تا پایان امسال روند انتقال تسلیحات هسته‌ای روسیه تکمیل می‌شود

رئیس‌جمهور بلاروس زمان تکمیل روند انتقال تسلیحات هسته‌ای روسیه به این کشور را برآورد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رئیس‌جمهور بلاروس می‌گوید روند انتقال تسلیحات هسته‌ای روسیه به این کشور تا پایان سال ۲۰۲۳ تکمیل می‌شود.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز پنجشنبه اعلام کرد که کلاهک های هسته ای روسیه، که قرار است به بلاروس منتقل شوند، پیش از پایان سال ۲۰۲۳ به مینسک تحویل داده می شود.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که سایت‌های استقرار تسلیحات هسته‌ای یک ماه پیش کاملاً آماده شده اند. بیشتر این تسلیحات به بلاروس منتقل شده‌اند و در این کشور هستند.

لوکاشنکو افزود که این روند مطمئناً تا پایان سال تکمیل می شود، با این حال تسلیحاتی که قرار است به بلاروس منتقل شوند، خیلی زودتر به‌طور کامل جابه‌جا خواهند شد.

رئیس جمهور بلاروس در ۲۴ خرداد از آغاز دریافت محموله‌های تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی از روسیه خبر داد و گفت که برخی از این سلاح‌ها سه‌برابر قدرتمندتر از بمب‌های اتمی است که آمریکا بر سر هیروشیما و ناگازاکی ریخت.

از زمان فروپاشی شوروی، این نخستین بار است که مسکو اقدام به جابه‌جایی این کلاهک‌های هسته‌ای خارج از خاک روسیه می‌کند؛ تسلیحاتی که با بردی کوتاه‌تر، در مقایسه با دیگر سلاح‌های اتمی قدرت کمتری داشته و می‌توان از آن در میدان نبرد استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 1
    به به، خیلی هم عالی!! دیگه یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون خواب حمله به بلاروس رو ببینن، ما هم تا سلاح هسته‌ای نداشته باشیم آش همینه و کاسه همین!!
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      ظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • ایران قوی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    حالا که ایران نمیتونه و نمیزارن سلاح به روسیه بفروشه به این بلاروس که میتونه بفروشه!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس