سرلشکر باقری

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر دولت عراق تا شهریورماه به تعهداتش در مورد گروهک‌های تروریستی در شمال عراق عمل نکند و این‌ها مسلح باقی بمانند، عملیات علیه این گروهک‌ها را با شدت بیشتری تکرار می‌کنیم.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد باقری در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران که در مشهد برگزار شد، از رشد دیپلماسی دفاعی کشور خبر داد و گفت: امروز با اکثر کشورهای همسایه ارتباط داریم و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعددی امضا شده و یا در مسیر امضا قرار دارد.

وی افزود: رهاورد همه توافقاتی که با کشورهای همسایه به امضا رسیده است، ارتقای امنیت، آرامش و دوستی میان آن‌ها خواهد بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: مبنای این تفاهمنامه‌ها، حفظ امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه است و این که یک صدا بگوییم برای تامین امنیت منطقه نیازی به حضور بیگانگان نیست و صهیونیست‌ها در این منطقه جایی ندارند.

سرلشکر باقری، وضعیت امنیتی مرزها را نسبت به گذشته فوق العاده بهتر توصیف و در عین حال خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از کشورهای همجوار درباره مسئولیت‌شان نسبت به مرز به درستی عمل نمی‌کنند؛ در شمال عراق گروه‌های تجزیه طلب مسلح حضور دارند که ناامنی‌هایی را در مرزهای ما ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای صیانت و حفظ امنیت کشور، عملیات‌های تاثیرگذار موشکی و پهپادی را علیه این گروه‌ها انجام داد و پس از این که دولت عراق متعهد شد تا شهریور ماه این گروه‌ها را خلع سلاح و از اقدامات آنان ممانعت کند این عملیات متوقف شد.

سرلشکر باقری گفت: تا شهریور ماه که زمان تعهد دولت عراق است، صبر می‌کنیم و امیدواریم که دولت عراق به مسئولیتش عمل کند ، اما اگر این زمان بگذرد و این‌ها مسلح باقی بمانند و یا عملیاتی انجام دهند، قطعاً عملیات‌های ما علیه این گروه‌ها با شدت بیشتر تکرار خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در بخشی از مرزهای جنوب شرقی در ماه‌های اخیر شاهد تحرکاتی از سوی تروریست‌ها بوده‌ایم، بیان کرد: نیروی زمینی سپاه چه در شمال غرب و چه در جنوب شرق فرماندهی و مسئولیت میدانی را بر عهده دارد و کارهای بسیار گسترده و عظیمی در استحکام و انسداد مرز و استقرار و پایش انجام شده و امنیت امروز قابل قبول است هرچند که بعضاً شاهد موارد نادری از ناامنی هستیم و موارد نادری از ناامنی هم اتفاق می‌افتد و موارد زیادی نیز کشف و خنثی می‌شود و تلاش نیروی زمینی سپاه در کنار مرزبانی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با شرارتها در امتداد مرزهای افغانستان با جدیت در حال انجام است.

سرلشکر باقری با اشاره به شکل‌گیری رشد تصاعدی در میزان همکاری نیروهای مسلح با شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امروز بیش از ۵۰۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع و صدها شرکت با ارتش و سپاه از جمله نیروی زمینی سپاه کار می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری در بسیاری از استان‌ها ایجاد شده و امروز معمولاً کارهای تحقیقاتی و تولیدی نیروهای مسلح به نحوی با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان و جوانان دانشمند کشورمان در حال انجام است و این مسیری است که رشد و پیشرفت آن را دنبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • BR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 13
    باشه عراقم حرف شمارو گوش کرده و بدون اجازه امریکا تجزیه طلب هارو بیرون کرد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    3 4
    انقدر با تحصیل کرده ها جناحی و پارتی بازی رفتار می کنند از استاد دانشگاه گرفته تا مدیر عامل های صنعت که دانشجو ها جذب خارجی ها می شوند
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 4
    در خصوص حمله به تروریستهای باکو کی اقدام می کنید؟
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      1 0
      عالم و آدم میدونن تروریست های واقعی قفط در اقلیمک شمال عراق لانه دارن و باید نابود بشن...مرز آذربایجان تا کنون امن ترین مرز ایران بوده
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 3
    تامین امنیت سرمایه ی مردم چی میشه ؟؟؟ دزدی از بورس تمومی نداره ؟
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 4
    اخبار جنایت از همسایه شرقی کشور میرسه شما همسایه غربی رو تهدید می کنید؟6
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      6 0
      به گروهک های دائم الخمرضددین وضدعفت خجالت نمیکشید میگویید غرب وطن
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      1 0
      21:55 واسه روسها حرفی نداری؟
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    2 2
    کردستان عراق رو تصرف کنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس