افغانستان

سرپرست سفارت افغانستان در تهران گفت: در حال حاضر روابط دو کشور مبتنی بر حسن همسایگی و احترام متقابل بوده و تلاش برای گسترش روابط دوجانبه در جریان است.

به گزارش مشرق، «عبدالسلام حنفی» معاون دوم نخست‌وزیر طالبان با «فضل‌محمد حقانی» کاردار سفارت افغانستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وضعیت مهاجرین افغانستان، روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور از جمله موضوعاتی بود که دو طرف درباره آن تبادل نظر کردند.

حقانی در این دیدار بر لزوم راه اندازی توزیع شناسنامه الکترونیکی و ایجاد سهولت برای مهاجرین تاکید کرده و خواستار توجه رهبری طالبان و اقدامات در این خصوص شد.

سرپرست سفارت افغانستان در تهران در بخش دیگری از اظهاراتش به وضعیت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان پرداخت و گفت: در حال حاضر روابط دو کشور مبتنی بر حسن همسایگی و احترام متقابل بوده و تلاش برای گسترش روابط دوجانبه در جریان است.

معاون نخست وزیر طالبان نیز در ادامه این دیدار گفت: طالبان خواهان روابط حسنه و مبتنی بر احترام و تعامل متقابل با کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه می باشد و نمایندگی‌های سیاسی نیز باید در این راستا اقدام کنند.

حنفی در ادامه افزود: موضوع مهاجران افغانستان بسیار مهم است و تمام تلاش باید برای حل مشکلات و ایجاد تسهیلات به این افراد در اولویت سفارت افغانستان در ایران باشد.

این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان سفارت این کشور در تهران و در یک رویه عادی و مرسوم دیپلماتیک به ماموران این گروه تحویل داده شده تا اقدامات لازم در خصوص شهروندان و مهاجران این کشور انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری مجرد44 ساله IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 1
    این هم از طنزهای روزگاره طالبان یه روز به رئيس جمهورهمان اهانت می کنند و یه روز هم هندوانه زیر بغلمون می گذارند.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 2
    مرگ برطالبان
  • محمود حاجی ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    4 0
    حقابه سیستان را بدهند .زندگی مردم سیستان در شرایط سختی هست.
  • احمد IQ ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    افغانی ها از کشورمون برن بیرون، برن کشور خودشونو بسازن بزارن ماهم کشورمون بسازیم. دست از خوردن حق ایرانی بردارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس