پرونده آزاده صمدی

مدیرعامل خانه سینما قاضی را متهم به انتشار متن حکم می‌کند؛ اما این اظهارنظر برومند و سنجش صحت اظهارات ایشان می‌تواند دستمایه یک تعقیب قضایی دیگر شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - مراسم تشییع پیکر «رضا حداد» کارگردان تئاتر کشورمان یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان عرصه سینما و تئاتر در محوطه اصلی خانه هنرمندان برگزار شد و شماری از هنرمندان در این مراسم با پوششی غیرمتعارف حضور پیدا کردند.

اهداف پشت پرده از انتشار حکم «آزاده صمدی»/ بیانیه‌نویسان حوزه سینما پس با چه هدفی دوباره فعال شدند؟

در گزارش تصویری این مراسم عکس‌هایی از آزاده صمدی توسط کانال‌ها و صفحات اینستاگرامی فعال در حوزه سینما در ابعاد وسیعی منتشر شد. چند روز بعد قوه قضاییه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که «در پی کشف حجاب خانم آزاده صمدی در مراسم تشییع پیکر یکی از هنرمندان، پس از اخذ دفاعیات متهم و اظهارات وکیل ایشان، به دلیل جریحه دار کردن اخلاق و عفت عمومی از طریق کشف حجاب، بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه برای متهم قرار جلب به دادرسی صادر کرد.»

این اتفاق در حالی رخ داد که سریال «رهایم‌کن» فیلیمو با حضور این بازیگر به صورت هفتگی منتشر می‌شد. با این حال با اینکه نشر احکام اولیه دادگاه از سوی هر شخصیت حقیقی و حقوقی خلاف روندهای قانونی محسوب می‌شود، حکم بدوی به سرعت در میان کانال‌های پربازدید نشر داده شد.

اهداف پشت پرده از انتشار حکم «آزاده صمدی»/ بیانیه‌نویسان حوزه سینما پس با چه هدفی دوباره فعال شدند؟

در این حکم شش ماه استفاده از فضای مجازی برای این بازیگر ممنوع شده است و در ادامه اشاره شده که این بازیگر باید به مراکز روانشناسی برای مداوای بیماری ضد اجتماعی خود مراجعه کند و در نهایت گواهی سلامت خود را به مرجع قضایی ارائه دهد.

انتشار حکم بدوی که در مراحل بعدی دادگاه امکان و احتمال داشت دستخوش تغییر شود، تبدیل به یک مهلکه دوقطبی‌ساز امنیتی شد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که انتشار این حکم توسط فردی با دسترسی رسانه‌ای بالا صورت پذیرفته که کنش‌های رسانه‌ای ماه‌های اخیر وی در تنش‌آفرینی اجتماعی تاثیراتی جدی داشته است.

طبیعی است که در قدم نخست اظهارات وکیل صمدی نشان می‌دهد حتی بازیگر محکوم نیز تمایلی به انتشار این حکم نداشته، اما انتشار این حکم در کانال‌های پربازدید، زمینه بررسی‌های امنیتی را تشدید می‌کند.

حسن آقاخانی وکیل دادگستری و یکی از وکلای پرونده آزاده صمدی گفت: درخصوص رای دادگاه سرکار خانم صمدی، ابتدا باید اعلام نمایم، هم موکل و هم وکلای ایشان سرکار خانم‌ مریم کیان ارثی و اینجانب تاکید بر عدم‌انتشار عمومی دادنامه داشتیم. اما در کمال تعجب رای صادره در فضای مجازی منتشر شد.

اهداف پشت پرده از انتشار حکم «آزاده صمدی»/ بیانیه‌نویسان حوزه سینما پس با چه هدفی دوباره فعال شدند؟

با این حال توییت مهدی کشت‌دار {سردبیر خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه} به نقل معاون اول قوه قضائیه، نتیجه‌های مندرج در این گزارش را اثبات می‌کند. این اظهارنظر نشان می‌دهد که احتمال تغییر و لغو این حکم در مراحل بعدی دادرسی در مرحله تجدیدنظر کم نیست، چون بر اساس مستندات و دفاعیه بازیگر مذکور او با همان پوششی که در سریال «رهایم کن» ایفای نقش کرده در مراسم تشییع حداد حضور داشته است.

آتش بیاران، شعله این معرکه را روشن کردند

ماجراجویی‌ها درباره این حکم فروکش می‌کرد اگر کانال‌های پربیینده آنرا برای نشر انتخاب نمی‌کردند و برخی رسانه‌ها با تیترهای دشمن‌پسند به آن دامن نمی‌زدند.البته این تهاجم رسانه‌ای در میان اقشار انقلابی- حاکمیتی با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.

رسانه‌ای که محتواهای فرهنگی‌اش هیچ ارتباطی به سوگیری‌های سیاسی‌اش ندارد و با ستایش از جشنواره کن و محتوای تولید شده در پلت‌فرم‌ها رویکرد متناقضی را دنبال می‌کند، بر آتش تنش‌ها دامن زد. در چنین رسانه‌هایی واکنش‌های صنفی و سریالی‌ سینماگران در لیست محاسبات قرار ندارد.

کانون کارگردان سینمای ایران که مدت‌هاست بیانیه‌ای را منتشر نکرده با انتشار این حکم در همکاری مشترک با اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران به حکم صادره اعتراض کردند و آن را توهین به شعور اهالی سینماست قلمداد کردند. در ابتدای این متن دو انجمن صنفی نوشته‌اند تمام‌قد در کنار بازیگران زن سینمای ایران ایستادیم و به تمام حکم‌ها معترضیم» بیانیه صادر کردند.

اهداف پشت پرده از انتشار حکم «آزاده صمدی»/ بیانیه‌نویسان حوزه سینما پس با چه هدفی دوباره فعال شدند؟

درباره بخش نخست این بیانیه باید اشاره کرد این دو صنف مهجور که اغلب بیانیه‌های آنان طعم و بوی سیاسی دارد هیچگاه در کنار هیچ سینماگری نایستاده‌اند. تصویر بالا مصاحبه اخیر پژمان بازغی با فریدون جیرانی است که صراحتا اعلام کرده که ۸۵ درصد بازیگران سینمای ایران بیکار هستند. به هر حال بخشی از بیکاری ۸۵ درصدی میان اهالی سینما نشات گرفته از تصمیمات اعضای این دو اتحادیه صنفی است.

در بخش دیگری متن این بیانیه آمده:
ما دو صنف سینمایی به حکم صادر شده برای بازیگر محترم سینما خانم آزاده صمدی اعتراض داریم و بند آخر این حکم عجیب که حضور اجباری در کلاس‌های روانشناسی برای درمان بیماری شخصیت ضد اجتماعی را لازم‌الاجرا دانسته، توهین به شعور تمام اهالی سینما می‌دانیم و مغایر با اصل جمهوری است که به مرام مردم‌سالاری دینی افتخار می‌کند.

اهداف پشت پرده از انتشار حکم «آزاده صمدی»/ بیانیه‌نویسان حوزه سینما پس با چه هدفی دوباره فعال شدند؟

انگار عده‌ای دوست دارند با چنین حکم‌هایی راه هرگونه گفتمانی را ببندند و از جمهوری عبور کنند.

ما امیدواریم با درایتی که در رییس قوه قضاییه هست هر چه زودتر جلوی این حکم گرفته شود و بابت توهینی که خصوصا در بند آخر به درک اهالی سینما شده عذرخواهی شود و نگذارند بازیگران زن سینمای ایران که همگی در شکل‌گیری سینمای سالم و پرافتخار ایران نقش داشته‌اند، این‌گونه شأن و شخصیت‌شان خدشه‌دار شود.

در تحلیل روش‌های سیاسی این دو صنف باید اشاره کرد، این دو صنف در تقسیم کار برای بازیگران سینمای ایران هیچ کنش‌ سودمندانه‌ای در سال‌های اخیر نداشته‌اند. بسیاری از بازیگران سینمای ایران پس از شروع پاندمی تا دوران فعلی، به دلیل فقر مالی شدید دارفانی وداع گفته‌اند، اما اصناف سینمایی همچنان به دنبال گروکشی‌های سیاسی خود هستند.

همزمان با واکنش این دو نهاد صنفی انجمن صنفی بازیگران به حکم صادره برای آزاده صمدی اعتراض کرد.بیانیه هیئت مدیره ای انجمن به شرح زیر است:

سینما و تئاتر از شاخصه های فرهنگی هر کشور بوده و تخریب اهالی هنر نتیجه ای جز برهم خوردن امنیت روانی جامعه ندارد.

با توجه به انتشار حکم صادره برای خانم آزاده صمدی که بسیار عجیب،حیرت آور و بخش هایی از آن تحقیرآمیز بوده است و چون در این حکم،ایشان مشمول ممنوعیت ازکار بازیگری،خروج از کشور و حتی استفاده از فضاهای مجازی،ارتباطی و مخابراتی نیز گردیده اند، این انجمن بنابر وظیفه صنفی حمایت از فعالیت های شغلی و پیگیری در احقاق حقوق حرفه ای اعضای خود،اعتراض بسیار شدید نسبت به صدور این حکم را اعلام می نماید.
از آنجا که افراد دیگری از اعضای این انجمن نیز در انتظار رسیدگی های مشابه هستند، نگرانی جدی خود را ابراز نموده و انتظار داریم قوه قضائیه با درایت کامل،تضمین اصل دادرسی عادلانه و حفظ حرمت اشخاص،آرامش را به جامعه و فضای فرهنگی و هنری کشورمان بازگرداند.

نکته‌ای که انجمن صنفی بازیگران از آن غافل است که امنیت روانی جامعه تحت‌الشعاع چهره‌هایی است که عنوان سلبریتی - بازیگر را یدک می‌کشند. در این بخشی از عباراتی که انجمن خود را موظف به حمایت‌های شغلی و حقوق حرفه‌ی از اعضای خد را درج کرده باید این نکته توجه داشت این نهاد صنفی دارای ویژگی‌های قانونی نیست که بتواند عبارت احقاق حقوق را به کار ببرد و تمامی این تلاش‌های برای خودنمایی در افکار عمومی و نشان دادن سطح مواجه است.

اهداف پشت پرده از انتشار حکم «آزاده صمدی»/ بیانیه‌نویسان حوزه سینما پس با چه هدفی دوباره فعال شدند؟

مدیرعامل تازه خانه سینما،مرضیه برومند نیز در مصاحبه با اعتماد آنلاین درباره این حکم می‌گوید:

نظر من این حکم اصلا حکم قضایی نیست ، انگار که نقشه ای در راه است ، دست هایی در کار است که نمی خواهد آرامش به سینما برگردد.کسی که این حکم را داده یا امثال کسانی که اینجور حکم ها را صادر می کنند با آرامش جامعه مخالف هستند.

می‌خواهند همه چیز را به هم بریزند و بی ثباتی ایجاد کنند.نمی دانم باچه هدفی اما متاسفانه دودش نه تنها به چشم سینما بلکه غیر مستقیم به چشم دولت و مسئولین و کسانی که مسئول اداره کشور هستند هم می رود. و با ادامه اینطور رفتارها متاسفانه روزهای بسیار بحرانی در پیش خواهیم داشت.

نکته جالب این است که این جناب قاضی نه تنها حکم جالب و سرگرم کننده صادر کردند، بلکه خودشان اقدام به انتشار حکم هم کردند و می خواستند رسانه ای شود ، مشهود است که هدف چیست. . به نظر می آید ایشان هم از سندروم دیده شدن و علاقه به شهرت رنج می برند.

برخلاف نظر سرکارخانم برومند، باید به این موضوع توجه داشت افرادی با آرامش جامعه مخالف هستند که قوانین رسمی کشور را نادیده می‌گیرند. بی‌نظمی و بی‌ثباتی از جایی آغاز می‌شود که بازیگران زن سینما، تئاتر و تلویزیون تصور می‌کنند، حضور با پوشش غیرمتعارف می‌تواند در یکدست‌سازی جامعه تاثیر داشته باشد. در حالیکه مسئله پوشش بازیگران به بحرانی دوقطبی شدن اجتماعی دامن می‌زند و به احکامی از این دست منجر می‌شود.

برومند در بخش دیگری از این متن قاضی را متهم به انتشار متن حکم می‌کند و این اظهارنظر برومند و سنجش صحت اظهارات ایشان می‌تواند دستمایه یک تعقیب قضایی ثانی شود.

اگر برومند مدافع حقوق صنفی اعضای خانه سینماست، بهتر است که به مشکلات صنفی ۵۰۰۰ از اعضای اصناف مختلف بپردازد که طی ۱۴ سال اخیر از کوچکترین مزایایی ممکنه بهره‌مند نبوده‌اند. تمرکز بروی حکم بازیگری که بهره‌مند از حضور در آثار نمایشی پلت‌فرم‌های فعال است، معنای غیر از فعالیت سیاسی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 111
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    بنویسید اونقدر بیانیه بنویسید تا جونتون در بیاد فایده نداره باید نفس این حرامی هارو برید چند ماه قبل چهره و نیت واقعیشون مشخص شد به برانداز نباید رحم کرد
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      76 16
      این کشور مال مردمه
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      56 37
      اینقدر دم از کشت و کشتار بزنید تا جونتون دراد و بدانید که چوبشو خواهید خورد
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      39 51
      در زندگی شخصی خودشان ، دچار انحرافات و ابتذال و بی بند و باری و اعتياد و طلاق و ازدواجهای مکرر هستند
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      40 58
      این به اصطلاح،. سلبریتی ها، که خودشان را نماینده فرهنگی جامعه میدانند. در زندگی شخصی خودشان ، دچار انحرافات و ابتذال و بی بند و باری و اعتياد و طلاق و ازدواجهای مکرر هستند
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      20 39
      این به اصطلاح،. سلبریتی ها، که خودشان را نماینده فرهنگی جامعه میدانند. در زندگی شخصی خودشان ، دچار انحرافات و ابتذال و بی بند و باری و اعتياد و طلاق و ازدواجهای مکرر هستند
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      15 60
      12:04 مارو از این مزخرفات نترسون
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      21 40
      ۱۱:۵۰ قطعا این کشور مال مردمه ما چیزی جر این نگفتیم برای این نظام صدها هزار نفر شهید شدن اجاز نمیدیم یه مشت حرامی برعنداز به خیال خامشون برسن اینو مطمئن باش دوباره شما متوهم های خود مردم پندار میتونید امتحان کنید ایندفعه جوری به زمین بزنیم هیچ اسمی ازتون باقی نمونه
    • پری مجرد44 ساله IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      17 55
      یادته مشرق بهت می گفتم فاسق ترین قشر جامعه بازیگران سینما و تلویزیون هستند و تو کامنت مرا منتشر و تأیید نمی کردی
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      10 5
      اینجام دست به کار شدی منفی فله ای میزنی ماشاالله چقدر پر کاری خوب دم تکون میدی برا اربابهات حقیر بدبخت با این کارا میخوای مثلا مشرقی هارو ناامید کنی خخخخ
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      8 7
      اینجام دست به کار شدی منفی فله ای میزنی ماشاالله چقدر پر کاری خوب دم تکون میدی برا اربابهات حقیر بدبخت با این کارا میخوای مثلا مشرقی هارو ناامید کنی خخخخ
    • بختیاری IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      9 3
      از آنجا که افراد دیگری از اعضای این انجمن نیز در انتظار رسیدگی های مشابه هستند، نگرانی جدی خود را ابراز نموده ///بنظرمن همه شلوغ بازی ها فقط برای همین یک خط هست و نشون میده قوه قضائیه دست روی نقطه حساس و درست گذاشته برای مهار خائنین.لطفا محکمتر ادامه بدید./// جالبه اینها خودشونو تافته جدا بافته دیدند و مشکل بیسوادی خود که باعث بی ثباتی جامعه شده را به مردم نسبت دادند و تهدید غیرمستقیم کردند///سینما و تئاتر از شاخصه های فرهنگی هر کشور بوده و تخریب اهالی هنر نتیجه ای جز برهم خوردن امنیت روانی جامعه ندارد.! شــــــــــــــــــــــــمــــــــا اول هــــــــــــــــــــــــــــــــنــــــــر و فــــــــــــــــــــــــرهــــــــــــــــنــــگ را تــــــــــــــــعــــــــریــــــــــــــــف کــــــــــــــــنید(ایرانی نه غربی وحشی شیطانپرستی) بعد با اقدامات و رفتار خود مقایسه کنید اگر هنرمند بافرهنگ بودید حرفهای شما درررررست/// نباید با اینها مدارا کرد کسانی که جز اطرافیان بالاشهری و اربابان غربی کسی وچیزی ندیدند و حتی نمیدانند خواسته اکثریت قاطع مردم چیست؟مردم وطنفروشان بی درد کنار شما نیستند که سرخوشی پول مفت آنها را مست کرده.مردم کسانی هستند که برای امنیت منو شما خون دادند تا نمک نشناس های خائنی چون شما در امنیت زندگی کنید.و همه خواهان انقلاب و اسلام هستند./// ننگ و لعنت ابدی بر خائنین وطنفروش حرامخوار از هر صنفی و در هر لباسی
    • وطن پرست DE ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      16 1
      قشنگ مشخصه که قوه قضاییه توان مدیریت اوضاع رو با رافت اسلامی بی خود از دست داده. حتی نم یتونه از خودش دفاع کنه.
    • FR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 1
      به مشته لوس بی خاصیت از ما بهترون...برن گمشن.
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      ۱۶۳۹ همه دیوانه اند بجزء شما که همه را دیوانه خطاب میکنید
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      0 1
      چرا سلبریتی های وابسته به غرب ظلم اصلاح طلبها به مردم را در مقابله ضعیف اصلاح طلبها با کرونا محکوم نکرده اند. اصلاح طلبها با وارد نکردن واکسن کرونا در دولت روحانی باعث فوت بیش از 135000 نفر در اثر کرونا شده اند. اصلاح طلبها قاتل عمدی مردم کشورمان هستند - افرادی که در اثر نزدن واکسن کرونا فوت کردند از بین افراد موافق و مخالفشان بود- اصلاح طلبها تونستند بیشتر از نصف شهدای 8 سال دفاع مقدس را با وارد نکردن واکسن کرونا در 2 سال بکشند = اصلاح طلبان جنایتکارند و باید مردم این را باور کنند = یادمان نرفته که روحانی گفته بود "واکسن کرونا مگر سوهان قم است که در دسترس همه باشد"
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    حکم قابل قبولی بوده و عقب نشینی از آن اوج بی تدبیری است
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      16 56
      از وقتی، یک مشت نون به نرخ روز خور،. به اسم چهره، تمام رسانه کشور را اشغال کردند برای فضای جامعه جز تنش و آشوب و ابتذال و ناامنی کشور هیچ نداشت
  • محمد IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    20 98
    مابرای حق جنگیدیم.مابرای یگانگی جنگیدیم ما برای وحدت جنگیدیم وحدت کلمه شعار اصلی انقلاب مابود ما برا ی اسلام جنگیدیم. پوشش اسلامی وظیفه همه مردان وزنان است. ما نجنگیدیم وشهید ندادیم تا عده ای انقلاب اسلامی را به سخره بگیرند. احقاق حق بکنند. وبی حجابی را حق بدانند. واز طرفی دوطیفی را ودو قطبی را شعار خود قرار دهند. کشور را به بیراهه نکشانید . روز قیامت در پیش است. .شهداء یقه همه شما را که زمینه ساز دو طیفی سازی کردن جامعه هستید خواهد گرفت. آنان که اسلام را درک نکردند وجامعه را به بیراهه می کشانند. مواظب باشند نوعی منافق هستند. واز خوارج محسوب می شوند. یگانه باشید وحدت کلمه داشته باشید ازخدا وپیامبر حیاکنید.وبه ولایت گوش کنید. تا رستگار شوید.
    • جمشید IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      1 2
      بابا جنگجو😂😂😂
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    35 82
    وقتی خود بازیگر با خلاف قانونی که انجام میدهد شأن خودش را رعایت نمی کنند چه توقعی از دیگران و قوه قضاییه دارد !؟ آیا شأن بازیگران و کارگردان ها و اهالی سینما این است که خلاف شرع و خلاف قانون را مرتکب بشوند !!؟ / اگر کل سینما و تلویزیون هم معترض بشوند باید مجازاتی درخور برای جرم ارتکابی این خانم در نظر گرفته شود /
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    20 58
    کسی که با خلاف شرع و خلاف قانون میخواد دیده بشه و مطرح بشه درحالیکه بازیگر و هنرمند هم هست و میتونن با کارهای بهتر و هنرمندی خودش مطرح بشود و دیده بشود مشکل روانی و ذهنی دارد ما هم با قاضی محترم هم عقیده ایم
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    10 57
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • محمدایوب IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    17 63
    این پیرزن عجوزه باید برای توهین به قاضی حتما فراخوانده شود وبا قاطعیت برخورد شود تا هر دلقکی به خود اجازه ندهد به قاضی توهین کند اگر اعتراض دارند طبق قانون می توانند در قوه قضاییه طرح شکایت کنند
  • حامد IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    13 52
    برخورد قاطع با این هنجار شکنان کنید تا برای بقیه ی این قشر هرزه ی دماغ عمل کرده اما کله پوک درس عبرتی بشه.
  • محمدایوب IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    16 60
    خانم لادن طباطبایی از بازیگران سینما قبلا گفته بود که برای بازی در فیلم باید در اختیار تهیه کننده وبا کارگردان ووو باشند حال از این قشر توقع ای نباید داشت اما اینکه آنها بخواهند آنطور که پشت صحنه فیلمها ظاهر شوند برای ملتی که بیش از 300هزار شهید داده قابل قبول نیست قوه قضاییه باید با قدرت مقابل این هرز طلب ها بایستد اگر چند هنر پیشه وعروسک وعروسک گردان تمام قد ایستادند مردم مسلمان هم تا پای جان پشت نظام وقوه قضاییه ایستادند
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    8 72
    علاوه بر شما روشنفکران عقل کل در صنعت دلالی و مبتذل هنر، ما ملت روشن‌ضمیر ایران هم به این آرا معترضیم، چون فقط اجرای حد شرعی، می‌تواند زبان شما خلافکاران و سارقان عفت و حیا را در کام نجس و شرورتان فرو کند و دست پلیدتان را که در آغوش شیطان جا گرفته، برای افکار عموم رو می‌نماید....
  • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    17 59
    خدارحمتش کنه چندسال پیش گفته بود سینما یک فاجعه خانه بزرگ است
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    65 11
    معلومه بد جور ترسیدین
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      6 57
      باز شما توهم زدید یه فراخوان بدید حوصلمون سر رفت :)
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    28 51
    خانم مرضیه برومند چطوری مدعی شده که قاضی حکم رو در فضای مجازی منتشر کرده !؟ درحالیکه حکم به خود متهم و وکیلش ابلاغ شده و انتشارش توسط خود متهم بیشتر به ذهن خطور می‌کند /خانم مرضیه برومند باید بدانند دنیای واقعی با دنیای تخیلی زی زی گولویی که ساختید فرق می‌کنه که هرچی ازش بخوای برات فراهم کنه ، دنیای واقعی قاعده و قانون داره مجری قانون داره / تو این دنیای واقعی مشکل تخلف از قانون با مجازات حل میشه نه با زی زی گولو
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      4 27
      حق گفتی . لایک داری
    • راستگو IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      0 1
      مرضیه برومند هم یه بی شرفی مثل آزاده صمدی هست .
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    10 55
    اصل کاری همین جریان های پشت صحنه هستند که باید دستگیر بشن
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    8 45
    پول زیاد و شهرت بالا، با این بازیگران نابازیگر چیکار کرده و چه خسارتهایی که برای کشور به ارمغان نیاورده- کشور مشکلات دیگری داره- خانم بازیگری که خودت را لخت میکنی- لااقل یک کار اقتصادی و اشتغال زایی بکن-
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    6 48
    آزاده صمدی زشت فقط دنبال فالور است این انگل لمپن بیشتر از اینها باید مجازات می سد.
  • هادی TR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    12 35
    با این قوه قضائیه این انقلاب و کشور به جایی نمیرسه. حکم طبری نقض میشه،الان حکم صیف و عراقچی نقض شد.در این مورد هم خدا بده برکت جلوی چارتا لکاته بازیگر نمیتونه وایسه‌. جناب اژه ای بلایی که شما سر اقتدار پلیس و قوه قضائیه آوردی چنگیز مغول سر ایران نیاورد. یه دستگاه بی اقتدار که با کمترین فشار فضای مجازی از حکمی که داده عقب نشینی میکنه‌. اینجوری میخواید مملکت بچرخونید؟
  • بختیاری IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    12 41
    حکم انحلال خانه سینما هم واجب الصدور شد
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    14 41
    معلومه که این حکم نقطه زن بوده و سلبریتی سوزی شدیدی داشته. مبادا از این حکم زیبا کوتاه بیاید که نشانگر ترس خواهد بود و عوارض بدتری دارد.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    12 51
    حکم فقط دادگاههای فرانسه. پدر جریمه میلیاردی میشه که چرا فرزند 15 ساله اش اغتشاش کرده. اگر اینجا این حکم داده بشه سلبریتی ها دوزاری و بیسواد و فراری مالیاتی خودشونو جر میدن.
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      2 39
      حرفت حق
  • جبم IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    7 39
    وکیل این جماعت دیگه چه موجوداتی هستند تف به غیرت نداشته اشان.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    7 43
    بعد ازتذکر باید ممنوع الکار بشن اینا همه از شکم سیری هست اونجوری اون بنده خدایی که مدتها بیکارهستند میرن سرکار نه یه عده ای همیشه سر کارند بقیه بیکار
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    8 51
    خانه سینما نه خانه فتنه ودسیسه به جان ملت ایران
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    7 49
    توهین به قاضی توسط برومند، تنش آفرینی افراد صادر کننده بیانیه، ارتکاب جرم فرد انتشار دهنده حکم با تعقیب قضایی عدم تکرار این اعمال و بازگشت آرامش به جامعه تضمین می شود.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    8 42
    عجب بیشرفهایی هستند این جماعت هرزه.
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      1 0
      هر کسی چادر نمیزنه هرزه هست؟
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    8 40
    تا می تونید به این سلبریتی ها تو سری بزنید خخخ
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    6 43
    حاک بر سر قوه ای که در اجرای احکام الهی و قوانین همیشه در خال انفعال هست چرا اینهمه ترس حکم مشهود بوده حق مردم اینه که بدونند وقتی در معرض یک جرم واقع میشن حکم مجرم چی بوده
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      46 3
      نظر شما درباره سایر احکام الهی مثل ربای بانک‌ها و چاپیدن خودروسازها(که سراسر دزدی حساب میشه)و.... چیه؟؟؟ چرا مدیر بانک‌ها و مدیر خودروسازها و ...... به اعدام محکوم نمیشن و شما و دوستانتان و ... هم دلواپس این قسمت از حکم الهی نمیشین؟؟؟
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      5 51
      در پاسخ به ۱۱:۴۴ چرا هر موقع پای صحبت از حفظ شئونات اسلامی مثل حفظ حجاب میاد شما یاد اختلاس و دزدی و ربا و ... میفتین!؟
  • یوسف از همدان IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    93 29
    درود بر شیر زنان سرزمین ایران
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      10 40
      امثال این خانم شیر زن نیستند شیرین عقل هستند چون با خلاف شرع و خلاف قانون میخواهند مطرح بشوندو فالور پیدا کنند
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      6 52
      امثال این خانم شیر زن نیستند شیرین عقل هستند چون با خلاف شرع و خلاف قانون میخواهند مطرح بشوندو فالوور پیدا کنند
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      7 35
      معنی شیر زن به نجاست و لجن نکش
  • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    6 42
    خاک عالم بر سر مسئولان بی تدبیر و خائن باد که از پس چهار تا آدم خیابانی و دزد و دلال در این مملکت بر نمی ایند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    5 39
    اوردنگی فقط
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 35
    اینها که از این نوع افراد بهایها ووابستگان به بهایت هستند مزدور صهیونیسم جهانی اند قران سوزها برهنگی در ملا عام قوه قضاییه مصمم است که ریشه را بخشکاند اموال غیر منقولشان گرو گرفته شود اگر تکرارشد مصادره این کشور مملکت خون شهادت است شهدا ناظرند .
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    4 32
    آنقدر لی لی به لالای این ها گذاشتید که رسما شدن گنگ‌مافیایی چنانکه یکی از اعضاشون قانون شکنی می کند بیانیه می دهند که هم حکم را لغو کنید هم بیاید از ما عذرخواهی کنید ! در این پیچ ، اگر قوه قضائیه کوتاه بیاد وضعیت حتی بدتر می شه اگر سر حکمش بمونه اما یک مدت دیگر این صداها می خوابه و البته این ها می فهمند مملکت قانون داره یکم خودشونو جمع و جور می کنند .
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    4 18
    درسایه بی کفایتی دادستان یک عده بازیگر بازیچه احکام قضایی را به سخره گرفتند
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 20
    واقعا این دوگانگی احکام قضایی خیلی تاسف اوره!!! همون دوگانگی احکام طبری تو رای برای اینجور افراد هم کاملا نمود داره!!!! چطور با همین حجاب داره تو پلتفرم فیلیمو فیلم بازی میکنه ولی تو اجتماع نمیتونه حضور داشته باشه اگه این حجاب غلطه چرا اجازه پخش سریالش رو دادین؟!؟!؟
  • ایران مقتدر IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    4 20
    برومند خودش باید یه حکم خوب بگیره
  • abas IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 11
    نمی دونم چرا بعضی کارها که ضرر وزیانش بسیار بسیار از سودش است.تو این مملکت اسرار هست که ادامه پیدا کند.مثل فوتبال وسینما سینمایی که ابتذال وفساد را بین جونا ونوجونا ترویج میکند یا فوتبال که سر تا پاش فساد است وقهرمانهای ضد اخلاقی تولید می کند .باور کنید پولی که در فوتبال ایران خرج میشد نه تنها باعث شادی ونشاط در جامعه نمیشد که ضدنشاط جسمی وروحی است. سینمای ایران بجای حفظ ونشر فرهنگ وهنر ایرانی مروج فرهنگ غربی وبی بندوباری است.تمام کشورهای دنیا از سینما وفوتبال برای پیش بردن اهدافشان استفاده میکنند ولی سینما وفوتبال ما برای ازبین بردن ارزشها وفرهنگ ایرانی واسلامی من به عنوان یک ایرانی رضایت ندارم پول بیت المال برای این فوتبال واین نو سینما هزینه شود.واز مسئولین مربوطه میخوام که جلو این جنجال بازی و بیانیه ها کم نیارند مردم پوشت شما هستند.پس اگر مردم نباید از این حکمها با خبر شوندپس کی باید با خبر باشد مردم از این حکم خوشحال هستند که یک فرد که به ارزاشون بی احترامی کرده محاکمه وهزینه بده
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      2 11
      نظرمن حکم سخت وعبرت آموزبرای این زن وامثال این زن هستش.خوب کاری کرده قوه قضائیه این حکموداده وابلاغ کرده خیلی خوب و منطقی نوشته شده.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 11
    بازیگران ایرانی، به واسطه رسانه ملی و سینمای ایران معروف میشن، پولدار میشن، اعتبار کسب میکنن، بعد تا دوره‌شون تموم میشه و دیگه در مرکز توجهات نیستن، شروع میکنن به لگد زدن و دهن کجی؛ و وطن فروشی. سلبریتی‌های ایران با اختلاف یکی از زباله‌ترین سلبریتی‌های دنیا هستند.
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      2 15
      دقیقاهمینه که میگی .بایدغلط کردن این جورافرادتورسانه پخش شه
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 11
    باید بگن پنج سال مثلاً از حضور در هر کار هنری محروم هستن و هیچ مجوزی به کاری که این بازیگر توش باشه داده نمیشه در نتیجه هیچکس باهاش کار نمیکنه و از ترس معیشت هم مجبور میشه چارچوب رو حفظ کنه
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 10
    به نام خدا ظلم نکنید رنسانس میشه 👻👻👻وای
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 18
    این که یک امپراطوری مسلمان وجود داشته باشد باعث نگرانی بدخواهان است. ولی امپراطوری ایران دوباره زنده شده است
  • یزدان IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 18
    منظورت اینه هر غلطی خواستن بکنن
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 18
    بگذارید بیانیه بنویسند هر وقت هم جوهرشون تموم شد بهشون بدید تا دوباره بنویسند هیچ غلطی نمی تونن بکنن
  • Omid IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 19
    ظلم جامعه ایران را گرفته است. کارمندهای خانم را از ادارات دولتی و سینما بیرون بیندازید. دندانپزشک ها خیانتکار شدند.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    5 22
    این خانم برومند که سینه چاک چند زن باصطلاح هنرمند شده چرا به این فاجعه گریهای این چند تا هنرمندنما نمی گوید با رفتار تان دارید به آرامش جامعه آسیب می زنید.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    5 21
    آقای قاضی واسه چی میخواین ۶ ماه سیم تلفن و اینترنت اینها رو قطع کنید !؟ راحت اینها رو به کره شمالی تبعید کنید تا معنای آزادی رو اونجا بفهمند اینها قدر دسترسی داشتن به اینترنت و شبکه های مجازی رو ندارند و ازش سوء استفاده میکنند / اگه اینها رو به کره شمالی تبعید کنید خودبخود از دسترسی داشتن به اینترنت محروم میشن و در صورت استفاده از اینترنت در کره شمالی به اعدام محکوم میشن و از شرشون راحت میشیم ؛))
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    5 16
    این بهترین حکمی بود که دلم رو خنک کرد نه مثل اون یک میلیون و دو میلیون توهین آمیز! طرف شادیش تو فضای خصوصیش کوکه بعد میاد تو فضای مجازی دم از غصه و نا امیدی میزنه این اگر اسمش بیماری دو قطبی نیست پس چیه؟! خواهشا حکم رو تغییر ندید چون کار رو از قبل هم خرابتر میکنید. آبروی نظام بالاتر از آبروی اشخاصه.
  • TR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    13 13
    سینمای ایران یک فیلم خوب در مورد ایرانی هایی مثل الپ ارسلان، رستم و کوروش نساخته است.
  • abas IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    6 14
    سلام مشرق نیوز :نصف کامنت من را انتشار ندادید نصفه اولش فقط مقدمه است.تا وقتی پروا دارید از نشر حقیقت راه به جایی نمیبریم
  • کامران IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 15
    موضع گیری و فعالیت بازیگران در اغتشاشات اخیر طبق نقشه دشمن طراحی شده بود.هرچند که در حالت کلی هم بیشتر آنها سرباز غرب و صهیونیست هستند.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 8
    خانم برومند با خودت چند چندی؟
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 19
    باید یکبار و برای همیشه به بی قانونی و هرج و مرج در این محیط کثیف و وطن فروش که فقط چشم به اربابان غربی برای کریم کارت و دریافت جایزه های سیاسی هنری با سیاه نمایی ایران دارند خاتمه داد، انجمن های صنفی سینمایی غلط می کنند جلوی قانون بایستند و از مجرمان حمایت کنند!
  • ناشناس IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 14
    متاسفم برای قوه قضائیه
  • مهدی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 16
    تا کی این سلبریتی ها با سوءاستفاده از شهرتشون هرکاری که دلشون میخواد انجام میدن و هیچ کسی هم جلوشونو نمی گیره؟
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 18
    درد و بلای زنان مومن با حجب و حیا بر سر زن نانجیب و بی شرم و درد و بلای این هر دو بر سر مسوول بی لیاقت رانتخوار فاسد.
  • ساس IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 9
    سالهاست که مردم ایران بازیگران خارجی را بهتر از بازیگران داخلی میشناسند
  • مسعود دیپلمات IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 3
    واکنش این دو نهاد صنفی انجمن بازیگران نشان می دهد که حکم صادره بسیار مناسب و بازدارنده بوده و انشاء الله قوه قضائیه همچنان به صدور احکام بازدارنده ادامه دهد.
  • مهدی قاسمی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 3
    متاسفانه اکثر سینماچی ها بی سروپا هستند و اعتقادی به ارزش های این جامعه ندارد و در به قهقرا کشیدن اخلاق و فرهنگ در این جامعه تاریخی سهم فراوانی دارند
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 2
    قوه قضائیه باید محکم برخورد کنه احضار به دادگاه و روان شناس حکم خنده داری باید حکم به توقیف کلیه اموال و زندان و بدتر از ابنا دو بدهند تا حساب کار دستشون بیاد بی اخلاق ترین آدما میون همین سلبریتیها هستند
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 4
    این دلقک های فاسد حتی توان جمع کردن زندگی خودشون رو ندارند و همیشه دچار توهم خود بزرگ بینی و ... هستن، اینقدر در روابطشون بی شرم و حیا هستن که حتی یکی مثل خودشون حاضر به زندگی باهاشون نیست
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 3
    خانم برومند و اقای بازغی وقتی زیرمجموعشون داشتن به هنجارهای جامعه دهن کجی می کردند کجا بودند؟
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 5
    خانم برومتد بوی نفاق از حرفاتون میاد ،بس دیگه منصف باشید .
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 5
    یه حکم لگن گذاشتن زیر بیماران تو تیمارستان هم به این برومند بدین یه کم دیگه به ریش این سینمای فاسد و روانپریش بخندیم... خداییش قاضی خوب حال آزاده صمدی رو گرفت
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 5
    حجم منفی ها اینقدر زیاد شده که فکر کنیم دوباره منافقین آلبانی نشین دماغ سوخته فعال شدن ؛))
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 3
    یکی ازقضات به خاطربی حجابی خانمی دررانندگی اورا به مدت یک ماه به شستن اموات دربهشت زهرامحکوم کرده بود حکمی که عادلانه نبوده واحکام قوه قضاییه رازیرسئوال می برد
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 2
    عاقبت تباهی در انتظارتان است.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 2
    حجابش خوبه كه
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 2
    این دوتابعیتی ها رو از کشورمون بریزید بیرون برن به کاناداشون
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 3
    هم صمدی و حامیان بی حجابی اش و هم برومند که به پستی رسیده که در قد و قواره آن نبوده در نقض حکم خدا و نص صریح قرآن در خصوص حجاب مقصرند و هم در این دنیا و آخرت باید پاسخگو باشند. تامام
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 6
    زنده باد آزاده صمدی
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 2
    بهایی های هرزه
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 2
    اوناکه رای منفی میزنندبه حرف های منطقی ارسال شده توپست ها داخل آدم حسابشون نکنیدچون اینااگه عقلوشعورداشتندکه ضده ایرانی نبودنداصلا.
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 2
    چقدر هنر بی معنی شده که این ها را هنرمند میگن
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 2
    جیغ بنفش اهالی شبه هنر و تئاتر به این دلیل است که فهمیدند از این به بعد قرار است بخاطر کنش های منفی مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند. قوه قضائیه متشکریم.
  • سیدمهدی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    یه سئوال دارم مثلا یه سلبریتی بی ارزش از چراغ قرمز توی چهار راه رد بشود بعد این جماعهت همیشه بیانه نویس بیایند بیانه بدهند که پلیس سلبریتی ها را معاف از جریمه کند ؟؟؟ این درسته ؟؟؟ یعنی این جماعت فرا قانون هستند ؟؟؟ چرا تخم دوزرده برای مملکت گذاشته اند ؟؟؟ دلیلی این بی حیایی این سلبریتی ها اینه که تا حالا باهاشون برخورد قانونی نداشته اید و قانون را اجرا نکرده اید این ها هار شده اند مالیات رو دقیق بگیرید و طبق حقوق قانونی با ایشان برخورد کنید اونوقت درست میشوند زوزه کشیدن اشان هم مهم نیست
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      0 0
      مثال نزن اگه توی واقعیت نمونه دارید بگو
  • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 1
    باز دوباره سکوت کنید تا این مثلا به ظاهر هنرمندان وقیح تر بشن ایشان رو به دادگاه دعوت و توجیه کنید تا کار دوباره بیخ نکنه
  • محمد IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 1
    با احترام به قرآن
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 1
    اینا که کشف حجاب می کنند یعنی قانون شکنی می کنند اگه برن اروپا مثل موش تابع قوانین اونجا میشن اونوقت میگن ایران ازادی نیست هر کس قانون شکنی کرد باید مجازات بشه
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    من که از بازیگرها خوشم به خاطر بی احترامی که به حجاب و فرهنگ ما میکنن خوشم نمیاد. فرش قرمز جشنواره فیلم فجر قبل کرونا رو یادمون نرفته چه پوشش های زننده ای داشتن الان هم با کشف حجاب سعی در مخالفت با حجاب دارند لابد فردا هم میخوان فیلم هایی مشابه فیلم فارسی های زمان شاه رو بازی کنن چون فقط فقط فقط فقط به پول و شهرت خودشون فکر میکنند و گور بابای فرهنگ ایرانی اسلامی
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    لعنت به براندازهانبایدبه اینارحم کردهرجای دیگه دنیابایدبه قانون عمل کردولی این معلوم الحالهاخودشون وجدامیبینن
  • moon IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    کامنتم منتشر نمیشه چون دارم درد دل مردم و میگم؟ یا چون کلمه به کلمه اش راسته؟
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    الان بعد از این حکم چیشد ، دوباره که گندش دراومده فیلم رقص مبتذلش دراومده الان میخواین چه حکمی بدین ، دوباره ازادانه ول میچرخن و ابروی هرچی ایران و ایرانی و اسلام و میبرن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس