روسیه: انبار موشک‌های «هیمارس» ارتش اوکراین منهدم شد

وزارت دفاع روسیه مدعی شد که در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۸۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین اعلام کرد نیروهای هوایی ارتش روسیه در حملاتی دقیق انبار موشک‌های هیمارس ارتش اوکراین در منطقه «میخائیلوکا» در دونتسک را منهدم کردند.

همچنین سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه در منطقه نوووگریگورووکا در دونتسک موفق شد یک جنگنده سوخو-۲۷ اوکراینی را سرنگون کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته ارتش روسیه ۹ ضدحمله ارتش اوکراین در مناطق مختلف دفع و در این درگیری‌ها نزدیک به ۸۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه اول تیرماه در نشست اعضای این شورا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که از تاریخ ۴ ژوئن (آغاز ضدحملات اوکراین) تا روز چهارشنبه ۲۱ ژوئن رژیم کی‌یف ۲۴۶ تانک از جمله ۱۳ تانک کشورهای غربی، ۵۹۵ واحد خودروی زرهی نظامی و خودروی زرهی، و ۲۷۹ توپخانه میدانی منهدم شده است.

و همچنین گفت: ۴۲ سامانه موشکی چندمنظوره و سامانه موشکی ضدهوایی و ۱۰ جنگنده تاکتیکی، ۴ بالگرد، و ۲۶۴ پهپاد ارتش اوکراین نیز منهدم شدند. در همین بازه زمانی و در جریان ضدحملات بیش از ۱۳ هزار نظامی را نیز از دست داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    روسیه تزاری و حامیانش فقط اغراق گویی نی کنند.روسیه و اقمارش نابود خواهند شد
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    بنده خداها معلوم نیست از کی جنس میگیرن
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد!!!
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    نمیدونم چرا انبار مهمات و سربازای اوکراین تمومی نداره. روسیه پانصد روزه که هر روز ۱۰۰۰ تا سرباز میکشه و چند تا انبار میتروکنه. اوکراین ۸۰ تانک لؤپارد تحویل گرفته ولی روسیه شونصد تا شو.منهدم کرده
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    به به خیلی هم عالی، حالا نوبت انبار بمب‌های خوشه ای اوکراینیهای نازی هست!!! دم ارتش آزادی بخش روسیه گرم!!!
  • عمیر IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    هشتصد دلاور مرد اوکراینی که دربرابر پوتین خونخوار به شهادت رسیدن روحتون شاد رفقای من 💔
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    دوستان عزیز برید به کارتون برسید روسیه استراتژی زمین سوخته رو در اوکراین دنبال می کنه زیاد فشار به تحلیلدونتون نیارید.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    زنده باد روسیه, زنده باد خرس بزرگ
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    برای روسیه تا روزی که کیف رو اشغال نکنه ،جنگ رو باخته حساب کنید و بس .
  • عمیر IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    چه خبر از جبهه های نبرد حق علیه کوکائین
  • مسعود IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    اوکراین باید ادب بشه و برای غربی ها جای پا درست نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس