کد خبر 1508863
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
واکنش طالبان افغانستان به ادعاهای پاکستان: نارسایی های خود را به ما نسبت ندهید

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت مسائل و مشکلات پاکستان باید در داخل این کشور حل شود و پاکستان نباید نارسایی‌های خود را به افغانستان نسبت دهد.

به گزارش مشرق، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به سخنان وزیر دفاع پاکستان مبنی بر «عدم تعهد طالبان به توافقنامه‌ دوحه» گفت این توافق با آمریکا و نه با پاکستان امضا شده است.

مجاهد در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی» پشتو افزود: «توافقنامه صلح دوحه با آمریکا امضا شده و خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده نمی‌شود و پاکستان یک کشور برادر و مسلمان است».

پیش از این خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان یک روز پس از نشر بیانیه ارتش پاکستان گفته بود به شدت نگران پناهگاه‌های امن و آزادی عملی است که شبه‌نظامیان طالبان پاکستانی در افغانستان دارند.

با این حال مجاهد معتقد است اگر دولت پاکستان مستندات را با آنان در میان بگذارد، اقدام‌های را علیه طالبان پاکستانی انجام خواهند داد. سخنگوی طالبان افزود با طرف پاکستانی در رابطه با «تی‌تی‌پی» جلساتی برگزار کرده اند.

وزیر دفاع پاکستان به طالبان هم‌چنین هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام آنان علیه گروه‌های تروریستی، پاکستان از همه منابع و اقدام‌های ممکن «با هدایت خداوند» برای حفاظت از خاک و شهروندان خود استفاده خواهد کرد.

این درحالی است که رئیس ارتش پاکستان گفته است که ما از طالبان انتظار داریم اجازه استفاده از خاک خود را برای ایجاد ترس و عملیات تروریستی علیه هیچ کشوری، به معنای واقعی و در راستای تعهدات مندرج در توافقنامه دوحه ندهد.

مجاهد در پاسخ به پرسشی که اگر ارتش پاکستان دوباره به خاک افغانستان حمله کند، گفت: «ما به شکل جدی از آن جلوگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که هیچ‌کس به خاک ما دست درازی کند».

ژسخنگوی طالبان هم‌چنین با اشاره به میانجی‌گری طالبان در مذاکرات ناکام دولت پاکستان و گروه تحریک طالبان پاکستانی گفت نمایندگان طالبان پاکستانی از وزیرستان شمالی برای این گفت‌وگوها آمدند و اکنون که مذاکرات بی‌نتیجه مانده، میانجی‌گری مذاکرات نیز پایان یافته است.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان، روز شنبه افغانستان را به دلیل "بی توجهی به وظایف خود به عنوان یک کشور همسایه و برادر" و همچنین تعهدات حیاتی توافق نامه صلح دوحه و عمل نکردن برای جلوگیری از استفاده از خاکش برای فعالیت های تروریستی به شدت مورد سرزنش قرار داد.

وزارت دفاع پاکستان این اظهارات را پس از آن اعلام کرد که ژنرال سید عاصم منیرفرمانده ارتش پاکستان با اعلام نگرانی جدی خود نسبت به پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در قلمروی افغانستان به هیات حاکمه موقف طالبان هشدار داد که به تعهدات خود پایبند باشند در غیر اینصورت نیروهای امنیتی پاکستان آماده ارائه پاسخ موثر هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیردل TR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    1 2
    بیشرف پاکستان چرا شما جلوی تروریستا رو نمیگیرین که هر روز چند تا از بچه های ما رو شهید میکنن خدا کنه روزی صد تا کشته بدین شاید درد تان بیاد نگذارین از خاک شما الدنگها بر علیه ایران حملات تروریستی انجام بشه
  • رضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    2 0
    قابل توجه مقامات سیاسی و ایضاً نظامی ایران !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس