آیا موشک‌باران مقر تروریست‌ها در شمال عراق تکرار می‌شود؟

دولت عراق متعهد شده تا شهریور گروه‌های تروریستی شمال این کشور را خلع سلاح کرده و از اقدامات آنان علیه امنیت ایران ممانعت کند .

به گزارش مشرق، حضور گروهک های تروریستی در شمال عراق موجب شده هر از گاهی ناامنی‌هایی در مرزهای ما ایجاد شود. برهمین اساس سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اخیرا در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه گفت که اگر دولت عراق تا شهریورماه به تعهداتش در مورد گروهک‌های تروریستی در شمال عراق عمل نکند و این‌ گروهک‌ها مسلح باقی بمانند، عملیات علیه آن‌ها را با شدت بیشتری تکرار می‌کنیم.

اشاره رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به حضور و فعالیت گروهک‌های ضد انقلاب مستقر در اقلیم شمال عراق است. تروریست‌هایی که طی سال‌های گذشته به ویژه پارسال علاوه بر فعالیت‌ در مناطق مرزی، مستقیماً در اغتشاشات پائیز ۱۴۰۱ ایران نقش‌آفرینی کردند.

نیروی زمینی سپاه پاسداران مهرماه سال گذشته طی دو عملیات با موشک‌ها و پهپادها توانست مواضع و مقرهای تروریست‌های اقلیم شمال عراق را منهدم کند. این کار در واقع یک پاسخ قاطع به تروریست‌ بود تا نه تنها در امور ایران مداخله نکنند بلکه از توطئه‌ در مرزهای ایران نیز جلوگیری کنند.

آیا موشک‌باران مقر تروریست‌ها در شمال عراق تکرار می‌شود؟

یکی از مقرهای منهدم شده گروهک کومله در اقلیم شمال عراق

تجزیه‌طلب‌ها در اقلیم شمال عراق چه می‌کنند؟

اقلیم شمال عراق که عمدتاً همه از آن به‌عنوان «کردستان عراق» یاد می‌کنند، یک منطقه خودمختار است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به محلی برای فعالیت احزاب ضد انقلاب و تجزیه‌طلب علیه ایران تبدیل شده است. گروهک‌های تجزیه‌طلبی همچون کومله، پژاک و حزب دموکرات کردستان ایران از این منطقه به‌عنوان یک مرکز برای انجام فعالیت‌های تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

بنابر اعلام پایگاه خبری السومریه نیوز، گروهک‌هاو احزاب تجزیه‌طلب کُرد چندین منطقه در اقلیم کردستان عراق از جمله رابین، رانیه، کوی سنجق و پنجوین را مرکز فعالیت‌های خود علیه ایران قرار داده‌اند.

سال گذشته بود که با وقوع اغتشاشات پائیز ۱۴۰۱ در ایران، این گروهک‌های علاوه بر تهاجمات مرزی علیه جمهوری اسلامی ایران به عرصه اغتشاشات وارد شده و رسماً از نقش‌آفرینی خود در اغتشاشات سال گذشته ایران سخن گفتند.

در یکی از این موارد، مصطفی هجری رئیس مرکز رهبری حزب دموکرات کردستان در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی به صراحت از نقش‌آفرینی شان در اغتشاشات ایران سخن گفت. به گفته او، نطفه اغتشاشات ۱۴۰۱ از کردستان و براثر راهنمایی‌های احزاب کُرد بوده است!

در برنامه‌ای دیگر، شبکه العربیه به‌عنوان یکی از بازوهای رسانه‌ای غرب، در ایام اغتشاشات گزارشی از اقدامات گروهک‌ تجزیه‌طلب کومله پخش کرد. یکی از افراد این گروهک در گزارش می‌گوید: « در روز مرگ مهسا امینی، سازمان بیانیه‌ای صادر کرد و درباره اعتصابات سراسری در تمام شهرها فراخوان داد. همچنین، مردم را برای تظاهرات و آمدن به خیابان‌ها در عصر روز اعتصاب دعوت کردیم.»

به تحرکات و اقدامات مذکور، به شهادت رساندن سربازان و مرزبانان ایرانی در مرزهای شمال غرب را هم اضافه کنید. در یکی از این موارد، ۶ خردادماه سال ۱۳۹۶، گروهک تروریستی پژاک ۲ مرزبان فراجا را به شهادت رساند و ۷ نفر دیگر را مجروح کرد. البته چنین اتفاقاتی طی سال‌ها و دهه‌های اخیر کم رخ نداده است بلکه با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت به راحتی قابل مشاهده است.

فعالیت‌های گروهک‌های تجزیه‌طلب کُرد فقط به این موارد ختم نمی‌شود بلکه هنوز جنایت‌های آن‌ها در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی از یاد ملت ایران نرفته است.

آیا موشک‌باران مقر تروریست‌ها در شمال عراق تکرار می‌شود؟

شهدای واقعه ۲۳ تیرماه ۵۸ مریوان

گروهک‌های تجزیه‌طلب‌ دشمن مردم و انقلاب اسلامی

از خیانت‌ها و جنایت‌های کومله در سال‌های اخیر گفتیم. اما، شاید بهتر باشد مروری هم داشته باشیم بر جنایت‌های ابتدای انقلاب آنان. در یکی از جنایت‌های کومله درباره واقعه ۲۳ تیرماه ۵۸ که شهید چمران آن را نقل کرده، آمده است؛ «تعدادی از افراد احزاب چپ یکی از مجروحان پاسدار را با موزائیک سر بریده بودند و پیکر او را روی سنگفرش‌ها و اطاق‌ها کشیده بودند و نواری پهن از خون او همه جا را گلگون کرده بود آن‌ها دهان پاسداران را با نارنجک منفجر کرده و ریش‌های آن‌ها را سوزانده بودند.»

در دیگر مورد، رزمنده‌ای به نام «سیدعماد» که فرمانده گردان شهید فرجی کوخان و فرمانده عملیات سپاه پاسداران بـانـه بوده، درباره جنایت‌های کومله گفته است که آن‌ها اعتقادی به اسلام نداشتند و برای اینکه این امر را علنی کنند در مساجد مناطقی که ساکنان آن اکثرا اهل سنت بودند اقدام به جنایات و کارهای شنیع می‌کردند. اعضای کومله دختران کرد را می‌ربودند، با خود به اسارت می‌گرفتند و بعد از تجاوز آن‌ها را در همان مناطق رها می‌کردند.

در این بخش فقط دو نمونه از جنایت‌های کومله به عنوان یکی از گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب بیان شد ولی چه بسیاری از جنایت‌ها که یا گفته نشده یا کمتر درباره آن صحبت شده است.

چرا ایران مقر گروهک‌های تروریست اقلیم شمال عراق را موشک‌باران کرد؟

نیروهای مسلح ایران که بارها نسبت به فعالیت‌های گروهک‌های تروریست اقلیم شمال عراق هشدار داده‌اند؛ مهرماه سال گذشته پس از تکرار چندین‌باره تحرکات گروهک‌های تجزیه‌طلب کُرد علیه کشورمان، قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه دست به کار شد و اولین بار در دوم مهرماه با تعدادی موشک و سپس در ۶ مهرماه سال گذشته با ۷۳ فروند موشک‌ بالستیک فتح ۳۶۰ تروریست‌های اقلیم شمال عراق را گوشمالی دادند.

در آن مقطع و پس از دومین عملیات موشکی علیه تروریست‌ها، سردار محمد پاکپور ۲۳ آبان‌ماه سال گذشته گفته بود که ما به طور مرتب به اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق هشدار داده بودیم که گروهک‌های تجزیه‌طلبی که در شمال اقلیم عراق هستند و مقرهای مختلفی در منطقه شمال عراق دارند را یا اخراج و خلع سلاح و یا اردوگاه‌نشین کنند؛ اما به هر شکل این اتفاق رخ نداد.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه، «گروهک‌های تجزیه‌طلب اقدامات تروریستی خود را هم در داخل ایران از مبدا عراق انجام دادند و هم در برخی از اغتشاشاتی که در منطقه شمال‌غرب کشور به وقوع می‌پیوست، ما همیشه جای پای عناصر ضد انقلاب و تجزیه‌طلب که در شمال عراق مقرهای مختلفی داشتند را مشاهده می‌کردیم.»

پیش‌تر دوم مهرماه سال گذشته نیز، نیروی زمینی سپاه طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «در پی تعرضات روزهای گذشته عوامل گروهک های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و لانه کرده در اقلیم شمال عراق مبنی بر عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه های مرزی کشورمان که با پاسخ قاطع رزمندگان اسلام همراه و با برجا گذاردن تلفات، منجر به فرار تروریست‌های مهاجم شده است.»

آیا موشک‌باران مقر تروریست‌ها در شمال عراق تکرار می‌شود؟

عملیات‌های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه تروریست‌ها در مهرماه گویا برای آنان کافی بود. به همین دلیل،‌ ۲۳ آبان‌ماه سال گذشته نیز،‌ روابط عمومی کل سپاه از عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه مقرها و مراکز تروریست های تجزیه طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق خبر داد.

در این اطلاعیه نیز مجدداً‌ تأکید شده بود که به‌رغم عملیات ماه گذشته، مجدداً تروریست‌ها در حال تحرک و اقدام برای ایجاد ناامنی در ایران اسلامی برآمده‌اند. یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه این عملیات را پس از هشدارهای مجدد در جلسات دیپلماسی و امنیتی مشترک اخیر مبنی بر تعطیلی اردوگاه‌ها، خلع سلاح و اخراج گروهک ها از منطقه و تاکید بر عدم بر هم خوردن امنیت و آرامش مردم شمال عراق و متاسفانه عدم مشاهده اقدام عملی و عینی موثر از طرف مقابل ، آغاز کرده‌اند.

سپاه پاسداران در این اطلاعیه تأکید کرده اسخلع سلاح و برچیدن بساط تروریست ها از تعطیلی مقرها تا اقدام اطمینان‌بخش مقامات اقلیم نسبت به دورسازی تروریست‌های مزدور و جنایتکار از منطقه خواسته مشروع، قانونی و قطعی نیروهای مسلح و ملت عزیز ایران بوده است.

آیا موشک‌باران مقر تروریست‌ها در شمال عراق تکرار می‌شود؟

آیا عملیات‌های موشکی علیه تروریست‌ها

به شهریور ماه و پایان زمانی که براساس تعهد عراق گروهک‌های تروریستی شمال این کشور باید خلع سلاح شوند، نزدیک می شویم و احتمالا به همین دلیل است که سرلشکر باقری در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه بار دیگر نسبت به این موضوع هشدار داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته «برخی از کشورهای همجوار درباره مسئولیت‌شان نسبت به مرز به درستی عمل نمی‌کنند؛ در شمال عراق گروه‌های تجزیه طلب مسلح حضور دارند که ناامنی‌هایی را در مرزهای ما ایجاد می‌کنند. اگر تا شهریورماه این‌ گروه‌ها، مسلح باقی بمانند یا عملیاتی انجام دهند، قطعاً عملیات‌های ما علیه آن‌ها با شدت بیشتر تکرار خواهد شد.»

سرلشکر باقری در ادامه گفته است که « نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای صیانت و حفظ امنیت کشور، عملیات‌های تاثیرگذار موشکی و پهپادی را علیه این گروه‌ها انجام داد و پس از این که دولت عراق متعهد شد تا شهریور ماه این گروه‌ها را خلع سلاح و از اقدامات آنان ممانعت کند این عملیات متوقف شد.»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تصریح کرده است که تا شهریور ماه که زمان تعهد دولت عراق است، صبر می‌کنیم و امیدواریم که دولت عراق به مسئولیتش عمل کند، اما اگر این زمان بگذرد و این‌ها مسلح باقی بمانند و یا عملیاتی انجام دهند، قطعاً عملیات‌های ما علیه این گروه‌ها با شدت بیشتر تکرار خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پویا نوری IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    3 0
    این عملیات های مقطعی فایده ای نداره باید با پهپاد امان را این گرگ های کثیف برید و نابودشون کرد ، نیاز به موشک باران نیست ، هر روز با پهپاد چند جا را منهدم کنیم دیگه چند هزار نفر خودفروخته نیاز به این همه داد و هوار نداره
  • US ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    2 0
    موشک باران تا کی؟ باید نیروهای امنیتی و انتطای حضور دائم داشته باشن و یه دولت قوی باشه تا این چیزا پیش نیاد، کردستان عراق و بارزانی باید حذف بشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس