورتی ندارد از اين كلاسها استفاده شود و معلم این گونه آموزشگاهها، هدفش فقط پر کردن زمان کلاس است.
وی اضافه کرد: دانشآموزی که میتواند درس بخواند نیازی به شرکت در کلاس کنکور ندارد چرا که از طرفی دوگانگی بین مطالب آموزشگاههای کنکور و کلاسهای درسی و از سوی دیگرحضور دانش آموز نخبه با ضعیف در یک کلاس باعث میشود تا نتوان نتیجه مطلوبی گرفت.
نادری تصریح کرد: با سعی و تلاش در کلاسهای درسی و شرکت در آزمون گزینه دو که از استاندارترین آزمونهاست و مشابهت حداکثر با این کلاسها را دارد، توانستم رتبه سه رقمی کنکور سراسری را کسب کنم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در کلاسهای رایگان آموزش و پرورش که در دبیرستان نمونه علی بن ابیطالب (ع) برگزار شده بود نیز شرکت کردم که عامل مهمی در کسب موفقیت اینجانب در کنکور سراسری بوده است.
یک دانشأآموز دیگر نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا، گفت: با توکل به خدا و تلاشی که در سر کلاس درس با بهرهگیری از دبیران ارزشمند داشتهام و نیز فراهم کردن زمینه مساعدی برای مطالعه در منزل توانستم رتبه281 کنکور سراسری سالجاری در رشته ریاضی فیزیک را کسب کنم.
"حجت کاوه" افزود: دانشآموزان اگر به معلمین خود اعتقاد داشته باشند میتوانند بدون شرکت در آموزشگاهها به راحتی در کنکور رتبههای عالی کسب کنند.
یک فارغالتحصیل کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی نیز به خبرنگار ایسنا، گفت: آموزشگاههای کنکورهیچ بازدهی ندارند، اگر دانشآموزی پایبند به مدرسه و کلاس درس شود بدون شرکت در کلاس کنکور میتواند حائز رتبههای برتر شود.
"محمد رحیمی" دارنده رتبه تک رقمی کنکور سال 1382 ، افزود: از زمان فعالیت کلاس های کنکور رتبههای دانش آموزان افت کرده است ما در سال های قبل در شهرستان ساوه رتبه تک رقمی داشتیم و این در حالی است که با تبلیغات عوام فریبانه اینگونه آموزشگاهها شاهد افت تحصیلی دانشآموزان شدهایم.
دبیر ادبیات فارسی و عربی مدارس نمونه شهر ساوه نیز، گفت: اگر دانشآموزان به دبیران خود اطمینان کنند و برسر چند راهی قرار نگیرند قطعا در کنکور سراسری با رتبههای ممتاز پذیرفته خواهند شد.
"محمد تقی قندی" افزود: دبیرستانهای شهرستان ساوه از دبیران مجربی برخوردار است و دانشآموزان این شهرستان از سال اول تا زمان شرکت در کنکور از نظرعلمی از پایه قوی برخوردار میشوند و با اندکی تلاش و سعی بیشتر و بدون نیاز به شرکت در آموزشگاههای کنکور میتوانند به مدارج عالی علمی راه یابند.
به گزارش ایسنا، یك معلم نمونه كشوری و دارنده رتبه اول مقطع فوق ليسانس نیز تبلیغات شدید برای جذب داوطلبان در كلاسهای كنكور را نوعی كاسبی و ماهی گرفتن از فضای گل آلود آموزشي و علمي جامعه توصیف كرده و از خانوادهها خواست راههای تقویت اعتماد به نفس و كسب مهارتهای زندگی را به فرزندان خود بیاموزند.
"محمدرضا فتحی" افزود: درگیر شدن روح و روان بچهها با تبلیغات سنگین آموزشگاههای كنكور، میتواند موجب ناامیدی و افسردگی در آنان شده و در مواردی، حتی ممكن است به نتایج خطرناكی چون روان پریشی منجر شود زیرا جوان ساده لوح فكر میكند اگر چنانچه نتواند در كنكور و رقابت با دیگران موفق شود همه هستی و نیستی خود را باخته است.
دبير رياضي مدارس ساوه با اشاره به اينكه تبليغات كاذب برخي آموزشگاهها موجب به خطر افتادن امنيت رواني خانوادههاي كنكوري شده است، افزود: نمونههاي عيني از دانشآموزان مستعد و باهوش وجود دارند كه به دليل اميد بستن واهي به آموختههاي كلاسهاي كنكور و ايجاد اعتماد به نفس كاذب در آنان، در كنكور سراسري شكست سختي از رقباي علمي خوردهاند كه بعضاً قابل جبران نيست.
فتحی با اشاره به ضربالمثل ایرانی "نابرده رنج، گنج میسر نمیشود" دانشآموزان را به تلاش و تحمل سختیهای زودگذر برای موفقیت فراخواند و از آنان خواست مطلقاً همه تخممرغهاي خويش را در سبد مؤسسات كنكور نگذارند و هرگز تسليم تبليغات وحشتناك آنها نشوند.
مدیر دبیرستان نمونه علی بن ابیطالب(ع) ساوه گفت: کسب رتبههای برتر در رشتههای ریاضی و تجربی توسط دانش آموزان این دبیرستان در کنکور سراسری سال 91-90 افتخار دیگری بر افتخارات این آموزشگاه اضافه کرد که لازم میدانم از همه دبیران مجرب و دلسوز و کادر اجرایی که از سال اول دبیرستان تا کنکور تمام وقت، علم و تجربه خود را در اختیار دانشآموزان قرار دادند تشکر و قدردانی کنم.
"ناصر فرزانه" افزود: دانشآموزان این دبیرستان از ابتدا طبق برنامهریزی آموزشگاه به تحصیل ادامه داده و تمامی نیازهای علمی آنان از طریق تشکیل کلاسهای کنکور عمومی و برخی از دروس اختصاصی رفع شده است.
وی اظهار کرد: کادر آموزشی در ایام نوروز و یک ماه آخر نزدیک به کنکور بدون هیچ گونه اظهار خستگی پذیرای دانش آموزان در محیط دبیرستان و کتابخانه جهت مطالعه دانش آموزان به صورت گروهی بوده که همه این عوامل باعث کسب نتایج برتر کنکور توسط این عزیزان شده است.
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز به خبرنگار ایسنا، گفت: سوالات کنکور سراسری صرفا از کتابهای درسی تهیه میشود و طبعا دانش آموزانی نتیجه میگیرند که بر محتوای کتب درسی تسلط کافی داشته باشند.
"اصغر کرامتی" افزود: تجربه نشان داده است دانش آموزانی که رتبههای خوب کسب کردهاند، متمرکز کلاس ها و کتب درسی شدهاند و زحماتی که معلمان نیز میکشند اثر بخشی بیشتری در کسب نتایج مطلوب علمی آنان داشته است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهرستان ساوه در راستای خدماترسانی در بخش آموزشی، تربیتی و پرورشی دانشآموزان در مقاطع مختلف تحصیلی اقدامات و برنامهریزیهای مطلوبی در طول سال دارد.
کد خبر 150935
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
- ۰ نظر
- چاپ
همزمان با اعلام نتايج كنكور بار ديگر بحث در محافل خانوادگي در مورد مضرات يا فايده حضور فرزندان در كلاسهاي آمادگي براي كنكور سالهاي بعد افزايش يافته است.