سفر مقام ارشد طالبان به دوحه برای دیدار با مقام‌های آمریکایی

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در راس هیاتی برای دیدار با نمایندگان آمریکایی راهی دوحه شد.

به گزارش مشرق، حافظ ضیاءاحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توئیتی نوشت سرپرست این وزارت درباره تحریم‌ها، خارج کردن نام مقام‌های حکومت سرپرست طالبان از فهرست سیاه و نقض حریم هوایی افغانستان با نمایندگان آمریکایی گفت‌وگو خواهد کرد.

در این سفر هیات طالبان با برخی از مقام‌های دولت قطر و نمایندگان خارجی مستقر در قطر درباره روابط دوجانبه نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

احمد خان اندر، کارشناس روابط بین‌الملل گفت: «ما امیدواریم این دیدار برای توجه به وضعیت کنونی افغانستان دستاورد خوبی داشته باشد.»

برخی کارشناسان مسائل سیاسی نیز باور دارند احتمالی وجود دارد که نمایندگان ویژه آمریکا در دیدار با مقام‌های طالبان، خواهان تغییر در سیاست‌های طالبان شوند.

واحد فقیری کارشناس روابط بین‌الملل در این باره به طلوع‌نیوز گفت: «من فکر می کنم هدف اصلی هشدار آمریکا به طالبان است و اینکه به طالبان اعلام کنند تا در سیاست های خود اصلاحاتی بوجود آورد.»

پیش از این، وزارت خارجه آمریکا گفت دیدار نمایندگان آمریکا با مقام‌های طالبان در دوحه نشان‌دهنده تغییر در سیاست آمریکا در برابر طالبان نخواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    به اندازه کافی ایران را اذیت نکرده اند. باید در دوحه پاسخگوی آمریکا باشند. و آمریکا روش های تازه تر آزار و اذیت و کارشکنی را بهشان خواهد آموخت.
  • از شهرستان سراب IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    طالبان داره بین ایران و امریکا بند بازی میکنه کاری که عراق بیست ساله داره میکنه مواظب باشید باج به طالبان ندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس