زیباکلام که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد ادامه داد: من باید اضافه کنم که در قبال این اجلاس و مسئله ایران دو نکته مهم وجود دارد. نکته اول اینکه آمریکا به هیچ وجه نتوانست در منصرف کردن کشورها برای حضور در اجلاس غیر متعهدها در تهران موفق باشد.

گروه سیاسی مشرق:‌ صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب کشور اخیراً در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه الجزیره با موضوع اجلاس سران کشورهای غیر متعهد حضور یافت و دفاعی جانانه از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

در این برنامه تلویزیونی علاوه بر صادق زیباکلام، مصطفی علانی، مدیر امنیت و دفاع مرکز تحقیقات خلیج فارس در دوبی و شخصی به نام مهدی خلجی که الجزیره عنوان کرد از پژوهشگران! موسسه واشنگتن است نیز به عنوان میهمان حضور داشتند.

میهمانانی که البته دائما تاکید داشتند بر اینکه اجلاس نم برای تهران هیچ دستاوردی نداشته است و جمهوری اسلامی ایران موفق نشده است با برگزاری این اجلاس مشکلاتش را حل کند.!

نکته جالب این برنامه تلویزیونی اما صحبت‌های جالب زیباکلام درباره، اجلاس نم در تهران، مواضع ایران در قبال سوریه و نیز پاسخ‌هایی بود که وی خطاب به صحبت‌های غرض‌ورزانه دو مهمان دیگر برنامه ارائه کرد.

وی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: حقیقت این است که جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در مواجهه با آمریکا و مباحثی که پیرامون پرونده هسته‌ای این کشور مطرح شده با موقعیت حساسی مواجه است.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: اما دشمنان ایران در ایزوله کردن کشور ما موفق نبوده‌اند و نشانه این عدم توفیق هم حضور کشورهای دنیا در مقیاس وسیع در اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران و نیز حضور بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل در این اجلاس است.

زیباکلام که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد ادامه داد: من باید اضافه کنم که در قبال این اجلاس و مسئله ایران دو نکته مهم وجود دارد. نکته اول اینکه آمریکا به هیچ وجه نتوانست در منصرف کردن کشورها برای حضور در اجلاس غیر متعهدها در تهران موفق باشد.



و نکته دوم هم این بود که کشورهای مختلف دنیا با وجود فشارهای آمریکا؛ در سطوح بالایی اعم از پادشاه، رئیس جمهور، وزیر خارجه و غیره در اجلاس تهران شرکت کردند و این مسئله گویای آن است که ایران امتیازات فراوانی را علیه آمریکا و رژیم اسرائیل در اختیار دارد.

***
این چهره سیاسی کشورمان در بخش‌ دیگری از این برنامه ضمن پاسخگویی اصولی به صحبت‌های غرض‌ورزانه علانی و خلجی و مواضع فرافکنانه آنها علیه جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد:
"صحبت این برنامه درباره مشکلات ایران نیست بلکه درباره اجلاس غیر متعهدها در تهران است. اما گویا مهمانان برنامه متوجه این موضوع نیستند. ضمن اینکه آقای خلجی هم که اینگونه درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کند التفات لازم را نسبت به واقعیت‌های پیرامون جمهوری اسلامی ایران ندارد. من واقعا متوجه حرف‌های آقای خلجی نیستم."

صادق زیباکلام در بخش دیگری از این برنامه پیرامون مواضع طرح شده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس نم درباره سوریه گفت: مسئله سوریه برای جمهوری اسلامی ایران یک مسئله استراتژیک است. سوریه تنها کشور عربی است که از ایران در هنگام جنگ با عراق پشتیبانی کرد.

همچنین سوریه تنها کشوری است که درباره فلسطین مواضع یکسانی با ایران دارد و از حزب‌الله لبنان نیز حمایت‌های صریحی بعمل آورده است.

مجری الجزیره هنگامیکه صحبت‌های زیباکلام به این بخش رسید حرف‌های وی را قطع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رامین ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    راستشو بخواید از صادق زیبا کلام همیشه خوشم میومد به خاطر منصف بودنش و البته هم با نظراتش مخالف بودم...البت هنه با همش...مث این یکی!
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    تا دیروز عامل بیگانه بود حالا شد عامل ما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علي ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    1 0
    زيبا كلام دمت گرم هر چند در درون انتقاداتي داري اما خوب و عالمانه دفاع كردي از غيرت و شرف اسلام و ايران
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    1 0
    ایشون هم صادق هستند و زیبا کلام
  • مهم نیست ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    1 0
    دمت گرم
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 1
    ایشان اصلاح طلب نیسستند
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    درود بر کسانی که اختلافات داخلی را در چنین لحظاتی کنار می گذارند و به منافع ملی می اندیشند
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    به به جناب آقای زیبا کلام . آقای زیبا کلام می بینید آدم وقتی بخواد به حقیقت مسائل نگاه کنه چقده خوب می تونه خوب صحبت کنه . راستی آقای زیبا کلام چی شده که بالاخره وارد فاز دفاع از نظام و جمهوری اسلامی شدید ؟ انتخابات ریاست جمهوری نزدیکه ؟
  • ناشناس ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    حالا چی شد مشرق جون که زیبا کلام را تحویل گرفتی .هر ایرانی که وطن پرست باشد و انقلابی از مواضع کشورش دفاع میکند و به یک برهه خاص توجه ندارد شما که همه را به غیر از خودتان قبول ندارید باید از این صحبتها درس یگیری همانطور که زیبا کلام از سخن گهر بار آقا در مورد عدم اختلاف و تفرقه درس گرفت
  • کمال ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    آفرین
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    حرف حق رو از زبان هر کس باید قبول کرد. احسنت
  • مستوفی ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    حرف حق حق است از زبان هر کسی خارج شود
  • جلال ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    مگر ایشان ضد انقلاب بودند؟
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    من هميشه عمو صادق رو دوست داشتم...هر چي باشه برادر آقا سعيد...
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    ایول ایول داش صادق رو ایول
  • ایمان ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    0 0
    وقتی صادق زیبا کلام برای یکبار هم که شده، زیبا کلامی گفت.
  • دانشجوی زبان دراز استاد ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    0 0
    با حالی استاد بیخود نیست با اینکه باهاتون مخالفم اما دوستتون دارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس